Avatar billede boleole Nybegynder
25. juni 2003 - 23:10 Der er 8 kommentarer

Data-/filudvekling med webserver

Hvordan udveksler man (automatisk) data fra én webserver med f.eks. en database, der ligger på en anden webserver?

Evt. noget med FTP? Eller hva'?

Mange tak for hjælpen (og undskyld, hvis dette er den forkerte kategori, men jeg ville gerne anvende ASP til dette problem)!

-Ole
Avatar billede drakwing Nybegynder
25. juni 2003 - 23:19 #1
kan man ikke angive url i asp koden som sti til databasen, eller skal det være en lokal server sti ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. juni 2003 - 23:20 #2
Under de rette forhold, d.v.s. rettigheder og den slags bør du kunne connecte til en database på en anden server og hente informationer der
Avatar billede drakwing Nybegynder
25. juni 2003 - 23:23 #3
ja netop !
Avatar billede boleole Nybegynder
25. juni 2003 - 23:24 #4
>drakwing: Det skal da være en lokal server sti!?
>bufferzone: Øh, hvordan?
Avatar billede boleole Nybegynder
25. juni 2003 - 23:25 #5
Jeg tænker på en Access-database...
Avatar billede drakwing Nybegynder
25. juni 2003 - 23:26 #6
er vel lige meget om det er mysql sql eller access
Avatar billede websam Nybegynder
25. juni 2003 - 23:32 #7
Så vidt jeg husker kan det kun lade sig gøre med MsSql men vil ikke anbefale det da du sætter din sikkerhed på højkant :o)
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. juni 2003 - 23:36 #8
Hvordan kommer meget an på hvilken database der skal connectes til, udfordringen bliver at lave det så det er rimeligt sikkert, og også så det kan foregå over en langsom internetforbindelse. Det kan sagtens lade sig gøre, men det kræver en del prøven sig frem