Avatar billede ziko Nybegynder
21. juni 2003 - 19:31 Der er 6 kommentarer

IIS flere domæner (problem)

Hej
Jeg har fulgt guiden på
http://www.hanno.dk/VisArtikel.asp?ID=83
Og det gik sku os godt nok, hvis oprettet det hele. Siden virker så os, men KUN på serveren. Hvis jeg går over til en anden server på netværket virker det ik. Jeg har enda os prøvet at tilføje serverens ip din DNS det virker heller ik... Hvordan får jeg det til at virke ?
Avatar billede ziko Nybegynder
21. juni 2003 - 19:46 #1
.... en anden computer på netværket virker det ik
Avatar billede janemil Nybegynder
21. juni 2003 - 20:12 #2
Du skal bruge hostheaders (exp.dk, www.exp.dk) til at konfigurere det.
Gå ind i IIS manager.
På fanebladet website - er der en knap der hedder advance. Det ligger under den.

Du tilføjer bare de hostheaders der skal pege de forskellige site.

I IIS skal du i øvrigt oprette hvert site for sig selv.
Avatar billede janemil Nybegynder
21. juni 2003 - 20:15 #3
Det er i øvrigt også sådan man laver sub domæner. site1.exp.dk, site2.exp.dk, www.site3.exp.dk osv
Avatar billede ziko Nybegynder
21. juni 2003 - 20:31 #4
Har også brugt hostheaders.... Det virker jo på serveren de headers. Men bare et på clienter...
Avatar billede janemil Nybegynder
21. juni 2003 - 20:34 #5
Hvis du har fuldt artiklen som du nævner er det jo "snyd".
Det er nogle domæner du selv opfinder på serveren.

Skal det virke skal du også rette i hostfiler på alle clienter - så de ved at hostnamet skal pege på serveren.

Skal det virke ordenligt skal du pege et rigtigt domæne på serveren.
Avatar billede angelone Nybegynder
26. juni 2003 - 23:12 #6
Hvis du bruger www-adresser skal du sikre dig at routeren til internettet tillader at klienter (eller servere) går ud gennem routeren og tilbage igen, ellers vil www-adressen aldrig komme til at virke med mindre du sætter din egen DNS server om som alle klienter og servere skal bruge. Ellers er jeg enig med Janemil, at du skal oprette en hostheader der f.eks. hedder intranet og så oprette denne hostheader i hostfilen på alle klienter og servere og pege den over på webserverens IP adresse.

--> AngelOne <--