Avatar billede larsvik Nybegynder
25. juni 2003 - 23:07 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

At lave film til DVD afspilleren

Hej der...

Jeg ved ikke hvilken kategori mit spøgrsmål hører hjemme, men jeg prøver her da jeg er XP bruger.... Mit problem er følgende.... jeg har nogle film i forskellige formater.. (xvid,divx,avi og mpg) jeg vil lave skiver som jeg kan se på mit TV, altså på min DVD afspiller... men jeg har forsøgt at lave forskellige prøver (svcd, vcd, filen direkte), men ligemeget hjælper det... hvad skal man gøre... Jeg har en Thomson DTH 4000 og ved ikke om den kan afspille andet end DVD skiver... Min manual er væk og jeg har ikke kunnet finde den på nettet...

Nogen der kan hjælpe med det alt sammen...

// Larsvik
Avatar billede drakwing Nybegynder
25. juni 2003 - 23:13 #1
Hvis din dvd ikke kan tage vcd/svcd du kan godt encode dine film til dvd vob format og brænde dem på en dvd skive (hvis du da har en dvd brænder), men resultatet bliver IKKE godt og du skal bruge dvd author software som IKKE er gratis (feks. TMPGEnc DVDAuthor)
Avatar billede vest7 Nybegynder
25. juni 2003 - 23:16 #2
Hvis din dvd afspiller kan tage dem som min kan men jeg har brugt et program der hedder dvdx det kan lave dem til mpeg filer, Og HUsk når du skal brænde dem ud så brug nero det er nok det bedste til vcd.. Tror jeg, det er nemt ..
Avatar billede norbert Nybegynder
25. juni 2003 - 23:18 #3
Ifølge http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers.php?DVDname=DTH+4000&Submit=Search&Search=Search
skulle den kunne afspille både SVCD og VCD. Men hvilke programmer bruger du til at encode dine filer? De skal jo overholde VCD/SVCD-standarderne, headers osv. Hvordan brænder du dem og med hvilket program? På dvdrhelp.com kan du finde programmer og manualer på hvordan du gør.
Norbert :-)
Avatar billede larsvik Nybegynder
25. juni 2003 - 23:40 #4
jeg bruger nero til brænding... jeg er dog ved at teste noget hø named VCDEasy... aner ikke hvad det er .. Jeg har brugt det der DIVX før, men det kan da kun rippe DVD skiver til mpeg eller hvad.. jeg er temmelig ny på området og det koster en bondegård i brændeskiver... men hvad... al begyndelse er svær.. ;-)

Jeg læste lige på det link Norbert gav, at det har også noget med overfladen på skiven at gøre.... den skal helst være hvid???? Jeg har tilfældigt lige indkøbt nogle skiver fra Tyskland, som jeg vil prøve med... ( de har en hvid overflade... he he) jeg vender tilbage når jeg ved mere..

// Larsvik
Avatar billede larsvik Nybegynder
25. juni 2003 - 23:48 #5
nyt spørgsmål.. Hvordan får man sin brænder til at acceptere skiver med en kapacitet på 870 mb??
Avatar billede norbert Nybegynder
25. juni 2003 - 23:55 #6
Det kommer sandelig an på om din brænder understøtter overburn.
Det kan du se under "Optager" - "Vælg brænder". Der kan du se, om den understøtter. Hvis den gør, beder du den om at overburne, når den f.eks. siger, at filen er for stor, "skal jeg overburne". (ellr sådan noget lignende) :-) Hvis den IKKE understøtter, vil jeg passe på med at sige ja til overburn, du kan risikere at brænde din brænder af.
Avatar billede norbert Nybegynder
25. juni 2003 - 23:55 #7
Og din fil må selvfølgelig ikke overstige CD'ens kapacitet.
Avatar billede norbert Nybegynder
26. juni 2003 - 00:02 #8
En anden ting, når du nu er "nybegynder", så køb en sletbar disk, den kan du bruge igen og igen, det sparer dig for en masse fejlbrændinger i starten (det gjorde det ihvertfald for mig), og din DVD-afspiller skulle ifølge nogle af svarene på det foregående link kunne afspille disse.
Norbert.
Avatar billede soda Nybegynder
26. juni 2003 - 06:38 #9
Du skal bruge 90min skiver for, at kunne have 870meg på en skive. Der kan ligge 900meg film/musik på en 90min skive.
Avatar billede larsvik Nybegynder
26. juni 2003 - 07:30 #10
Ja så er jeg stået op... Jeg fandt ud af igår at mit drev ikke kunne finde skiven... heller ikke selvom at jeg satte "over-burn" til...hvad pokker gør man så... skal man købe et nyt drev/brænder eller kan man komme uden om det ved at opdatere det rigtige?? Nu har jeg fundet ud af at det drejer sig om at lave den rette type Mpeg fil for at den vil spilles på DVD afspilleren... som Vest7 sagde lavede DVDx en type fil som min Thomson kunne læse, men man kan åbenbart komme ud for at lave en type Mpeg fil som den ikke kan læse.. noget med true type filformat.... Hvis nogen skulle være interesseret... men sig mig lige om jeg kan opdatere mig ud af at min brænder ikke kan finde store skiver....
Avatar billede larsvik Nybegynder
26. juni 2003 - 07:31 #11
jeg siger bare skiven... jeg mener de nye skiver jeg har købt... dem på 870 mb...
Avatar billede norbert Nybegynder
26. juni 2003 - 08:55 #12
Go' morgen!.:-)
DVDx er et udmærket program, det har jeg også selv brugt i starten.
Nu ved jeg ikke præcis, hvor gammel din brænder er, men noget tyder på, at du nok skal have en anden brænder, hvis ikke du kan overburn. Den jeg har siddende i min comp kan ikke overburn, så jeg har købt en usb-brænder, som heldigvis godt kan, så det er nok der, du har et problem. Med hensyn til om du kan se, om den understøtter overburn, så er det i Nero, jeg henviser til. Der kan jeg ihvertfald se det.
Norbert.
Avatar billede larsvik Nybegynder
26. juni 2003 - 09:04 #13
Jeg har mulighed for at sætte overburn til i Nero... læser den hvad min brænder er i stand til når den intialisere den ved opstarten?? jeg har forsøgt at flash´e min brænder med succes, men har det noget at sige... jeg går og overvejer at købe et combo drev... dvd/cd brænder... mon ikke den kunne gøre det for mig... er ved at være lidt træt af ikke at komme nogen vegne...
Og G´morn da... ;-)
Avatar billede larsvik Nybegynder
26. juni 2003 - 09:08 #14
jeg kan forøvrigt lige fortælle at hvis man vil convertere sine avi filer til mpg, kan man bruge programmet "Tsunami MPEG"... Fåes med i købet når man køber programmet "Replicant"... Hvis der er nogen der sidder med på en lytter..
Avatar billede norbert Nybegynder
26. juni 2003 - 09:09 #15
Hvis Nero siger den understøtter overburn, skulle det kunne lade sig gøre. Hvis du køber et combodrev, er jeg næsten sikker på, at den kan, da det så er et nyere drev. En anden ting, så er det ikke så smart at have flere brænderprogram end et, da de kan ligge og genere hinanden. Så jeg vil anbefale - igen som vest7 - at du beholder og brænder i Nero.
Norbert.
Avatar billede larsvik Nybegynder
26. juni 2003 - 12:48 #16
Jeg fiser lige ud og køber en combo ting... Norbert... tak for hjælpen...
også til jer andre, men norbert får altså point... bedste rådgivning=pointZ
Avatar billede norbert Nybegynder
26. juni 2003 - 13:25 #17
Jeg siger mange tak for points, dog vil jeg dele med vest7, som også kom med et godt svar.
Vest7, kig her:
http://www.eksperten.dk/spm/369541