Avatar billede eskalation.dk Nybegynder
01. juli 2003 - 12:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

ny harddisk, formateringsproblemer

hej, jeg har lige fået en maxtor diamondmax +9 120gb harddisk med posten idag... så jeg puttede den i min computer, og fandt den ude i bios. så går jeg ind i windows, og vil til at formatere den inde fra administrationsdelen af windows xp. men derinde står der at harddisken er ikke-alkolleret, så derfor gør initialiserer jeg den... men det ser ikke ud til at have nogen effekt, for den står bare og initialiserer uden at komme nogen vejne..

hvad skal jeg gøre?

hilsen brian lauridsen
Avatar billede jpvj Nybegynder
01. juli 2003 - 12:40 #1
Hvilken Windows?
Avatar billede eskalation.dk Nybegynder
01. juli 2003 - 12:42 #2
windows xp pro... uden service pack...
Avatar billede kenp Novice
01. juli 2003 - 12:47 #3
har du oprettet en partion på drevet! (gøres samme sted)
Avatar billede eskalation.dk Nybegynder
01. juli 2003 - 12:49 #4
den er bare grå... den vil ikke lade mig gøre det :´(
Avatar billede eskalation.dk Nybegynder
01. juli 2003 - 12:51 #5
hmm... nu sker der noget... prøvede lige at genstarte adm. og nu vil den godt... baren er også blevet blå... skal jeg lave en primær eller udvidet partition?
Avatar billede jpvj Nybegynder
01. juli 2003 - 12:53 #6
Lav en primær.
Avatar billede eskalation.dk Nybegynder
01. juli 2003 - 12:55 #7
takker... det er den igang meed nu :)... det er ikke nødvendigt at gøre mere efter at man har gjordt det vel?
Avatar billede jpvj Nybegynder
01. juli 2003 - 13:01 #8
Nej - det skal blot formatteres så er alt klart!
Avatar billede eskalation.dk Nybegynder
01. juli 2003 - 13:05 #9
danke... du er 1 gud :P... men det tager da ret lang tid om at formatere sådan en satan... min gamle 19,1 er lidt hurtigere :D:D.. men det er jo også logisk nok.
Avatar billede jpvj Nybegynder
02. juli 2003 - 13:15 #10
Du kunne jo blot have valgt quick format - så bliver sektorerne ikke testet for bad sectors, men så tager de kun 10 sek :-)
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
02. juli 2003 - 23:59 #11
Jpvi: Og han kunne risikere at stå med en harddisk der hurtigt blev problemer med, da der var fejl på nogen af de sektorer der ikke må være fejl på! Det er ikke sikkert og normalt er nye HD også ok, men efterhånden ser vi så meget..!
Jeg har selv fornylig startet en diamondmax som eskalions, men jeg valgte at køre fuld kontrol formattering, heldigvis uden det viste fejl. F.resten eskalion, hvor meget plads får du af vide du har at gøre godt med, når du partitionerer? :)