Avatar billede matz Nybegynder
24. juni 2003 - 16:02 Der er 61 kommentarer og
2 løsninger

Vurdering af side

Jeg vil godt have den endelige vurdering af min hjemmeside, om hvad i syntes om den som en personlig hjemmeside.

http://matz.users.whitehat.dk/index.html
Avatar billede rangerbs Nybegynder
24. juni 2003 - 16:06 #1
Jeg kan godt li' din side, men den skal måske lige gøres 1px mindre i height (kig selv nede i højre hjørne) den er ved at gentage baggrunden :D

eller ser det rigtigt godt ud
mvh Ranger
Avatar billede cdc Novice
24. juni 2003 - 16:06 #2
Det første der falder mig i øjnene er din font i menuen, lav den om til samme font som du har på textsiden
Avatar billede cdc Novice
24. juni 2003 - 16:09 #3
Ellers er den helt fin. Ville dog lave din text rude som en iframe, så ikke hele siden skal loade hver gang
Avatar billede cdc Novice
24. juni 2003 - 16:11 #4
set denne ind på dit bg. billed så gentager den ikke sig selv:
style="background-repeat: no-repeat;"
Avatar billede cdc Novice
24. juni 2003 - 16:12 #5
Prøv også at centrer din text i menuen i cellen både verticalt og horicontalt, eller giv den lidt ludt til venstre med set den midt på "knappen"
Avatar billede rangerbs Nybegynder
24. juni 2003 - 16:13 #6
/cdc -> kan iframe ikke kun ses i IE og NS?

mvh Ranger
Avatar billede cdc Novice
24. juni 2003 - 16:14 #7
ved ikke med mozilla og phoenix osv
Avatar billede matz Nybegynder
24. juni 2003 - 16:18 #8
Nu er fonten på menuerne lavet om :)
Avatar billede matz Nybegynder
24. juni 2003 - 16:18 #9
Jeg har valgt ikke at lave iframe, da der alligevel ikke er så meget den skal loade...
Avatar billede cdc Novice
24. juni 2003 - 16:21 #10
Prøv også at give den lidt ludt til vestre i menuen så den ikke står helt op på stregen
Avatar billede cdc Novice
24. juni 2003 - 16:21 #11
Sunes bare det er syndt at bg forsvidner mellem hver gang ny side loades
Avatar billede matz Nybegynder
24. juni 2003 - 16:22 #12
Den der bg, skal det bare være:

style="background-repeat: no-repeat;"design.jpg" ?
Avatar billede cdc Novice
24. juni 2003 - 16:24 #13
<table width="700" height="500" border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0" background="design.jpg" class="table" style="background-repeat: no-repeat;">
Avatar billede rangerbs Nybegynder
24. juni 2003 - 16:24 #14
body {
background-color: #B4B4B4;
background-image: url("design.gif");
background-repeat: no-repeat;
}

indsæt det i style
Avatar billede rangerbs Nybegynder
24. juni 2003 - 16:25 #15
ups... Ja, det var jo forkert det jeg lavede der :(

følg /cdc's råd :D
Avatar billede cdc Novice
24. juni 2003 - 16:25 #16
rangers nu ligger den i en tabel, den ville jeg også skrive
Avatar billede cdc Novice
24. juni 2003 - 16:26 #17
man kan godt bruge rangers, men så skal du også positionere det til altid at være centreret på siden, men det skal din tabel så også
Avatar billede cdc Novice
24. juni 2003 - 16:26 #18
hvor er du hurtig rangers, man når ikke engang at jorde dig :o)
Avatar billede rangerbs Nybegynder
24. juni 2003 - 16:27 #19
hehe ;D
Avatar billede matz Nybegynder
24. juni 2003 - 16:28 #20
Så er bg rettet :)
Avatar billede cdc Novice
24. juni 2003 - 16:29 #21
så mangler diu kun menuen
Avatar billede matz Nybegynder
24. juni 2003 - 16:30 #22
mente du at jeg skulle flytte teksten der lidt mere til venstre eller er det hele menuen ?
Avatar billede matz Nybegynder
24. juni 2003 - 16:34 #23
syntes i forresten os at det er godt at have den der "Dagens historie" på forsiden ?
Avatar billede rangerbs Nybegynder
24. juni 2003 - 16:46 #24
Jada... selvfølgelig skal det være der ;)
Avatar billede matz Nybegynder
24. juni 2003 - 16:48 #25
ok :)
Avatar billede matz Nybegynder
24. juni 2003 - 16:56 #26
jeg er os lige i tvivl om en ting mere...

Der hvor der står: Copyright © by Mats Sundsdal -  holder den linie med <li> i de fleste opløsninger ?

Jeg er i tvivl fordi jeg har sat &nbsp; ind for at det skulle passe
Avatar billede matz Nybegynder
24. juni 2003 - 17:06 #27
Lydoptagelser er os lige kommet ind på forsiden.. hvor man kan høre at vi ringer rundt til andre og laver sjov...
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2003 - 17:21 #28
jeg ville helt klart centrere teksten i din topmenu, ville give et bedre billede
Avatar billede matz Nybegynder
24. juni 2003 - 17:38 #29
Altså du mener teksten inde i menuerne som skal centreres ?
Avatar billede cdc Novice
24. juni 2003 - 17:48 #30
ja det er det jeg også har ment eller bare få lidt luft til venstre for texten
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2003 - 18:10 #31
ja det er en centrering af teksten i menuen jeg mener
Avatar billede matz Nybegynder
24. juni 2003 - 19:03 #32
så er det os rettet nu...syntes i at der er mere som kunne blive bedre ?
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2003 - 19:05 #33
synnes nu også lidt om ideen med den iframe, det ville se meget bedre ud at det kun var teksten der skulle loades og ikke baggrunds billedet, det ville være mere roligt for brugeren at se på og loadtiden ville være bedre
Avatar billede matz Nybegynder
24. juni 2003 - 19:09 #34
Desværre så går jeg ikke ind for iframe lige på denne side her...Hvis der mangler noget, som ikke lige kan være på samme side. Så vil jeg hellere lave en extra side istedet for at der skal være scroll :)
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2003 - 19:11 #35
for at du bruger en ifram, behøver der da ikke være en scroll, og det har jo slet ikke noget med om det kan være der eller ej, for det kan sagtens være der, det eneste den skulle gøre var at gøre loadtiden pænere og mere rolig, og om det går igennem iframe eller ej, har det intet med nogen scroll at gøre....
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2003 - 19:14 #36
endvidere ved jeg ikke om det er min comp. den er galt med, men den prøver at fortælle mig at det billede du har fylder 1 mb, det passer forhåbentligt ikke vel ?
Avatar billede cdc Novice
24. juni 2003 - 19:17 #37
det har jeg også lagt mærke til, er lige i overkanten
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2003 - 19:18 #38
ja, må man sige, den skulle helst kunne komme et godt stykke under 100kb unden at kvaliteten foringes
Avatar billede matz Nybegynder
24. juni 2003 - 19:19 #39
hvilket billed er det du snakker om som fylder 1 mb?

Hvad hedder filen ?
Avatar billede matz Nybegynder
24. juni 2003 - 19:21 #40
Den højeste fil jeg har uploadet: bf1942MatZ2.GIF - 198.46 KB - Og det er et stats billed.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2003 - 19:21 #41
design.jpg
Avatar billede matz Nybegynder
24. juni 2003 - 19:22 #42
design.jpg - 33.15 KB

Så den fylder ikke så meget...Hvordan kan det da være at du får den til 1mb ?
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2003 - 19:24 #43
ved det ikke, får ingen oplysninger på din side når jeg går ind på billedet, men når jeg gemmer den på harddisken fylder den 1mb, kan være noget med serveren opsætning vil jeg tro, men så kunne vi altså ikke rede noget hastighed der.....
Avatar billede matz Nybegynder
24. juni 2003 - 19:26 #44
hmm, bliver min side da ik loadet så´n normalt hurtigt ved dig ?

For alle de andre som jeg har hørt...da kører den da ok igennem.
Avatar billede matz Nybegynder
24. juni 2003 - 19:27 #45
det tager under 1 sek for mig at loade siden, har jeg lige fundet ud af.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2003 - 19:31 #46
jeg sidder bag en 1mbit forbindelse, og dit baggrundsbillede halter, det synnes jeg slet ikke er acceptabelt for en så lille side, med så få funktioner, og ikke særligt meget indhold, kunne forstå hvis det var jubii m.f.

men i dette tilfælder synnes jeg at det skal stå der hele tiden, om så vidt muligt.
Avatar billede matz Nybegynder
24. juni 2003 - 19:34 #47
Hmm, det er første gang jeg høre det... Jeg sidder os bare en 1mbit forbindelse... Og mærker intet.... Hmm men hvorfor har du lige problemer :D

jeg tester den lige 2 sek...
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2003 - 19:35 #48
ved jeg nu ikke cdc var også inde og slå på dette i starten af denne tråd så jeg er nok ikke den eneste det hænger lidt for :)
Avatar billede cdc Novice
24. juni 2003 - 19:35 #49
tar 3 sec her at loade
Avatar billede matz Nybegynder
24. juni 2003 - 19:37 #50
hmm  det højeste jeg har fået det til er 2 sek...på en som der har testet det... Men 1 mb på design.jpg...det forstår jeg ikke...
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2003 - 19:38 #51
så tænk lige på hvad en med 56k modem ikke skal bruge af tid på at loade hver enkelte side.....
Avatar billede matz Nybegynder
24. juni 2003 - 19:44 #52
Prøv lige at tjek hvor hurtigt det går her: http://frip.dk/mats1122/webcam.html
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2003 - 19:45 #53
der virker linksne jo ligsom ikke så det er lidt svært at snakke med om :)
Avatar billede matz Nybegynder
24. juni 2003 - 19:47 #54
jamen hvordan kører siden når den bare skal loades der ?
Avatar billede matz Nybegynder
24. juni 2003 - 19:48 #55
for hvis den er gal med design.jpg, så vil det da os tage tid at loade bare det ene link :)
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2003 - 19:49 #56
den tager samme tid, men problemet er nok at den skal loades hvergang man skifter side istedet for at være fast der
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2003 - 19:49 #57
gør ikke så meget der er loadtid for at komme til siden, men i sideskiftene er det ret surt at side og vente, smutter lige for en tid.
Avatar billede matz Nybegynder
24. juni 2003 - 20:21 #58
hmm jeg forstår stadigvæk ik hvordan din kan være så langsom, når der er 20 andre som siger den kører ok... :-/
Avatar billede matz Nybegynder
24. juni 2003 - 22:24 #59
Det er os lige blevet testet på et 56k modem...og der kører det os fint.
Avatar billede lassehal Nybegynder
25. juni 2003 - 12:43 #60
ses også fint på Mac... med Safari. (Apples nye browser)
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2003 - 12:46 #61
matz>> tror ikke vi er enige om hvad det er jeg mener, sider kører perfekt her, og det hele går meget snildt, det der er problemet er reload af dit baggrunds billede, at den hænger og tager en smule tid om at skifte, resten kører pefekt, det eneste jeg ville have dig til var at stoppe alt det load ved sideskift, som du ikke kan bilde mig ind ikke hænger hverken på 256 forbindelse eller 56k
Avatar billede matz Nybegynder
25. juni 2003 - 13:23 #62
ok, ja så misforstod jeg dig :)

Men i en iframe skal den da os loade billedet, for at det kommer til at hænge sammen ik ? - eller tager jeg fejl.

Altså nu mener jeg den side som skal loades inde i iframe´n skal da os have bg billedet inde så det passer.
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2003 - 13:26 #63
kan ikke huske om man kan lave den transperant, men mener det ikke, men du kan jo nøjes med at have en iframe i det hvide område, så du kun skal loade en minimal del af siden ind i iframen, og derved spare den for en del kb.