Avatar billede nicolajb Nybegynder
24. juni 2003 - 13:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hvordan importerer man transparente billeder ind i iconCool

Jeg har lavet ikoner til nogle windowsXP programmer. Jeg har iconCool editor 3.4 hvor man kan arbejde med alpha kanaler og transperens. Problemet er at jeg ikke kan importere transparente photoshopfiler uden at transparens bliver til baggrundsfarve.

Er der nogen der kan hjælpe
Avatar billede hoejrup Nybegynder
24. juni 2003 - 14:09 #1
Hvis du anvender gif 89a eller det nyeste ico format, så kan du bevarer transperans mellem de to
programmer. Men det kræver at iconCool kan læse de to formater.

/per
Avatar billede Kengun Praktikant
24. juni 2003 - 14:11 #2
Jeg kender ik IconCool men kan du ik forsøge at lagre som transparent .png fil og importer så til IconCool.
Avatar billede nicolajb Nybegynder
24. juni 2003 - 14:12 #3
jeg mener ikke man kan eksportere til .ico fra photoshop...eller kan man?
Avatar billede nicolajb Nybegynder
24. juni 2003 - 14:15 #4
.png virker ikke
Avatar billede Kengun Praktikant
24. juni 2003 - 14:16 #5
forsøg "save as" der kan man lagre som .png , men jeg ved ik hvordan det så går med transparencen.
Avatar billede Kengun Praktikant
24. juni 2003 - 14:16 #6
ok :-/
Avatar billede hoejrup Nybegynder
24. juni 2003 - 14:22 #7
Du kan hente et ico plugin til Photoshop her: http://www.telegraphics.com.au/sw/

/per
Avatar billede nicolajb Nybegynder
24. juni 2003 - 14:29 #8
når man eksporterer fra photoshop til .ico ryger det transparente sig en tur... Det bliver eksporteret som 256-color
Avatar billede hoejrup Nybegynder
24. juni 2003 - 14:55 #9
Jeg kan godt lave transperante ico filer med plugin'et!

&per
Avatar billede nicolajb Nybegynder
24. juni 2003 - 14:58 #10
det kan jeg da også ;-) Pointene er dine