Avatar billede petey Nybegynder
30. juni 2003 - 14:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Klippe et billede ud i photoshop

Et nybegynder spørgsmål: Hvordan klipper man et billede ud i photoshop 6.0 ? Det skal ikke være et firkantet klip, men et klip ligesom når man bruger en saks.
Avatar billede werd Nybegynder
30. juni 2003 - 14:09 #1
15 pts er godtnok skrabet!
men et svar der er i proportion til:
gå ind i quickmask mode og farv det som skal bruges gå så tilbage i normal mode og klip det fra.
Avatar billede Chewie Novice
30. juni 2003 - 14:12 #2
werd >> argh ... hvor points liderlig kan man være
Avatar billede youcancallmeal Nybegynder
30. juni 2003 - 14:18 #3
werd: Antallet af point skal ses i forholdet til spørgsmålets sværhedsgrad.
Avatar billede hcma Novice
30. juni 2003 - 14:28 #4
Benyt dit Lasso-/Polygon Lasso-tool  (L) og tegn op omkring dit billede. PolygonTool laver lige markeringer, og du skal klikke for hver gang, du vil have ændret retning, og når du så når tilbage til dit begyndelsespunkt, viser dit tool en lille cirkel, der fortæller at, du skal klikke her for at lukke markeringen.
Nu har du 2 muligheder:
1: klikke/copy din markering og indsætte den en andet sted.
2: tryk Ctrl+Shift+I (Invert) og bagefter trykke Delete eller Backspace
Avatar billede miss-g Seniormester
30. juni 2003 - 14:42 #5
Du kan også bruge den firkantede markering:

1) Træk firkanten over det du vil gemme
2) Gå op i menuen: Select - inverse
3) Delete
Avatar billede werd Nybegynder
30. juni 2003 - 14:54 #6
det er mes fordi at jeg selv synes jeg giver godt med pts, men når andre så giver lidt føler jeg mig røvrendt. Men man kan da sige at der er gået inflation i pointsene her på exp. det er måske bare det jeg er offer for!?

Det bliver ikke særligt præcist med lassotool. Brug quickmask mode som du finder nederst i din toolbar!
Avatar billede hcma Novice
30. juni 2003 - 15:47 #7
Præcisionen er afhængig af øjnene der ser og hænderne der fører. Den ene metode kan være lige så god som den anden eller tredje. Spørgsmålet er hvad det færdige resultat skal bruges til. Men jeg må give "werd" ret i at det til nogle opgaver er nemmere og hurtigere at benytte QuickMaskMode
Avatar billede miss-g Seniormester
30. juni 2003 - 15:50 #8
Det skal IKKE være et firkantet klip - så har jeg da svaret forkert *G*
Avatar billede miss-g Seniormester
30. juni 2003 - 15:53 #9
Nå, men et eksempel med penne-værktøjet:
http://www.nicolin.dk/billede.htm