Avatar billede razzia Nybegynder
01. juli 2003 - 12:34 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Farver skal passe med billede

Jeg har været ved at lege med noget design i photoshop, men er støt ind i et problem. Jeg har brugt et wallpaper til mit design, som du kan se her:

http://www.iniziate.dk/test.gif

Du kan se det er brugt i toppen, det som jeg gerne vil have er at du kan godt se at farverne passer ikke med det andet. Det som skal gøres er at den skal passe med det andet så det kommer til at se mere naturligt ud, hvis du forstår.

Hvis det er en for svær opgave så, vil jeg gerne have hvis det er muligt at i finder et wallpaper som passer nogenlunde til det andet. For så vil jeg blive meget glad.

Skriv endelig hvis i ikke er helt med på hvad jeg mener ?
Avatar billede hcma Novice
01. juli 2003 - 13:05 #1
Jeg går ud fra at selve baggrunden er OK, og du så gerne vil have at den firkantede "ramme" flyder over i baggrunden. Er det rigtigt forstået??
Avatar billede razzia Nybegynder
01. juli 2003 - 13:08 #2
nej, du kan se den dims som er i toppen af billede. At de faver som er brugt der ikke passer sammen med det andet, med nu ?
Avatar billede hcma Novice
01. juli 2003 - 13:13 #3
kan ikke se hvad du så mener. Jeg synes godt om det som det er nu
Avatar billede miss-g Seniormester
01. juli 2003 - 13:36 #4
Synes også det ser fint ud *S*

Men ellers kan man ændre nyancer sådan her:

1) Markér det du vil ændre farve på
2) Menu - image - adjustments - hue/saturation

Hus/Saturation:
Hue - ændrer farven
Saturation - ændrer farvemætningen
Light - lys/mørke
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
01. juli 2003 - 13:37 #5
..og du er sikker på at du har rettigheder til at bruge det wallpaper? ;)
Avatar billede lassez Nybegynder
02. juli 2003 - 01:54 #6
Ja, det siger jeg også... ;)
Avatar billede lassez Nybegynder
02. juli 2003 - 01:55 #7
Det ville jo hjælpe meget hvis du kunne fremskaffe den org. psd fil (hvis der er en)
Avatar billede busck Nybegynder
04. juli 2003 - 11:32 #8
Jeg ved ikke om dette kan hjælpe, men hvis du sætter blendmode til Multiply på det lag med grafikken i toppen, så skulle den gerne "smelte" bedre sammen :)
Avatar billede razzia Nybegynder
05. juli 2003 - 15:04 #9
Nå.. men ser ud til at jeg ikke har fået et svar jeg kan bruge men dem som dog har svaret på spm. får LIDT points for deres tålmodighed...

LUKKET!