Avatar billede allanbramsen Nybegynder
24. juni 2003 - 22:31 Der er 8 kommentarer

2 servere og NAT

Hej med jer

Jeg har en W3K server kørende som Router/gateway for mit TDC Internet, Jeg har Sat NAT og DHCP op og det køre fint med klienter og det.....MEN

Jeg har så en anden server som køre Redhat 7.3 som webserver den kan jeg nu ikke se udefra internettet af...hvad skal jeg gøre og hvordan......

Følgende opsætning.:

TDC INTERNET<->W3K server NAT<->Switch<->Her sidder så klienter og min server 2

jeg kan regne ud der skal noget port forward eller noget ip routing til men hvad og hvordan??
Avatar billede mulp Nybegynder
24. juni 2003 - 22:39 #1
Jeg ville slå DHCP fra, og give klienter + webserver en fast defineret IP-adresse, for derefter at forwarde port 80 (http) til den IP-adresse du har tildelt din webserver.
Avatar billede allanbramsen Nybegynder
24. juni 2003 - 22:57 #2
MULP: Hvordan forwarde port 80???
Avatar billede mulp Nybegynder
24. juni 2003 - 23:06 #3
Det skal du gøre på den server der fungerer som router/gateway. Ved desværre ikke hvordan det er sat op, så kan ikke guide dig gennem selve processen med at forwarde... Det du skal sørge for er at al trafik (tcp) på den eksterne IP på port 80 bliver sendt videre til den interne IP du har tildelt din webserver. Der skal formentlig bare en simpel indstilling eller kommando til for at klare "ordren"... Du må kunne se hvordan i noget dokumentation til den software du bruger til at køre router/gateway med...
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juni 2003 - 12:18 #4
Der er ingen grund til at slå DHCP fra.

Web serveren skal have en fast IP på det interne net.

De øvrige klienter kan sagtens køre DHCP.

Men ellers er det rigtigt at routing softwaren skal forwarde
traffik til port 80 på ydersiden til web serverens IP adresse
port 80.

Jeg tror at de fleste vælger at bruge en dedikeret router box
til det - og så er det normalt meget nemt med et web interface.
Avatar billede allanbramsen Nybegynder
25. juni 2003 - 21:01 #5
Arne_v:
Jepper det er også det jeg regnede med, men hvordan får jeg forwardip og port i W3K??
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juni 2003 - 21:24 #6
Jeg ved det ikke.

Gæt:

Local Area Network Connection
Properties
Internet Protocol
Properties
og formentlig Advanced
Avatar billede allanbramsen Nybegynder
25. juni 2003 - 21:48 #7
well det er kun vis du har lavet en almindelig internet deling :(

Og jeg har sat en NAT op well prøver at stille spørgsmålet under netværk også og se hvad der sker der........
Avatar billede jacobschmidt Nybegynder
04. juli 2003 - 11:58 #8
fandt du fejlen? Jeg har samme problem, blot at min w3k server kun er IIS - og jeg fint kan tilgå den fra LAN men ikke fra ydersiden.. jeg har mappet en offentlig ip til en NAT ip gennem firewallen...