Avatar billede daffey Nybegynder
21. juni 2003 - 15:12 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Heroes might and magic fejlmelding

Hej
Jeg ville blive enormt lykkelig hvis der var nogle som kunne hjælpe mig med at få mit HOMAM op at køre igen.

Hver gang jeg vil starte spillet får jeg en fejlmelding. Indholdet af denne er en megalang liste, så derfor har jeg ikke vedlagt den.

Jeg har prøvet flere forskellige muligheder, en enkelt gang har det virket men så blev jeg sendt tilbage til skrivebordet.

Jeg kan idag slet ikke få det til at starte.

Mine oplysninger er:
cpu Athlon 1ghz
RAM 1024 DDR
HD 80gb
bundkort K7S5A
Lydkort Creative Labs ct4810
Grafikkort Nvidia Geforce 2 MX 400

Har mdu svaret der kan få mit game op at køre igen vil jeg, ud over at give dig point, være meget taknemmelig!
Avatar billede daffey Nybegynder
21. juni 2003 - 15:20 #1
Der er tale om Heroes 4
Avatar billede casch Nybegynder
21. juni 2003 - 15:21 #2
har du hentet patchen fra edo hjemmeside?
Avatar billede casch Nybegynder
21. juni 2003 - 15:22 #3
ups lidt for hurtigt mente selvfølgelig 3do ;)
Avatar billede c-holst Novice
21. juni 2003 - 15:22 #4
har du prøvet en geninstallation. Hvis dette ikke er nok, kunne du jo prøve med en reperation af dine windows systemfiler: Det gør du ved at sætte din wincd i og køre denne komando >start>kør>kan ikke lige huske den rigtige, men vender tilbage snarest
Avatar billede daffey Nybegynder
21. juni 2003 - 18:52 #6
geforce: Jeg henter den... må jeg spørge lidt dumt: Hva gør den?
Avatar billede daffey Nybegynder
21. juni 2003 - 18:53 #7
mente selføli casch
Avatar billede daffey Nybegynder
21. juni 2003 - 19:30 #8
Når jeg dobbeltklikker på patch-filen (downloadede den enegelske 809-fil til 1.0, da jeg fandt ud af at det er den vers jeg har), får jeg en alert med Invalid patch file: C:....(stien)

:(
Avatar billede daffey Nybegynder
21. juni 2003 - 19:48 #9
ok...situationen har ændret sig en smule.... jeg har fået alle patch filerne til at virke og har nu den nyeste opdaterede vers af Heroes 4 (vers 3.0)
Nu kan gamet starte, men problemet er nu at hver gang jeg vil ind i game settings eller trykke på timeglasset bliver jeg smidt tilbage til mit skrivebord.... any suggestions?
Avatar billede casch Nybegynder
21. juni 2003 - 19:50 #10
lyder mærkeligt! Har spillet virket før og pludselig ikke eller hvordan hænger tingene sammen
Avatar billede daffey Nybegynder
21. juni 2003 - 20:00 #11
ja spillet har virket før....(jeg har dog i mellemtiden haft formateret min hd et par gange)... det mest mærklige er at jeg plejer at have messenger og winamp åben på samme tid... nu kan jeg ikke have noget andet åbent på samme tid.
Jeg har også spekuleret på om det var min skærmdriver der var noget i vejen med.... eller om det er fordi skærmen skal køre i bestemte hz, eller om det var fordi cdén havde en ridse...

Jeg ved det ikke, men det vil ihvert fald gerne starte nu, jeg ryger bare tilbage til skrivebordet når jeg vil i game settings
Avatar billede daffey Nybegynder
21. juni 2003 - 20:02 #12
jeg har iøvrigt xp pro.... hvis det har nogen speciel betydning
Avatar billede casch Nybegynder
21. juni 2003 - 20:03 #13
har du kørt windows update?
Avatar billede daffey Nybegynder
21. juni 2003 - 20:08 #14
jeps alle... på nær den der express pakke 1... den vil ikke så gerne med min xp-key    :P
Avatar billede daffey Nybegynder
21. juni 2003 - 20:18 #15
jeg har fjernet blæseren på mit Gforce 2 fordi den larmede som et ondt ord... kan det være overbelastning?
Avatar billede casch Nybegynder
21. juni 2003 - 20:19 #16
jeg har ikke flere ideer lige nu
Avatar billede daffey Nybegynder
21. juni 2003 - 20:35 #17
jeg har netop sat min blæser på mit grafikkort igen... nu vil spillet slet ikke starte... ha ha...hva sker der... måske er det simpelthen disc'en der er færdig... den har en del små ridser
Avatar billede casch Nybegynder
21. juni 2003 - 22:59 #18
har du prøvet at køre en diskscan?
Avatar billede daffey Nybegynder
22. juni 2003 - 22:46 #19
min hd fejler ikke noget...
Avatar billede casch Nybegynder
22. juni 2003 - 22:48 #20
øv... jeg mener heldigt for dig, men hvad kan det så være. Har du flere ram moduler i din maskine? kan du evt tage dem ud så du kun har et i af gangen og teste dem?
Avatar billede daffey Nybegynder
22. juni 2003 - 23:52 #21
hmmm.... jeg har 1 x 512 pc 2100 og 1 x 512 pc 2700... begge af mærket elixir....men 2700 skulle jo bare køre ned med 2100 ikke?
Avatar billede casch Nybegynder
23. juni 2003 - 09:06 #22
jo men prøv alligevel kun at køre med 1 af dem for at se om det virker. Hvis ikke så prøv det andet. Det kan være en ramfejl.
Avatar billede daffey Nybegynder
23. juni 2003 - 11:26 #23
det prøver jeg lige
Avatar billede daffey Nybegynder
23. juni 2003 - 13:55 #24
<SARKASME>Hvor er livet dog herligt!</SARKASME> .... jeg skulle netop prøve om det var problemer med min RAM der gjorde at jeg ikke kan spille HOMAM4, og lur mig om jeg ikke fik sat den ene RAM lidt for løst.... hva sker der så?
Yes du gættede rigtigt: Lortet futter af!
Så nu har jeg kun en RAM-blok der virker.... men det gør spillet til gengæld ikke endnu... er livet ikke herligt!
Avatar billede casch Nybegynder
23. juni 2003 - 13:59 #25
ok det har jeg aldrig været udsat for. Du er ret uheldig med din maskine. Tja jeg er ved at være blank, det eneste der efterhånden er tilbage er at formatere hele skidtet en gang til.
Avatar billede daffey Nybegynder
24. juni 2003 - 11:35 #26
flippet.... jeg blev jo nødt til at hive alt ud af dyret og ind igen... dvs. med xp først og så Heroes lige bagefter... det virkede fint... så kunne jeg langsomt begynde at indstallere alle mine andre prog. og løbende tjekke om mit heroes stadig virkede... pludselig holdt det op med at virke og flere af mine andre små applikationer blev ustabile.... downloadede norton antivirus og bingo! Jeg var totalt infected! Norton kørte en John Coffee på alle mine sygdomme og hip hip hurra: All is well!

Jeg kan nu ikke andet end understrege overfor alle hvor vigtigt det er at tjekke sin computer for virus!
Avatar billede daffey Nybegynder
24. juni 2003 - 11:35 #27
Casch... du får selvfølgelig point for vedholdenhed :)
Avatar billede daffey Nybegynder
24. juni 2003 - 11:36 #28
;)
Avatar billede daffey Nybegynder
24. juni 2003 - 11:39 #29
uhm... nu driller det her mig lidt... jeg tror måske jeg er kommet til at lukke... har du et bud på hvordan jeg så kan give dig point?
Avatar billede casch Nybegynder
24. juni 2003 - 11:40 #30
ok det var en virus der saboterede det hele. Ja formatering hjælper jo altid lidt. For nogle år siden kørte jeg altid uden anti virus programmer. Men det er blevet for farligt nu, så det er det første jeg installerer efter at jeg har installeret windows ;)

Takker for pointene. Har du spillet udvidelserne til homam4? har selv gennemført den første udvidelse (altså selve campaign delen som jeg synes er sjovest)
Avatar billede geforce3 Praktikant
24. juni 2003 - 11:40 #31
Du har ikke lukket:)
Du har bare afvist svarene..
Bed dem der skal have point om at smide et svar, så kan du lukke
Avatar billede daffey Nybegynder
26. juni 2003 - 13:25 #32
har sendt point... nej jeg har ikke spillet udvidelserne endnu, men det må jeg til :)