26. juni 2003 - 10:56 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Installer Office

Jeg har lavet en administration installation på serveren og jeg kan godt installere på klienterne men jeg vil godt kunne lave en bat fil eller noeget så den installere det hele på klienten. ved at man bare kører den.
hvordan gør man det?
Avatar billede fortes Nybegynder
26. juni 2003 - 13:16 #1
hvorfor ikke bare assigne den via GPO når du nu kører 2000 srv.
Avatar billede fortes Nybegynder
26. juni 2003 - 13:17 #2
jeg fortsætter lige, det gør det også noget nemmere, når du nu opdatere dit installations punkt med service pack, så kan du bare reassigne til klienterne...
26. juni 2003 - 13:22 #3
Kan du ikke forklare lidt mere i dybten hvad jeg skal gøre altså pukt for punkt.
Avatar billede fortes Nybegynder
26. juni 2003 - 14:01 #4
prøv at se på www.svein.dk eller www.webguider.dk, der kan du se hvordan du kan udrulle officepakken via GPO
26. juni 2003 - 14:18 #5
jeg skal bruge en til office 2000 og det har ingen af dem :(
Avatar billede fortes Nybegynder
26. juni 2003 - 19:18 #6
prøv at se her. http://www.svein.dk/windows2000/GroupPolicy/brug_af_group_policy_til_software_distribution.asp det er godtnok udrulning af SP2, men princippet er det samme
Avatar billede fadrian Nybegynder
27. juni 2003 - 10:09 #7
hvis du gerne vil bruge en batchfil til at installere vil det nemmeste for dig være at du installerer Office ressource Kit fra ms.com/office, så kan du lave en pakke, hvor du bestemmer hvad der skal installeres, og det gør du via en guide, og den slutter med setup parametre som kan bruges i en batchfil.
27. juni 2003 - 14:39 #8
men jeg forstår ikke helt den commando der kommer til sidst hvordan jeg får den til at køre.
Avatar billede fadrian Nybegynder
27. juni 2003 - 15:14 #9
f.eks \\%servernavn%\%share%\setup.exe TRANSFORMS=\\%servernavn%\%share%\%mino2kinst%.mst /qb+, dvs. du angiver stien til exe filen og derefter stien til din mst fil og det kan køres fra en batchfil, (i princippet det samme som via GPO).
Hvis det er en select det kommer fra er standard,pro, premium samlet på en cd, så du skal lige chekke om setup.exe hedder setup.exe eller f.eks. setupprm.exe
06. august 2003 - 10:07 #10
hvorfor virker den her ikke?
\\Pdcserver\Install\office 2000 cd 1\setup.exe TRANSFORMS=\\Pdcserver\Install\office 2000 cd 1\New Custom Setup File.MST /qb+,
06. august 2003 - 11:43 #11
Okay jeg har nu fået det til at virke men hvordan får jeg den så til at installere 3 programmer på en gang

sådan ser min bat fil ud

\\Pdcserver\Install\office~1\setup.exe TRANSFORMS="\\Pdcserver\Install\office~1\NewCus~1.MST" /qn+
\\pdcserver\install\office~2\setup.exe TRANSFORMS="\\pdcserver\install\office~2\Puplis~1.MST" /qn+
\\pdcserver\install\paints~1\paints~1.msi TRANSFORMS="\\pdcserver\install\paints~1\Paint6.MST" /qn+
21. august 2003 - 10:07 #12
takker for hjælpen :DDDD