Avatar billede lassez Nybegynder
25. juni 2003 - 19:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Tv-out i sort/hvid

Jeg har lige koblet min computer til fjernsynet via mit grafikkort som har tv-out. Men nu har jeg bare det problem, at det er meget dårligt grafik, hvis man kan kalde det det.

Det hele er i sort/hvid og meget grimt at kigge på. Er der en måde jeg kan forbedre dette? Vil det altid være sort/hvid, eller er det mig der gør noget forkert?
Avatar billede chalde Seniormester
25. juni 2003 - 19:16 #1
Avatar billede skaw Nybegynder
25. juni 2003 - 19:21 #2
da jeg var barn var vi så fattige at selv udsigten ud af vinduerne var sort hvid
Avatar billede funguy Nybegynder
25. juni 2003 - 19:24 #3
Det kan være at du skal bruge et lille colour-fix kabel... Det er ikke mere end 5-7 cm langt, og skal sættes ind mellem computeren og kablet der fører ind i fjernsynet... Det hjalp ved mig!
Avatar billede funguy Nybegynder
25. juni 2003 - 19:24 #4
Mht. Kvaliteten... Hvilken port har du sat kablet i, i computeren?
Avatar billede lassez Nybegynder
25. juni 2003 - 19:30 #5
skaw -> hehe
chalde -> Har prøvet, men kan ikke finde der hvor jeg skal slå "NTSC" over til Pal.
funguy -> Jeg har fået et lille kabel med til grafikkortet, som i den ene ende (som jeg sætter i tv'et) er et gult han phono-stik.

-Ellers har jeg bare det hele til at køre fra grafikkortet's port.
Avatar billede funguy Nybegynder
25. juni 2003 - 19:34 #6
Kan du komme til at tilslutte det kabel du har fået med til grafikkortet? Altså sætte kablet i grafikkortet, og så forbinde det lille kabel med det kabel der skal ind i fjernsynet?

Prøv at se om du har mulighed for at sætte et i en anden port på grafikkortet.. Jeg havde 2 muligheder, og når jeg satte det til i den ene port blev kvaliteten ikke særlig god, hvorimod at når jeg satte det til i den anden port blev det noget bedre!
Avatar billede lassez Nybegynder
25. juni 2003 - 19:38 #7
Jeg kører med Geforce4, og der er kun 2 stik (porte) i selve kortet. Et til en computerskærm, og et til tv-out, som er det samme som de gamle muse skulle sættes i.
Avatar billede funguy Nybegynder
25. juni 2003 - 19:42 #8
hmm.. tja, så kan jeg godt se du kun har 1 mulighed.. så må jeg desværre sige at jeg ikke kan hjælpe mere, for så ser det ikke ud ligsom det gør på min pc, og så ved jeg ikke noget om det... Sorry... Håber du får det til at virke!!!
Avatar billede timmerdk Nybegynder
25. juni 2003 - 19:43 #9
Hej Lasse.
Jeg har haft samme problem. Du skal huske at sætte præcist de rigtige indstillinger inde på computeren (kan vi snakke mere om på icq). Det kan også være fordi dit tv er for gammelt, og ikke har S-Video, som var mit problem.

Håber det hjælp dig.
Mads
Avatar billede chalde Seniormester
25. juni 2003 - 20:16 #10
prøv med tv-tool www.tvtool.com
Avatar billede lassez Nybegynder
25. juni 2003 - 20:20 #11
Tak for hjælpen
Avatar billede chalde Seniormester
25. juni 2003 - 21:58 #12
Det var så lidt, og tak for point.