Avatar billede Swift Praktikant
05. december 2000 - 16:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Input Output - seriel paralell

Er det muligt via et C++ program at aflæse en værdi fra fx. en printerport eller com port ?

Er det muligt at sætte en værdi på en printerport eller com port ??
Avatar billede truti Nybegynder
12. december 2000 - 12:18 #1
Ja C bruges faktisk til at programere chipper og den slags, hvis du kigger ing på:

www.planet-source-code.com kan det være du kan få

Lidt ekstra hjælp....
jeg har selv lavet lidt styring over com porten.
Avatar billede Swift Praktikant
12. december 2000 - 23:37 #2
Jeg har været på www.planet-source-code.com
Jeg fandt 5 kode-stumper der \"skulle\" kunne gøre det.
Men de var allesammen opbygget på hver sin måde - og ingen af dem virkede....
Avatar billede moykal Nybegynder
13. december 2000 - 13:05 #3
Hvad med blot at kontakte porten gennem ::CreateFile(\"COM1:\",...) eller ::CreateFile(\"LPT1:\",...) læse doc\'en på CreateFile, ReadFile... under msdn\'en... www.msdn.microsoft.com
Avatar billede Swift Praktikant
13. december 2000 - 19:12 #4
Jeg kan ikke se hvordan du så skulle kunne specificere at den lige præsis skal aflæse værdien på en port - eller sætte den på en port...

Er der ikke nogle der har et eksempel???
Avatar billede moykal Nybegynder
14. december 2000 - 10:11 #5
Dette er altså udenfor mit kompetence-område, jeg kan blot paste flg. links fra Microsoft. Læg mærke til at i visse eksempler anvendes \"COM1\" og i andre \"COM1:\"... det er vel blot at prøve sig frem.

http://msdn.microsoft.com/library/psdk/winbase/commun_9ulh.htm
http://msdn.microsoft.com/library/wcedoc/wcecomm/serial_8.htm
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q115/8/31.asp
http://msdn.microsoft.com/library/psdk/winbase/commun_27ub.htm
http://msdn.microsoft.com/library/psdk/winbase/commun_969f.htm
Avatar billede dax Nybegynder
14. december 2000 - 18:03 #6
I sommers fik jeg 13 for et eksamensprojekt på HTX hvor jeg fik lavet en lydmåder der virkede ved at man læste input fra parallelporten, jeg har lavet projektet i  C++builder 3.0. Hvis det er noget der vækker interessen siger du bare til...
Avatar billede zaqas Nybegynder
21. december 2000 - 13:50 #7
truti > Jeg ville lige høre om jeg kunne få en kopi af din code til nogle af de styringer du har lavet... - jeg ville nemlig til at lave noed selv, men det er lidt svært at finde noed der kan bruges... - Kan du ikke smide det op på en eller anden side, så man kunne downloade den?
Avatar billede Swift Praktikant
07. januar 2001 - 16:22 #8
Jeg har stadig ikke fået løst mit problem og trækker derfor spørgsmålet tilbage...