Avatar billede isojumper Nybegynder
29. juni 2003 - 00:49 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Refresh-fix til XP ?

Jeg blev forleden af en kollega spurgt, hvilket "refresh-fix" jeg brugte til min Windows XP. Jeg anede faktisk ikke, hvad han snakkede om, men da han er en seriøs computerbruger(primært spil), og iøvrigt altid er hjælpsom, spurgte jeg nærmere.
Ifølge kollegaen kan hverken Windows 2000 eller XP installere spil til andre skærmindstillinger end 60hertz, medmindre man installerer et refresh-fix. Uanset hvordan skærmen efterfølgende bliver indstillet, vil disse OS højst kunne yde en 60hz-præstation uden "fix".
Han havde afprøvet adskillige, men alle havde haft uheldige bivirkninger, og han leder efter en upåklagelig sådan, hvilket jeg her vil forsøge, at hjælpe ham med.
Kender nogen til dette fænomen, og er i besiddelse af det rette fix ?
Eller er der andre metoder/indstillinger ?
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
29. juni 2003 - 00:54 #1
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
29. juni 2003 - 00:55 #2
Dette program skulle gerne løse problemet... (gjorde det her, og har også gjordt det +1000 andre steder :) )
Avatar billede isojumper Nybegynder
29. juni 2003 - 00:58 #3
Undskyld, jeg glemte at nævne, at manden bruger et Radeon 9500 Pro.
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
29. juni 2003 - 01:01 #4
http://www.tweak.dk/tools.php - ATI Radeon Refresh Rate Fix 0.9.9 eller ATI Radeon Refresh Rate Fix 0.9.9.5
Avatar billede geforce3 Praktikant
29. juni 2003 - 01:02 #6
svar
Avatar billede isojumper Nybegynder
29. juni 2003 - 01:06 #7
Tak, det ser lovende ud. Du må vente med point til kollegaen har afprøvet disse. Måske er de i forvejen forsøgt brugt.
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
29. juni 2003 - 01:17 #8
Geforce3 - helt ærligt... det er jo det program jeg lige har linket til...
Avatar billede geforce3 Praktikant
29. juni 2003 - 01:23 #9
slap da af.
Er det pointene er jeg ligeglad ta' dem bare. Jeg er her for at hjælpe! Der er noget der hedder f5, men glemte den og sendte mit link.. Glemte svar.. kiggede ikke i svarene før. Smed et svar.
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
29. juni 2003 - 01:25 #10
Har ikke noget med pointene :) Er ligeglad med dem :) Troede bare du ville spille idiot og så score nogle lette points ved at bruge mit svar :)

Det må du sgu undskylde du'
Avatar billede geforce3 Praktikant
29. juni 2003 - 01:36 #11
Det kunne godt være du var en point rytter;) Det troede du sikkert også om mig:) Men dem er der en del af synes jeg...
Du behøver ikke undskylde. Peace and out
Avatar billede soda Nybegynder
29. juni 2003 - 11:28 #12
ALLE Nyere nVIDIA drivere har en indbygget refresh-rate, hvor du kan sætte den specifikere refresh-rate for ALLE opløsninger dit kort kan tage.

Højreklik på skrivebordet, vælge egenskaber/properties -> Indstillinger/Settings -> Advanceret/Advanced -> klik på fanen med nVIDIA kortets navn i mit tilfælde GeForce Ti 4200 -> Udvid indstillinger for Direct3D ved, at trykke på "+"'et -> Vælg Refresh-rate override.

Her kan du vælge og vrage i ALLE opløsninger. Dette skulle meget gerne være, hvad din kollega ønsker.

NB: Dette er med nVIDIA reference drivere 40.72, men alle nyere har også dette "program" indbygget.
Avatar billede geforce3 Praktikant
29. juni 2003 - 11:33 #13
soda>> Til Radeon??
Avatar billede lrd Nybegynder
29. juni 2003 - 11:36 #14
Kan jeg ikke på mit det du skriver med Refrech rate
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
29. juni 2003 - 11:43 #15
Soda -

Kommentar: isojumper
29/06-2003 00:58:41    Undskyld, jeg glemte at nævne, at manden bruger et Radeon 9500 Pro.
Avatar billede lrd Nybegynder
29. juni 2003 - 11:45 #16
LOL
Avatar billede soda Nybegynder
29. juni 2003 - 11:47 #17
GeForce3. Har kun læst spørgsmålet. Har ikke læst alle indlæggene.

Jeg går ud fra, at man kan dette med ATI's nyeste Catalyst 2.5 drivere også, men jeg har desværre aldrig haft glæden af, at prøve et ATI kort endnu.

lrd: Hvilken version af driverne bruger du ?
Avatar billede soda Nybegynder
29. juni 2003 - 11:49 #18
Stefan_jensen: Se det gør jo en forskel, men prøv evt. at hente Catalyst 2.5 eller måske en nyere beta og prøv det af der. Som sagt, så har jeg ikke haft glæden at, at prøve sådan et kort endnu.
Avatar billede lrd Nybegynder
29. juni 2003 - 11:50 #19
40.72
Avatar billede soda Nybegynder
29. juni 2003 - 12:00 #20
Avatar billede lrd Nybegynder
29. juni 2003 - 12:02 #21
og de gør at??
Avatar billede soda Nybegynder
29. juni 2003 - 12:10 #22
lrd: Med refresh rate override kan du overskrive de standard 60hz et spil starter op med. Som du kan se på billedet, så har jeg 100hz hvis jeg spiller med en opløsnig på 1280x960, hvilket er hvad jeg spiller alle mine spil i, hvis muligt.

Hvis jeg nu skal spille højere, så sætter jeg self refresh rate til noget højere. Somregel 85hz, hvilket er hvad min skærm kan klare åbenbart.
Avatar billede lrd Nybegynder
29. juni 2003 - 12:15 #23
min står til 72mhz men kunne jo gøres meget bedre ved højere ja :-)

Mener du at jeg kan gå så højt op nu
Avatar billede soda Nybegynder
29. juni 2003 - 12:22 #24
Nej det mener jeg ikke. Det er DIN skærm der sætter begrænsningen. Kortet skal nok kunne følge med. Kortet kan sættes til 120Hz i 1600x1200 hvis det skulle være, men det kan din skærm slet ikke håndtere.

Du kan se på æksen kortet lå i, da du købte det, hvor højt det kan gå op.

Du kan undersøge, hvor højt dit kort kan gå op i en bestemt opløsning, ved at trykke på "List all modes" under fanden Adapter (I stedet for fanen GeForce xx xxxx).

De oplæsninger, som din skærm kan klare i en bestemt opløsning kan du sætte refresh rate til og dette ville bevirke, at du nu har denne opløsning i spil.
Avatar billede lrd Nybegynder
29. juni 2003 - 12:27 #25
har stadig ikke fået denne refresh rate frem :-)

Men vil heller ikke spamme denne tråd mere

Undskyld til opretter
Avatar billede soda Nybegynder
29. juni 2003 - 12:31 #26
Fair nok... siger det samme, men mit billede burde vise dig, hvor den bør være. Jeg har ikke gjort noget ekstra for, at få den frem.

Hvis du har en ældre udgave end jeg har, så hente den version jeg bruger her http://soda.adsl.dk/GetFile.asp?File=40.72_winxp_WHQL.exe

Undskyld dette spammeri ;o)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
29. juni 2003 - 12:37 #27
Her er at all-around refresh rate fix:
http://www.no-mercy.dk/dl/reforce110.zip
Avatar billede soda Nybegynder
29. juni 2003 - 12:40 #28
hindu_skp: Godt nok ahr lrd og jeg sidde og skrevet om GeForce kort her, men spørgsmålet går på et ATI Radeon 9500.
Avatar billede lrd Nybegynder
29. juni 2003 - 12:42 #29
Det vil sige at de links du smed ikke kan bruges til mit overhovedet
Avatar billede hmortensen Nybegynder
29. juni 2003 - 12:42 #30
Mener at det også kan bruges til andre kort end geforce...
Programmet hedder reforce, og ik geforce
Avatar billede soda Nybegynder
29. juni 2003 - 12:56 #31
De links jeg har gevet var til en indbygget feature i de nyere GeForce drivere. Jeg har ikke installeret noget ekstra end driveren.
Avatar billede lrd Nybegynder
29. juni 2003 - 12:59 #32
Hm ok men får intet frem der hedder noget med refresh rate