Avatar billede limemedia Nybegynder
24. juni 2003 - 10:29 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

"First 64 KB memory failure" på Intel® Server Board S845WD1-E

Efter samling af mit nye 1U system, har jeg problem med min maskine. Ved boot, får jeg kun tre bip som fortæller mig at der er et ram problem. Jeg har forsøgt med to forskellige kingston klodser uden forbedring.

Systemet er med en P4 2.4ghz processor og 512mb PC2100 EEC kingston ram.

What to do ?

/ LJ
Avatar billede jensendk Nybegynder
24. juni 2003 - 10:31 #1
Lyder som defekt motherboard.. Har du købt den rigtige type ram til boardet? Har du samlet selv og brugt ESD beskyttelse? Hvis Ja, test rammen i andn maskine og få byttet motherboardet...
Avatar billede jpvj Nybegynder
24. juni 2003 - 10:32 #2
Prøv at ringe til Kingston og hør om modulerne passer til boardet.
Det kan naturligvis også være et defekt MB men det tvivler jeg på...

Fra http://www.intel.com/design/servers/buildingblocks/s845wd1-e/index.htm:

System Memory

Memory Capacity  Two DIMM sockets for up to 2 GB (64MB to 1GB DIMMs supported)

Memory Type  ECC DDR200/266 unbuffered SDRAM 72-bit ECC, 184-pin gold-plated DIMMs

DIMM Sizes  64MB, 128MB, 256MB, 512MB, 1GB

Memory Voltage  2.5V only

Error Detection  Corrects single-bit errors, detects doublebit errors (using ECC memory)

JP
Avatar billede limemedia Nybegynder
24. juni 2003 - 10:38 #3
ram modulet verificeret ved køb til det enkelte motherboard, så det er jeg ret sikker på. modulet er et KVR266X72RC25L/512 (512mb pc2100 reg cl2.5 eec 184pin dimm)

jeg kan ikke teste ram, men har to spritnye klodser, et low-profile og ét alm som begge fejler (jeg har til dato ikke haft defekt ram fra kingston).

jeg har ikke brugt esd beskyttelse, men huskede at aflade mig statisk før installation, rørte kun hjørner af modulet

eneste problem ved installation var en pin på processoren der var lettere bukket, som jeg var nødt til at rette op før installation
Avatar billede vbmojo Nybegynder
24. juni 2003 - 10:40 #4
Det lyder ikke som et RAM problem. Fr helt at udelukke dette, bør du sætte dine RAM klodser i en anden maskine og se at de rent faktisk virker.
Derefter kan du checke oom det skulle være din BIOS som trænger til en update. Men for mig lyder det her lidt for velkendt. Level 1 caching problemer. Det er desværre ikke Intel har skrevet om for det pågældende motherboard (http://www.intel.com/support/motherboards/server/s845wd1-e/) men giv dem et ring og få deres diagnostic tools så du kan få undersøgt maskinen ordentligt og få diagnosticeret det egentlige problem.

God fornøjelse.

/MoJo
Avatar billede limemedia Nybegynder
24. juni 2003 - 10:42 #5
vb : hvordan kan jeg køre diagnostic tool, når jeg end ikke når til at initialisere video på systemet ?
Avatar billede vbmojo Nybegynder
24. juni 2003 - 10:51 #6
Prøv at tygge dig igennem Intels trouble shooting guide.
Den kan du downloade fra samme link som før - eller her: http://apps.intel.com/scripts-util/download.asp?url=/support/motherboards/server/s845wd1-e/s845wd1-e_tsg.pdf&title=Intel(R)+Server+Board+S845WD1-E+-+Troubleshooting+Guide+[S845WD1-E_TSG.PDF]&fullpg=3&site=Support

/MoJo
Avatar billede limemedia Nybegynder
24. juni 2003 - 11:17 #7
prøver pt. med en kold bios reset - har haft IDE kabler ude, verificeret bundkort forbindelser m.v. uden held
Avatar billede limemedia Nybegynder
24. juni 2003 - 11:41 #8
har prøvet med en 300w PSU fremfor 200w, uden held
Avatar billede limemedia Nybegynder
24. juni 2003 - 11:49 #9
lukker - har sat leverandørens support på opgaven... de tog én måned om at levere, så det varer nok det samme at få byttet
Avatar billede jpvj Nybegynder
24. juni 2003 - 11:50 #10
200w PSU til en DUAL P4 XEON maskine???

Intel egen er svjh min 460W... og 600W for den største...

JP
Avatar billede jpvj Nybegynder
24. juni 2003 - 11:55 #11
Jf. http://www.valueram.com/datasheets/KVR266X72RC25L_512.pdf er dit modul "registered ECC". På Intel side står der kun ECC. Jeg ved ikke om det kan give problemer...