Avatar billede the_legend Nybegynder
26. juni 2003 - 19:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

omdøbe fil

hej jeg har fundet dette script..

<!-- Minus AutoDato -->
<html><head><title>Upload resultat</title>
<META NAME="Generator" CONTENT="Stone's WebWriter 3.5">
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="upload.css">
</head>
<body>
<p>
<center>
<table><tr>
<td><?php
include("../config.php");
if (isset($_FILES['upfile'])) {

//til brug for info om filtyper
$str1 = $_FILES['upfile']['name'];
$str2 = $_FILES['upfile']['size'];
$str3 = $_FILES['upfile']['type'];

//Filer som kan uploades
$filetyper = array("image/gif", "image/jpeg", "image/pjpeg", "image/png");

//stien, hvortil filerne skal placeres
$dist = "C:\Programmer\EasyPHP\www\csclan\login/billeder/";

//Tjek om der er en fil, samt om den overholder filtypen som kan uploades
    if (isset($_FILES['upfile']['name']) && $_FILES['upfile']['name'] == "") {
echo"Ingen fil valgt! <a href=\"$_SERVER[HTTP_REFERER]\">tilbage</a></td>\n";
echo"</tr></table>\n";
echo"</center>\n";
echo"</body></html>";
exit;

}elseif (!in_array($_FILES['upfile']['type'], $filetyper)) {
echo "Filen kan ikke uploades.<br>\n<b>$str3</b> er ikke tilladt for upload! <a href=\"$_SERVER[HTTP_REFERER]\">tilbage</a></td>\n";
echo"</tr></table>\n";
echo"</center>\n";
echo"</body></html>";
exit;
    }

echo"&Oslash;nsket fil til upload:<p>\n";

    if (isset($_FILES['upfile']['name']) && $_FILES['upfile']['name'] !="") {

//se http://dk.php.net/manual/en/function.is-uploaded-file.php for "is_uploaded_file"
        if(is_uploaded_file($_FILES['upfile']['tmp_name'])) {

//Flyt filen fra upload-tmp til et dir. Husk at ændre "$dist" ovenover så det passer med din server :O)
move_uploaded_file($_FILES['upfile']['tmp_name'], $dist . $_FILES['upfile']['name']);

mysql_query("INSERT INTO clanen_billed_upload (nyheds_id) values ($nyheds_id)");

        }else{
        echo"Sorry, men upload skete IKKE!";
    }

echo "<b>Navn:</b> $str1, <b>st&oslash;rrelse:</b> $str2 bytes, <b>filtype:</b> $str3<br>\n";
echo"</p>";
    }
}else{

echo "Du skal v&aelig;lge en fil til upload. <a href=\"singleupload.html\">singleupload.html</a>";
}
?></td>

</tr></table>

</center>

</body></html>

men på siden før hvor jeg vælger stien til billed og et id skal den have id som navn så i det script jeg har skal laves om så den henter nyheds_id og gir den navnet..
Avatar billede the_legend Nybegynder
26. juni 2003 - 21:51 #1
hva hvor er alle php eksperterne?
Avatar billede wfarm Nybegynder
27. juni 2003 - 04:01 #2
væk, jeg tror ikke rigtigt der er nogen der kan forstå dig..
Avatar billede the_legend Nybegynder
27. juni 2003 - 09:56 #3
ehmm normalt brokker de sig altid når man ikke formulere sig godt.

når men prøver igen...

jeg skal ømdøbe filen fra det navn som jeg valgte på forgående siden til et id som jeg også får fr aden forgående side hvordan klare jeg den
Avatar billede ahv Nybegynder
28. juni 2003 - 19:19 #4
//Flyt filen fra upload-tmp til et dir. Husk at ændre "$dist" ovenover så det passer med din server :O)
$filename = $idfrasidenfør;
move_uploaded_file($_FILES['upfile']['tmp_name'], $dist . $filename);
Avatar billede ahv Nybegynder
28. juni 2003 - 22:23 #5
$files = $_FILES['upfile']['name'];
$temparr = explode(".", $files);
$temparr[count($temparr)-2] = $idfrasidenfør;
$files = implode(".", $temparr);
move_uploaded_file($_FILES['upfile']['tmp_name'], $dist . $files);