Avatar billede cygnet Praktikant
01. juli 2003 - 11:16 Der er 6 kommentarer og
5 løsninger

Sælge smykker på nettet ?

Har længe gået med ideen om at sælge smykker på nettet - men hvad skal der til for at gøre det muligt ? Og er det overhovedet muligt ?

Har I nogle ideer til hvordan sådan en side skal give folk lyst til at købe deres næste smykke på nettet ?

Er der evt. nogle der har kendskab til sider der allerede gør dette med succes ?

/cygnet
Avatar billede locturian Nybegynder
01. juli 2003 - 11:44 #1
Smykker på nettet? :) Det er jo ikke liiige den store handelsvare. Søg på google.com efter smykker, så kan det være du finder nogen. Men for at sådan noget kan slå igennem, kræver det jo at du kan skaffe en MEGET favorabel pris på det... For normalt hvis folk køber smykker, vil de jo gerne prøve dem/se holde på dem.... Men, hvad ved jeg :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. juli 2003 - 11:45 #2
Det er der masser der gør, og en del af dem med stor succes. Oftest er det niche produkter der hitter. Se f.eks.

http://troldekugler.dk/troldekugler/plaintext/forhandlere.asp?page=11

At jeg ved at lige netop denne er en success, skyldes at jeg kender det firma der har stået for web og markedsføring fra starten
Avatar billede prebstar Nybegynder
01. juli 2003 - 11:49 #3
Hejsa

Der findes jo: www.creol.dk - men egentlig sælger de jo ikke smykkerne direkt online.. syntes bare du skulle se den, da den jo er fin og præsentabel.

En idé kunne jo være at lave noget lignende, selvfølgelig med nogle gode produktbilleder samt beskrivelser, ja og så selvfølgelig mulighed for dankort betaling. Jeg mener kun det koster et par tusinde kroner årligt at have et 'betalings-modul' på sin hjemmeside.

Sig frem hvis du har flere spørgsmål.

Venligst, Preben
www.prebstar.dk
Avatar billede cygnet Praktikant
01. juli 2003 - 11:57 #4
Har en god kontakt med en person der selv tager til Østen - ca. 5 ange årligt - og kigger på smykker, ser trends og køber hjem - så derfor jeg regner jeg med der kan leveres smykker til en god pris.

Men tanken var også at tilbyde kvalitets ure som DKNY, Dolce & Gabbane, Festina og Maurice Lacroix til nogle procent under markedsprisen.

Selvfølgelig kommer der dankort betaling - skal bare lige gennemskue hvordan jeg får sat den op.
Avatar billede triple-x Nybegynder
01. juli 2003 - 12:00 #5
hvis du for brug for hjælp til webshop eller dankort betaling kan vi godt tilbyde vores hjælp.

Jeg vil også gerne komme med ideer og lign.

Kontakt mig på Martin@pezzo.dk det er både mail og MSN
Avatar billede prebstar Nybegynder
01. juli 2003 - 12:10 #6
Nu siger du lige du skal ha' gennemskuet hvordan du får den sat op:

Kontakt Dankort A/S, tlf: 44350910  og/eller    www.betaling.dk

Evt. tjek. www.haburi.com - de sælger da oz ure, right?
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. juli 2003 - 12:12 #7
For hjælp til betalings systemer, så se på

http://www.dibs.dk her er gode informationer om betalingssystemer
Avatar billede benjax Nybegynder
01. juli 2003 - 12:18 #8
Chanti http://www.chanti.dk sælger smykker med succes, tror jeg.
Min erfaring er, at priserne er væsentligt lavere end i butikkerne, typisk 30-50%, og så ligger fragtomkostningerne i bund hos dem.
Avatar billede abruscato Nybegynder
02. juli 2003 - 18:49 #9
Personligt har jeg flere gange købt smykker online hos http://www.museum-jewelry.dk/. En af grundene er, at jeg ved hvis der er noget galt, smykkerne er for store/små, eller andet, så kan jeg gå til en fysisk forretning og få det rettet. Udover dette, har de et kundeserviceniveau der er højt hævet over andre forretninger - både fysiske og virtuelle.

Derfor: Hvis dine smykker er originale og kundeservicen er i orden, så tror jeg ikke det skulle være det store til hinder for at du kan få en rimelig forretning igang og jeg er ret overbevist om at det ikke er prisen der er altafgørende. Dog vil det sikkert kræve et større arbejde at få din butik kendt.
Avatar billede glad_mand Nybegynder
17. juli 2003 - 22:28 #10
Jeg har en fysisk forretning som handler med smykker og ure, og jeg har haft de samme tanker. Der er dog mange "svære" hjørner i ideen om at sælge smykker online. Som en anden bruger anførte, så vil det være bedst hvis det er en mærkevare, som har en vis kendskabsgrad i forvejen, da specielt smykker jo kan være tynde i materialet og skarpe/ubehagelige i kanterne og stadig se godt ud på billeder. I smykker sidder der ind i mellem brillanter, og der skal en vis tillid til, før kunderne tør købe den slags på nettet. Desuden er der problemet med størrelser på især ringe, som normalt går fra størrelse 49 - 60, der kan let gå fisk i ombytning af størrelse mm. især med hensyn til portoudgifter. Med de, for nettet, rigtige priser, bliver det også¨svært at finansiere lager med mere.
Med hensyn til mærkeure kræver det næsten en fysisk forretning, da det ellers kan være svært at få en forhandler aftale med importøren. især hvis man vil sælge urene væsentligt under normal udsalgspris. Det vil både gøre det svært at få forhanleraftale og at finansiere lager, da avancen på mærkeure ikke er alt for god i forvejen.
Med venlig hilsen
En Glad Mand
Avatar billede cygnet Praktikant
19. juli 2003 - 18:11 #11
Tak for de mange gode indspark. Har givet mig mod på at arbejde videre med projektet.

Der er allerede skabt en samarbejdsaftale med en fysisk butik der står for lager og vareudsendelse.