Avatar billede sdadsf Nybegynder
26. juni 2003 - 12:32 Der er 24 kommentarer

MIt netkort er ustabilt

Hej alle sammen..
Sagen drejer sig om at jeg lige har købt en ny computer fra compumail.dk
Der er onboard netkort i computeren men det virkede ikke ordentligt. Så tilsluttede jeg det fra min gamle computer men der er problemer. Nogen gange når jeg tænder min computer virker ingen af netkortene. Andre gange når jeg tænder virker de fint begge to. Hvad kan der være galt. Jeg er ret sikker på at begge kort er installeret korrekt..
Håber virkelig i kan hjælpe mig.
Det skal lige tilføjes at jeg har bredbånd og derfor ikke kan komme på internet og det er nødvendigt da jeg bruger det meget. Det er heller ikke vores forbindelse det er galt med for mine forældres computer nede i stuen kan fint komme på nettet.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
26. juni 2003 - 12:33 #1
Måske en driveropdatering ville hjælpe?
Avatar billede apophisda Nybegynder
26. juni 2003 - 12:37 #2
Altid en god ide, når skidtet ikke virker... =)
Avatar billede maniacdog Nybegynder
26. juni 2003 - 12:39 #3
Har du tjekket dit(dine) kabler til netkortet(ne) ?

Det kunne måske være de havde en løs forbindelse (selvom det virker lidt usandsynligt men det kan jo ske)
Avatar billede jpvj Nybegynder
26. juni 2003 - 12:43 #4
1) Hvordan konstaterer du at netkortet ikke virker? (Kan du ikke komme på Internettet og/eller få forb. til den anden maskine)
2) Hvilken udbyder har du?
3) Hvor mange IP adresser har du til din ADSL forbindelse?
4) Bruger du router?
Avatar billede sdadsf Nybegynder
26. juni 2003 - 12:59 #5
1: Fordi siger at den arbejder offline og vil ikke logge på. Og da min forindelse går gennem netkort må der være problemer med det eftersom der ikke er nogen problemer på mine forældres computer.
2:TDC
3: 5 vil jeg mene
4:Ja
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. juni 2003 - 13:05 #6
Om den arbejder offline eller ej, er lidt ligegyldigt. Du bør først konstatere om netkortet virker.
Dette gøres bedst i en dosboks.
prøv at køre disse kommandoer i en dosboks:

ipconfig
(så kan du se om du får en ipaddresse)

ping 130.57.4.27
(så ser du om den kan pinge ud på internettet)

ping www.novell.com
(så ser du om dns virker)
Avatar billede jpvj Nybegynder
26. juni 2003 - 13:07 #7
kør lige en ipconfig /all både når det virker og når det IKKE virker, og post resultaterne her.
Avatar billede sdadsf Nybegynder
26. juni 2003 - 13:16 #8
Når jeg kører en ipconfig får jeg følgende svar:

Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks: (ingenting)
Ip: Der kommer en en ip-adresse (den ønsker jeg ikke at offentligøre her:)
Undernetmaske: 255.255.0.0
Standardgateway: (ingenting)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. juni 2003 - 13:18 #9
Ok, det hjælper jo altså ikke os ret meget.
Dog vil jeg fortælle at hvis den starter med 169 , så får du ingen ipaddresse !!
Det tyder undernetmasken på at det er.
Avatar billede sdadsf Nybegynder
26. juni 2003 - 13:22 #10
Den starter desværre med 169. Hvad kan jeg gøre for at løse problemet
Avatar billede jpvj Nybegynder
26. juni 2003 - 13:26 #11
Har dine forældres PC været på inden for 1 time?
Hvis den kan komme på nu, så post lige resultatet af ipconfig /all. Sæt evt. et par x'er over de sidste 6 cifre...
Hvorfor tror du, at du har 5 IP adresser. Mener at man køber 2 ad gangen...
Har du bestilt FAST IP da du bestilte ADSL?
Avatar billede jpvj Nybegynder
26. juni 2003 - 13:27 #12
169.xxx.xxx.xx betyder at Windows ikke fik tildelt en IP adresse fra en DHCP server. Enten kører i ikke med router, eller også er der noget galt med opsætningen.

JP
Avatar billede maniacdog Nybegynder
26. juni 2003 - 13:34 #13
Eller også er dhcp serveren disablet i routeren ;)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. juni 2003 - 13:34 #14
Der er en anden fejlmulighed som jeg har oplevet en enkelt gang tidligere. Prøv at slukke adsl-modemet og hiv strømstikket ud til den. Vent ½ minut og sæt så stikket i igen og tænd adsl modemet.
Prøv så at se om du nu kan få en ipaddresse.
Avatar billede sdadsf Nybegynder
26. juni 2003 - 13:40 #15
Når jeg kører mine ipconfig/all på mine forældres kommer 80.161.xxx.xxx
Avatar billede jpvj Nybegynder
26. juni 2003 - 13:41 #16
Svarer du lige på mine forrige spm?
Avatar billede sdadsf Nybegynder
26. juni 2003 - 13:45 #17
Mine forældres har været på i over en time. Grunden til jeg tror jeg har 5 ip-adresser er fordi vi har en router med 5 udgange. Jeg har ikke bestilt FAST IP dengang vi fik det..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. juni 2003 - 13:50 #18
Sorry, den sidste bemærkning kan ikke passe !!!!
Med den ipaddresse har du ikke en router men istedet en switch. Stor forskel.

Jeg synes stadig du skal prøve at tage strømmen til modemet og se om det ikke hjælper.
Avatar billede sdadsf Nybegynder
26. juni 2003 - 13:51 #19
det har jeg gjort
virkede desværre ikke
Avatar billede jpvj Nybegynder
26. juni 2003 - 13:52 #20
I har nok kun 1 IP adresse.

Prøv på dine forældres PC at skrive
ipconfig /release

Herefter går du til din egen PC og skriver
ipconfig /renew

Se om det så virker...
Avatar billede jpvj Nybegynder
26. juni 2003 - 13:52 #21
Det er forreksten IKKE et problem, der er relateret til det onboard netkort...
Avatar billede sdadsf Nybegynder
26. juni 2003 - 14:01 #22
Det virkede. Men nu er det kun den ene computer der kan komme på.. og vi sørgede ekstra for at købe så vi kunne få flere computere på. Og nogen gange kan jeg få dem begge på samtidig. Kan i hjælpe mig med det eller skal jeg have fat i teleudbyderen der.
Avatar billede jpvj Nybegynder
26. juni 2003 - 14:04 #23
Ja - ring til TDC og hør om du har 1 FAST eller 2 DYNAMISKE ipadresser.

Når et IP nummer har været tildelt, er lease perioden 1 time, dvs. indtil IP adressen er frigivet (ipconfig /release) eller lease perioden udløber, så kan IP nummeret ikke tildeles til en anden maskine.

Du kan således godt fjerne det "ekstra" netkort.

JP
Avatar billede sdadsf Nybegynder
26. juni 2003 - 14:05 #24
ok. tak for hjælpen