Avatar billede qxqorgan Nybegynder
25. juni 2003 - 15:42 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Request.form(var)?

Her Xperter

Hvorledes for man request.form til at tage en variable-værdi?

F.eks. ønsker jeg indsætte ti records hvor value bliver lig med indholdet af input felterne ved navn '1' til '10':

...
for j = 1 to 10
  SQLstmt = "INSERT INTO table1 (value) VALUES (" & Request.Form(j) & ");"
  Conn.Execute(SQLstmt)
next
...

I eksemplet ovenfor formoder jeg at Request.form vil forvente at der er blevet postet et felt med navnet 'j' og ikke værdierne 1 til 10.

Jeg håber at I forstår mit problemet :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juni 2003 - 15:43 #1
SQLstmt = "INSERT INTO table1 (value) VALUES (" & Request.Form( " & j & ") & ");"
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juni 2003 - 15:44 #2
Vrøvl ... ;))
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juni 2003 - 15:44 #3
Mener du ikke
SQLstmt = "INSERT INTO table1 (value) VALUES ('" & Request.Form(j) & "');"
Avatar billede qxqorgan Nybegynder
25. juni 2003 - 15:48 #4
Næ, jeg mener da at et sæt anførelsestegn burde være nok da SQLstmt opbygges som en tekststreg (eller også er jeg ikke helt klar over hvad du mener :-)
Avatar billede qxqorgan Nybegynder
25. juni 2003 - 16:04 #5
Det antages at value er et Number-felt der derfor ikke skal enkelt-plinger om værdien...
Avatar billede eagleeye Praktikant
25. juni 2003 - 16:31 #6
Prøv at sætte "" foran j så j blvier til en streng eller bruge Reques.From(1) som et array og den hendter værdien for item 1 og ikke nanet "1"

SQLstmt = "INSERT INTO table1 (value) VALUES (" & Request.Form("" & j) & ");"
Avatar billede nielle Nybegynder
25. juni 2003 - 16:42 #7
qxqorgan -> Din formodning er forkert. Din SQL sætning vil svare til at den kaldende form har 10 input-felter med navnene 1-10:

<form action="mitscript.asp" method="post">
<input type="hidden" name="1" value="værdi1">
<input type="hidden" name="2" value="værdi2">
<input type="hidden" name="3" value="værdi3">
<input type="hidden" name="4" value="værdi4">
<input type="hidden" name="5" value="værdi5">
<input type="hidden" name="6" value="værdi6">
<input type="hidden" name="7" value="værdi7">
<input type="hidden" name="8" value="værdi8">
<input type="hidden" name="9" value="værdi9">
<input type="hidden" name="10" value="værdi10">
<input type="submit" value="Gør det!">
</form>
Avatar billede nielle Nybegynder
25. juni 2003 - 16:43 #8
De skal være der alle 10, og de skal have en værdi, for ellers vil det gå galt.
Avatar billede nielle Nybegynder
25. juni 2003 - 16:44 #9
Bemærk, jeg er dog ikke helt sikker på at man bare kan nøjes med et tal som name.
Avatar billede qxqorgan Nybegynder
25. juni 2003 - 17:26 #10
nielle -> Du har ret. Min formodning var forkert. Jeg ved ikke hvorfor det ikke virkede før, men det gør det nu. Jeg beklager at jeg fik postet spørgsmål lige lovlig hurtigt. Hvis du kommer med et svar kan få pointene.
Avatar billede nielle Nybegynder
25. juni 2003 - 17:30 #11
Du er velkommen.