Avatar billede eastdk Novice
23. juni 2003 - 21:18 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Pop Up fra tjenesten "Messenger"

Jeg tillader mig at fremsætte mit spørgsmål her da jeg bruger XP Pro.
Jeg har et efterhånden temmeligt voksende problem, nemlig Pop ups fra tjensten Messenger. Det er efterhånden hvert 5. minut der kommer uopfordrede henvendelser om snart det ene og så det andet lort der gerne vil sælges.
Hvordan bliver man denne indtrængen på privat grund kvit ?
Jeg fatter simpelthen ikke det kan være lovligt men det er det vel, eller hvad ?
Nu fik jeg lige en ny, fra Spil og Lotto.

Hilsen  Jens.
Avatar billede yesyes Nybegynder
23. juni 2003 - 21:21 #1
Lol jeg får ingen?
Avatar billede fathat Nybegynder
23. juni 2003 - 21:21 #2
Kontrolpanel > Netværksforbindelser > Højreklik på din internet forbindelse > egenskaber > Fanebladet Avanceret > og aktiver "beskyt computeren og netværket ved at begrænse eller forhindre  adgang til denne computer fra interettet"
Avatar billede fathat Nybegynder
23. juni 2003 - 21:22 #3
Jeg får osse dem engang imellem! Har læst at de kan blokeres ved at gøre som jeg beskrev før!
Avatar billede miss-g Seniormester
23. juni 2003 - 21:25 #4
Jeg har et script så du kan DEAKTIVERE Programmet Messenger, hvis du ikke bruger det. Man klikker på scriptet for at Deaktivere og igen når man vil aktivere det. Meget nemt *S*
Avatar billede viciodk Praktikant
23. juni 2003 - 21:31 #5
Messenger har ikke noget med MSN Messenger at gøre! Messenger er et program til at lave "set send" (det er faktisk ganske nemt at sende sådan en besked hvis Messenger kører). Men du kan stoppe tjenesten således:

Højreklik på Denne Computer -> Administrer -> Tjenester og programmer -> Tjenester -> Højreklik på Messenger og vælg Stop.
Avatar billede janemil Nybegynder
23. juni 2003 - 21:32 #6
http://www.spywarefri.dk. Jeg vil ikke udelukke det er messenger, men der findes en del svinske programmer som nasser på andre.

Hent evt add-ware her hvis det ikke er messenger, men et snylte program som giver sig ud for at være messenger. For max 1 uønsket bestem på messenger pr uge og den gøre 16 timer pr. døgn

Her kan add-ware hentes
http://www.spywarefri.dk
Avatar billede miss-g Seniormester
23. juni 2003 - 21:40 #7
Ok, kender kun et Messenger program *S*

Gode Spyware programmer (gratis):

Spybot:
http://spybot.eon.net.au/index.php?lang=en&page=download

Ad-Aware:
http://www.lavasoftusa.com/support/download/
Avatar billede viciodk Praktikant
23. juni 2003 - 21:47 #8
Dette har absolut INTET med hverken trojaner, vira eller spyware at gøre!
Avatar billede rbn Nybegynder
23. juni 2003 - 21:59 #9
Hej

Du skal bare ind i programmet og slå nogen flueben fra. Tools - Options - Privacy "De tre flueben i bunden" og General "Open Messenger Main window/Display MSN today"

/René
Avatar billede eastdk Novice
23. juni 2003 - 22:27 #10
*G* Sikke dejlig mange forslag. Jeg starter med at prøve Viciodk's forslag. Jeg ved godt der er mange slags spyprogrammer der måske kunne klare problemet men jeg vil helst løse det uden at skulle installere mere bras *G*
Jeg vender tilbage senere på aftenen når jeg ved om det har virket.

Hilsen Jens
Avatar billede eastdk Novice
23. juni 2003 - 22:42 #11
Det ser ud til at Viciodk's forslag virker. Jeg har to computere på nettet så det er ret let at se :-)  Mange tak til alle.
Avatar billede viciodk Praktikant
24. juni 2003 - 01:31 #12
:)
Avatar billede viciodk Praktikant
24. juni 2003 - 01:36 #13
Du kan evt. checke efter om Messenger-tjenesten er slået fra ved at åbne en DOS-prompt, skrive ipconfig og således læse din interne IP-adresse. I den samme DOS-prompt skal du så skrive "net send 10.0.0.2 Hejsa" uden "" (hvis 10.0.0.2 er din interne IP-adresse). Hvis der ikke kommer en besked op på skærmen, burde alt være i orden :)