Avatar billede undefine Nybegynder
22. juni 2003 - 23:36 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

undefine.dk er godt nok underlig

Hej, jeg styrer dns for undefine.dk igennem gratisdns.dk.

Jeg har dog et problem med når jeg SELV går ind på www.undefine.dk så peger den på 80.199.133.252, men hos alle andre peger den på 62.79.109.98 - hvilket er den ip den SKAL pege på.. men af en eller anden grund får jeg min egen ip-adresse når jeg åbner undefine.dk.

Se her:
http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?ip=&host=undefine.dk&ns=ns1.gratisdns.dk&verbose=on&pageid=78&action=cmsview&lang=da

Alle gratisdns.dks nameservere peger korrekt på 62.79.109.88!

Men min(e) computere vil ikke vise siden korrekt :(

4 computere.. alle peger på 80.199.133.252.. dvs forkert ip :(

Hvilken side får i ved at gå ind på www.undefine.dk?
Prøv at pinge undefine.dk og smid resultatet her.. vil bare se om det er min(e) computere der er noget galt med!

Hmm hvad kan problemet være? min host fil i windows mappen har intet med det at gøre.. har tjekket efter.

Underligt... håber i kan hjælpe!
Avatar billede melange Nybegynder
22. juni 2003 - 23:39 #1
Jeg kan ikke fortælle dig hvad der går galt for din coputer, men jeg ryger hen til 62.79.109.98:
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. juni 2003 - 23:42 #2
Hvis du lige har ændret din IP, går der op til 48 timer før alle
navneservere har fundet ud af det. Er det grunden, så skal du bare vente.
Avatar billede undefine Nybegynder
22. juni 2003 - 23:44 #3
Jeg har godt nok lige skiftet ip, men jeg har ændret ip mange gange før, og der har det virket 5 minutter efter.. det er bare den her ene gang. Men jeg er lokaliseret i Danmark, og alle andre i DK ser da ud til at få den rigtige side frem? kun mig der ikke kan!? :(
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. juni 2003 - 23:48 #4
Det er bestemt ikke underligt. Lad os sige du er hos Tiscali, og bruger
deres navneservere. Du kigger på dit domæne lige før du ændrer IP. Tiscalis
navneservere resgistrer den gamle IP.

Du ændrer IP, og Tiscalis navneservere ser ingen grund til at finde IP-en
igen, så de giver dig den gamle.

Du sender din url til en anden på fx TeleDanmark, hvor navneserverne måske
ikke har set dit domæne i fx 48 timer. De er nød til at slå IP-en op, og
går måske helt tilbage til gratisdns og finder den nye.

Ingen mystik. Sådan virker DNS
Avatar billede undefine Nybegynder
22. juni 2003 - 23:52 #5
Okay fair nok.. :) Men derfor tror jeg stadig at der er noget galt med min computer :) Det er aldrig sket før og jeg har ellers skiftet ip en del gange.. men sådan er det jo bare.. men det skulle ikke undre mig hvis jeg har taget fejl.. Dvs. jeg kan regne med at undefine.dk virker korrekt hos mig om max. 48 timer?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. juni 2003 - 23:57 #6
Hvem er din udbyder?
Avatar billede undefine Nybegynder
22. juni 2003 - 23:58 #7
TDC
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. juni 2003 - 23:59 #8
Ok - og hvad har du sat som navneserver? (egentlig det jeg ville spørge om)
Avatar billede undefine Nybegynder
23. juni 2003 - 00:01 #9
Okay.. hmm jeg har ns1.gratisdns.dk som ns... det svar du ledte efter?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. juni 2003 - 00:03 #10
Nej, det kan jeg selv se. Jeg mener din Internet opsætning på din PC.
Avatar billede undefine Nybegynder
23. juni 2003 - 00:04 #11
TDC NetExpress.. bingo?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. juni 2003 - 00:06 #12
Men hvad er navneserverne sat til på din PC?
Avatar billede undefine Nybegynder
23. juni 2003 - 00:08 #13
Okay.. nu roder jeg mig ud på dybt vand.. TDC's ip-server: 195.249.61.196 - i hvert fald den jeg henter min ip fra! Noget du kan bruge?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. juni 2003 - 00:10 #14
Er det en navneserver? Nu ved jeg ikke med Windows whatever, som du ser ud
til at bruge, men prøv
  ipconfig
eller
  ipconfig /all

og led efter noget med navneserver eller DNS
Avatar billede undefine Nybegynder
23. juni 2003 - 00:11 #15
Nårh dns.. det kunne du bare have sagt :) Jeg er ikke på nogen dnsserver.. jeg kører "rent".. intet er indtastet under dns.
Avatar billede undefine Nybegynder
23. juni 2003 - 00:12 #16
Nej vent.. okay.. nu er jeg helt væk.

DNS Servers: 193.162.153.164 og 194.239.134.83

Så har jeg det på plads..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. juni 2003 - 00:14 #17
[ej@yourdenmark httpd]$ host undefine.dk  193.162.153.164
Using domain server:
Name: 193.162.153.164
Address: 193.162.153.164#53
Aliases:

undefine.dk. has address 80.199.133.252
[ej@yourdenmark httpd]$ host undefine.dk 194.239.134.83
Using domain server:
Name: 194.239.134.83
Address: 194.239.134.83#53
Aliases:

undefine.dk. has address 62.79.109.98

Den ene (din primære) har den gamle, den anden her den nye.
Så'n er de' bar'
Avatar billede undefine Nybegynder
23. juni 2003 - 00:16 #18
Okay.. og så skal jeg bare vente indtil min primære dns-server har opdateret?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. juni 2003 - 00:19 #19
Nemmerlig, du kan simpelthen bare sætte dig ned og spise gulerødder
indtil det sker. Eller hvad du nu har lyst til. ;)

Hvis jeg ændre IP på et "ikke særligt brugt" domæne, prøver jeg at
lade være med at bruge det lige inden. Og så venter jeg også lige
en times tid bagefter - så plejer det at virke.
Avatar billede undefine Nybegynder
23. juni 2003 - 00:21 #20
Okay.. bare i orden :D Du er bare en guttermand... smid et svar, og så får du points :)

Mange tak for hjælpen! Godt med folk med erfaring ;)

Forsat god nat :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. juni 2003 - 00:23 #21
ok da
Avatar billede undefine Nybegynder
23. juni 2003 - 00:24 #22
Forresten, hvordan scannede du egentlig min dns-server for mit domæne? :) Kunne være praktisk til en anden gang...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. juni 2003 - 00:24 #23
Ja, eller du kan sætte den nye ind i din hosts-fil indtll da, så du kan
arbejde videre. Andre, der bruger den navneserver, har selvfølgelig et
problem.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. juni 2003 - 00:25 #24
Det kan du jo se ovenfor - det er godt nok unix, men jeg mener kommandoen
hos dig må hedde  nslookup
Avatar billede undefine Nybegynder
23. juni 2003 - 00:27 #25
Jubii.. det virker nu :D Mange tak.. pragfuldt... jeg takker endnu engang :)