Avatar billede madduck Nybegynder
23. juni 2003 - 10:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Linux på anden partion

Halløj.
Har tænkt mig at installere Red Hat 9.0 på min bærbare. Det skal lægge på en anden partition på ca 5GB. Det skal være sådan at jeg kan vælge styresystem ved opstart altså XP pro eller Red hat.
Hvordan gør jeg det nemmest?
Jeg vil gerne have evt. Links.
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2003 - 11:02 #1
Vha. et bootmanagerprogram kan du vælge partition og dermed styresystem ved opstart.

Se f.eks:
http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=boot+manager&tg=dl-2001

og:
http://www.google.com/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=boot+select&lr=
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2003 - 11:02 #2
Hov.. *svarer*
Avatar billede thetoastmaster Juniormester
15. juli 2003 - 20:13 #3
Hvorfor bruge andre bootmanager ? der er en med RedHat som fungere 100 % og som per automatik bliver sat ind hvis du vil have det,,,
Avatar billede madduck Nybegynder
13. august 2003 - 11:36 #4
bedre sent end aldrig.