Avatar billede donduron Nybegynder
05. december 2000 - 19:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Duron (heat sink paste)

Er ved at samle en Duron PC, og på et kistermærker som sidder som dækmærke oven på soklen på bundkortet står der:

\"To avoid the processor burned out, the heat sink paste is highly recommended.

Der følger en lille pose med \"silicone compound\" er det det man skal bruge,
og hvor skal det smøres på, er det kun på de 4 runde knaster øverst på cpu´en at det
skal påsmøres ?

Evt. kan man helt undlade at bruge denne Silicone ?

Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
05. december 2000 - 19:16 #1
ja, det er det du skal bruge! smør et tyndt lag på cpuen! (den firkantede chip i midten) og NEJ! du må IKKE undlade at smøre det på! ellers risikerer du at stå med en cpu der er futtet af!
Avatar billede donduron Nybegynder
05. december 2000 - 19:22 #2
1000 tak for det hurtige svar, nu kan komme videre med opbygningen af PC´en.

Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
05. december 2000 - 19:26 #3
det var så lidt! god fornøjelse :)