Avatar billede turbochip Nybegynder
24. juni 2003 - 14:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

samme ændring i flere html sider

Vi har en hjemmeside som har 3 forskellige sprog, dvs. at der er 3 af hver side. da vi har ca. 150 sider kun med bilmærker og priser, ville det være dejligt hvis vi kunen nøjes med at rette i den ene og så den gemmer ændringer i den anden og selv udregner prisen i Euro også.
Avatar billede keysersoze Guru
24. juni 2003 - 14:46 #1
jeg er en smule i tvivl... du opretter spørgsmålet under asp, og med asp _burde_ du slet ikke støde ind i dette problem hvis bare det er lavet rigtigt.

Men da du snakker om html-filer kan jeg ikke forestille mig at der er noget dynamisk i det og så er du desværre nødt til at ændre i alle filerne.

Men en løsning udelukkende i asp (eller php) sammen med en database tror jeg nu ville gøre underværker!
Avatar billede turbochip Nybegynder
24. juni 2003 - 14:52 #2
Det er normale html filer, du kan se dem her: http://www.padel.dk/turbochip/speed/peugeot.htm

dvs. asp og en database så skulle det lykkes.... hvordan gør jeg det?
Avatar billede keysersoze Guru
24. juni 2003 - 14:58 #3
kommer selvfølgelig an på dine lyster - for helt simpelt er det trods alt ikke. En mulighed er at du selv går i gang med asp (se fx www.html.dk - www.activeserverpages.dk og www.netcoders.dk) og faktisk koder det hele fra bunden sammen med et administreringsmodul.

Den anden mulighed er at betale sig fra det (da jeg tvivler på at du kan finde nogle der vil lave det gratis) - og hvis det er med inde i overvejelserne kan jeg selv være en mulighed.
Avatar billede keysersoze Guru
24. juni 2003 - 14:59 #4
hvad er forresten det for en irriterende "bitstream webfont player" i vil have jeg skal installere når jeg går ind på siden?? den skal man måske passe lidt på med da langt de fleste sikkert vil klikke nej til den
Avatar billede kane Juniormester
24. juni 2003 - 15:01 #5
Og han styre for vildt = Han er skide god til asp (Keysersoze)
Avatar billede turbochip Nybegynder
24. juni 2003 - 15:09 #6
Jeg har selv leget lidt med ASP og databaser før, så tror godt jeg kan få det hen...

Det er vores gamle it mand som har lavet hjememsiden, og ham der har lavet det bitstream, skide irreterende........
Avatar billede keysersoze Guru
11. juli 2003 - 15:56 #7
har du fået svar nok eller søger du mere??