Avatar billede andre12 Nybegynder
28. juni 2003 - 17:40 Der er 10 kommentarer

Driver Samtron 96P kan ikke installeres

Hej allesammen.

Dette er mit første spørgsmål på Eksperten nogensinde, så vær sød at bære over med en newbie ;0).

Jeg sidder med mine sølle 16 farver og skriver detteher. Jeg er vandt til milioner af farver, så jeg mangler altså 999.984! Sigh.

Jeg har gentagne gange prøvet at installere en skærmdriver til en Samtron 96P skærm... men når jeg prøver at installere den fra Windows update, vil den ikke kendes ved den... og når jeg fra Enhedshåndtering -> Andre Enheder -> Skærmkort(VGA-Kompatibel) prøver at installere ST96p.inf, som jeg har hentet fra www.samtron.com, så vil Windows installationen ikke godkende den.

Jeg har også prøvet at installere driveren med det medfølgende setup2000 program... men da der ikke er nogen valg mulige i programmets drop-down liste, så fejler det også.

Så, er der nogen, der er hajer til dette her???
Avatar billede fromsej Praktikant
28. juni 2003 - 17:42 #1
Styresystem?
Det er nærmere en driver til dit grafikkort du mangler.
Avatar billede skaw Nybegynder
28. juni 2003 - 17:43 #2
vælg plug and play og se om den så får farver ellers er det dit grafik kort
Avatar billede lap Nybegynder
28. juni 2003 - 17:43 #3
Hvad har du for et videokort - Samtron 96P er formentlig din skærm og ikke dit video-kort?

Hvis det er en mærkevare maskine, så kom med fabrikat og model - hvis det er onboard, så kom med bundkort fabrikat og model.
Avatar billede andre12 Nybegynder
28. juni 2003 - 17:54 #4
Tusind tak for den hurtige respons.
Til fromsej: Ja, Det er en driver, der vil installeres, jeg mangler.
Til skaw: Er prøvet... uden held.
Til lap: Ja, Samtron 96P er min skærm. Mit bundkort hedder: K7S5A.
Skærmkortet er et GEFORCE2 MX200 64MB W/T 474TO 01002959
Avatar billede fromsej Praktikant
28. juni 2003 - 18:39 #5
Hvilket styresystem har du?
Avatar billede andre12 Nybegynder
28. juni 2003 - 18:55 #6
Win 2000
Avatar billede fromsej Praktikant
28. juni 2003 - 19:13 #7
Du har den rigtige driver?
Avatar billede andre12 Nybegynder
28. juni 2003 - 19:34 #8
Hej fromsei. Ja, det er jo 30 point spørgsmålet. Nu kommer det dumme spørgsmål: Det er vel en driver til skærmkortet og ikke til skærmen, som jeg har brug for... så hvis du eller en anden kan give mig adressen på en driver, der virker, så er der 30 point hjemme. Vil ikke selv søge, da jeg gerne vil slippe pointene i stedet.
Avatar billede andre12 Nybegynder
28. juni 2003 - 20:00 #9
Takker og bukker.
Har fundet driveren på en Taiwan side.... og det virker.

Fedt
Avatar billede andre12 Nybegynder
28. juni 2003 - 20:01 #10
Send et svar, fromsej og 30 point er hjemme.