Avatar billede hono Nybegynder
21. juni 2003 - 14:03 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

Skift sprog i windows

Jeg har lige fået et opkald fra en ven, der overhovedet ikke kan finde ud af noget med computer. Han har windows og vil gerne have skiftet sproget fra dansk til fransk. Han kunne imidlertid ikke fortælle hvilken windowsversion det var, så jeg skal ud til ham i morgen og prøve at hjælpe ham. Men jeg sidder faktisk også selv og bliver i tvivl. Kan man skifte sprog, og i hvilke windowsversioner er det eventuelt muligt, og hvordan? Kan man evt. "downloade" nogle nye sprog?

På forhånd tak!

Hono
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2003 - 14:05 #1
WinXP: Control Panel-> Regional and language options
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2003 - 14:05 #2
I alle andre Windows ver. er dette også muligt i kontrol panelet
Avatar billede bredker Nybegynder
21. juni 2003 - 14:05 #3
så må han købe en fransk udgave
Avatar billede antikat Nybegynder
21. juni 2003 - 14:06 #4
tja, når man køber en windows, så køber man jo en dansk version eller engelsk.. så man skal vel habe en hel anden disk at installer fra !
Avatar billede pallas Nybegynder
21. juni 2003 - 14:06 #5
Avatar billede geforce3 Praktikant
21. juni 2003 - 14:07 #6
Man kan ikke skifte windows's sprog, kun tastaturets...
Avatar billede olfert999 Nybegynder
21. juni 2003 - 22:21 #7
prøv at se mit svar gælder for Windows 2000 og Windows XP
http://www.eksperten.dk/spm/342656
Avatar billede dosmer Nybegynder
23. juni 2003 - 05:09 #8
henningsen har det modsatte problem - han har en fransk XP og vil gerne have en dansk...
Hvad med at bytte?
Avatar billede bredker Nybegynder
23. juni 2003 - 20:19 #9
http://www.eksperten.dk/spm/368026
her er en og bytte med