Avatar billede allan_engell Nybegynder
23. juni 2003 - 20:42 Der er 5 kommentarer

Dårlig kvalitet på delt printer

Jeg er kommet ud for et mystisk problem med Windows XP Profesional og HP blækprintere.

Jeg har et mindre netværk hvor der på en Windows NT Server er delt en HP DeskJet 990CXI samt en HP Business InkJet 2230. Begge printere er tilsluttet en HP JetDirect 500x printserver, og er delt på Windows NT serveren.

Når jeg fra en Windows XP Pro tilslutter de to delte printere på serveren, og printer farvefotos bliver printkvaliteent meget dårlig. For sjov skyld prøvede jeg så fra Windows XP Pro at printe direkte til porten på prinserveren, og da blev kvalitet væsentligt bedre. Problemet opstår på BEGGE printere. Jeg har i begge tilfælde brugt de nyeste drivere fra HP.

På samme netværk findes desuden to Windows 98 pc'er de har ikke ovenstående problemer.

Jeg kan desuden fortælle at jeg faktisk også har samme problem når de selvsamme printere bliver delt på en Windows 2000 Server.

Er der nogle der ved hvad der kan være i vejen, eller har været ude for noget lignende?
Avatar billede bredker Nybegynder
23. juni 2003 - 20:45 #1
har du en switsboks imellem
Avatar billede allan_engell Nybegynder
23. juni 2003 - 21:18 #2
En netværksswitch eller en printswitch?

Der sidder en HUB imellem NT-server og printserver.
Avatar billede bredker Nybegynder
23. juni 2003 - 21:23 #3
det jeg mener er om printerne er samlet i en switsboks (også kaldet omskifterboks )før de er koblet til din hub
hp er ikke gode til at styre signalet hvis de går gennem en omskifter ,eller der er for mange samleled på kablet
Avatar billede allan_engell Nybegynder
23. juni 2003 - 21:34 #4
Nej det er de ikke. De er koblet dirkete på HP JetDirect 500x boksen :-)
Avatar billede bredker Nybegynder
23. juni 2003 - 21:40 #5
du har vel instaleret driverne på alle maskiner og sat printerne til at printe med den samme opløsning som standart