Avatar billede silveruno Nybegynder
21. juni 2003 - 14:03 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Amitech lyder som en ambulance.

Hejsa
Jeg har en amitech 814s, når jeg starter den op lyder der en alarm som en ambulance diii dyyy diii dyyy, og den bliver bare ved, der kommer ikke liv i monitoren, nogen som har en ide til hvad der kan være galt, jeg har søgt på amitech´s hjemmeside, men der kan jeg ikke finde noget om beep koder.
Håber nogen kan hjælpe med idér til hvad der kan være galt.
En anden strømforsyning har ikke ændret noget.
Avatar billede bredker Nybegynder
21. juni 2003 - 14:08 #1
det er dine ram eller grafikkort
( men det er da en naturlig lyd der er kommet ,det er jo en amitech , og den har jo tit brug for en sådanne )
Avatar billede rkhdk Nybegynder
21. juni 2003 - 14:11 #2
jeg mener at når den lyder som en ambulance at det kan være en forvarm CPU

http://www.eksperten.dk/list.phtml?method=and&excerpt_on=1&searchtype=txt&words=en+ambulance&x=1&y=5
Avatar billede superanden Nybegynder
21. juni 2003 - 14:20 #3
En kammerat som jeg hjalp med en Athlon 500 på et K7M havde samme problem.
Løsningen er at gå ind i bios og slå cpu fan hardware monitoring fra.

Eller som der står i Asus's faq:

Question:
When I power on the K7M system, it keeps beeping like a siren. What is wrong?

Answer:
The beep indicates hardware monitoring error. Please first make sure the CPU fan connector is correctly plugged into the CPU fan connector, because the CPU fan speed detection is enabled by default BIOS setting; therefore, if no CPU fan is connected to the CPU fan connector, it will beep to warn the users. The CPU fan speed threshold set in the BIOS (with date code 12/29/99 or later) is 4000rpm when a CPU with speed 700MHz or higher is used; otherwise, the threshold is set at 3000rpm. Please check if you are using a CPU fan with proper RPM value on K7M M/B.
Avatar billede silveruno Nybegynder
21. juni 2003 - 23:05 #4
Hejsa.
Ambulancen er død, jeg prøvede med et andet grafik kort, det fik maskinen til at starte op, men lykken varede kun ca. 3-5 min, så gav det et knald, godt det var midt i supermand filmen på TV3, så blev ungerne ikke så forskrækket, men det gjore jeg, for jeg sad stadig med kabinettet åben, er sq glad for jeg ikke bord i en krigszone, for så havde jeg sikkert lagt under bordet nu. Det var en elektrolyt som gav et knald, den har sikkert været ved at udtøre, for der var ikke noget væske omkring den. Amitech sucks et bundkort som kun kan holde i 5-6 år det er sq for dårligt. Nu håber jeg bare ikke der er andre ting der har taget skade. Jeg dele point mellem jer. Forsat go sommer.
Avatar billede kick Nybegynder
21. juni 2003 - 23:08 #5
hahahahahaha griner lolololololo sikke noget....Har selv haft amitech lololo
Aldig mere det mærke igen
Avatar billede silveruno Nybegynder
21. juni 2003 - 23:10 #6
Fedt nok kick, vi har selv haft samme mening i laaaaaang tid.
Avatar billede toocool Nybegynder
07. oktober 2003 - 12:19 #7
ja det er da vildt dårligt at et bundkort kun holder i 5-6 år....
Hvad er det for et kommentar?????

Prøv at få ASUS til at give 5 års garanti....

eller bare 2....