Avatar billede seattaken Nybegynder
22. juni 2003 - 13:31 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Fordele ved php

Hvad er fordelen ved, at bruge PHP frem for ASP?
Avatar billede mjl Nybegynder
22. juni 2003 - 13:32 #1
Det er nemmere at lære for de fleste!!!
Avatar billede seattaken Nybegynder
22. juni 2003 - 13:33 #2
Kan du komme på flere fordele?
Avatar billede riversen Nybegynder
22. juni 2003 - 13:34 #3
du er ikke afhængig af iis eller windows
Avatar billede mjl Nybegynder
22. juni 2003 - 13:35 #4
Det virker meget mere logisk - og så er det "open source" hedder det vidst, altså der er mange der er med til at udvikle nyt...
Avatar billede mjl Nybegynder
22. juni 2003 - 13:36 #5
Sammen men MySQL er det hamrende stabilt og hurtigt!!! MySQL er gratis...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. juni 2003 - 13:38 #6
Den absolut største fordel ved PHP må være hele open source konceptet. Det betyder nemlig at der sidder i hunredetusindevis af folk rundt omkring og laver moduler for også din skyld.

Du er altså fri for at vente på at microsoft "opfinder" eller bygger et modul til dig.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. juni 2003 - 13:38 #7
Nåja og er man god nok kan man jo lave dem helt selv...
Avatar billede googolplex Novice
22. juni 2003 - 13:39 #8
Det er også tusinde gange nemmere at få hjælp !!
Avatar billede seattaken Nybegynder
22. juni 2003 - 13:40 #9
Det vil sige, at der sidder mange som udvikler PHP moduler som kan bruges til lidt af hvert? Jeg skal til eksamen imogen i mit afgangsprojekt og jeg får helt sikkert et sprøgsmål i hvorfor jeg har valgt php frem for asp
Avatar billede mjl Nybegynder
22. juni 2003 - 13:42 #10
Jamen så har du da et par svar ;O)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. juni 2003 - 13:46 #11
Om det er nemmere at få hjælp til PHP kontra ASP er vel hip som hap. Det samme gælder hvad der er nemmest at gå til. Er du til "lige ud af landevejen syntaks" så er det vel ASP der bør vælges. PHP har dog en yderst veldokumenteret manual. Dette igen fordi hver enkelt person kan skrive den og ikke skal igennem MS´s tunge system.
Avatar billede jakoba Nybegynder
22. juni 2003 - 14:00 #12
php er et sprog i C familien, det vil sige det har meget tilfælles med C, C++, Java og adskillige andre kendte sprog. Når man kan det ene sprog er det nemmere at lære et af de andre. Det samme kan til en vi grad siges om asp. hvis du kender Visual Basic og ActiveX er det nemmere at lære det VBscript der bruges i asp.

php er 'enklere' end asp; det er eet enkelt sprog, hvor asp er en sammensætning af flere forskellige sprog og metoder: VBscript, Jscript, ActiveX, Com objekter oa.

php er MS'frit. du laser dig ikke til een udbyder af software.

Generelt bruger php lidt mindre serverkraft end asp.

mvh JakobA
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. juni 2003 - 14:02 #13
Og det var så det tekniske input ;-)
Avatar billede seattaken Nybegynder
22. juni 2003 - 14:04 #14
Jeg takker mange gange - det var sgu en god hjælp at få.