Avatar billede surel Nybegynder
25. juni 2003 - 13:26 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

ati tv-out problem

sort skærm ved afspilning af divx dog kan man se skrivebord, ligende problem blev løst med tv-tool men det virker kun til nvidia??
Avatar billede maniacdog Nybegynder
25. juni 2003 - 13:27 #1
Bærbar / Stationær?
ATI, men hvilket kort?
Har du opdateret driveren?
Har du tjekket kablerne?
Avatar billede the_email Nybegynder
25. juni 2003 - 13:30 #2
Sæt din opløsning ned til 800x600, så er dit problem løst.

TheEmail
Avatar billede maniacdog Nybegynder
25. juni 2003 - 13:32 #3
Der er også enkelte ATI grafikkort der godt kan klare 1024x768 ved TV-Out.
Fx. ATI RAGE Lt. (Til bærbar)
Avatar billede the_email Nybegynder
25. juni 2003 - 13:33 #4
Jamen det kan fjernsynet ikke. Det kører med 625 gange et eller andet antal linjer.
Avatar billede the_email Nybegynder
25. juni 2003 - 13:34 #5
... derfor er 1024x768 - så vidt jeg ved - udelukket til fremvisning af film.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
25. juni 2003 - 13:38 #6
the_email> Jo nogle kan godt. Fx. er jeg en af de heldige der godt kan. Strange as it even may sound men det kan det :)
Avatar billede maniacdog Nybegynder
25. juni 2003 - 13:39 #7
...men ja, generalt vil jeg nok også anbefale 800x600 som du skriver :)
Avatar billede ctacta Nybegynder
25. juni 2003 - 13:39 #8
Det kan også skyldes at dit kort smider et NTSC signal ud og som de fjernsyn ikke forstår (kompatibelt med).

Prøv derfor at check at PAL er aktiveret og gå ned i 800x600.
Det kan et PAL fjernsyn forstå og er opløsningen i overscan efter PAL normen der siger 768 x 576.

Check evt. din driver og hent seneste. Det er korrekt at TV tool ikke understøtter ATI Theater chip-del og som håndtere TV-out.

Hvis det fortsat driller, så skriv igen.

Mvh
Christian
Avatar billede surel Nybegynder
25. juni 2003 - 13:50 #9
Stationær xp med opdateret driver til radeon 9600, pal er aktiveret samt opløsningen er 800x600
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2003 - 13:53 #10
Højreklik på skrivebordet.
Vælg egenskaber.
Settings -> Advanced.
Vælg fanbladet "Overlay" og hak af i "Theater mode"
Så skulle den være der....
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2003 - 13:55 #11
Det eneste det handler om her, er at overlay ikke er slået til på dit TV.
Du kan også vælge at sætte dit TV til primær skærm, men dette er ikke den optimale løsning. Ovenstående burde virke....
Avatar billede flemming_s_b Nybegynder
29. juni 2003 - 18:59 #12
Jeg har netop haft samme problem.
Det du skal gøre er at hente den rigtige driver. Dernæst skal du sætte dit TV til  'primær' og den skal sætte som primær under fanebladet for din monitor !! Når den er sat som primær kan du se video på dit TV, men ikke på din monitor.
Opløsning skal håndteres som beskrevet ovenfor altsp 800*600 eller lavere.
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2003 - 09:23 #13
flemming_s_b >> Der er ingen grund til at sætte dit TV til "primær" skærm. Normalt så er det kun "primær" skærm der har overlay slået til, men det klare "Theater mode" således at overlay er slået til på begge skærme.
Avatar billede kasper76 Nybegynder
25. december 2003 - 17:43 #14
Jeg har dette problem med Theater mode kan nogen hjælpe?

http://www.eksperten.dk/spm/443713