Avatar billede spar2klub Nybegynder
20. juni 2003 - 22:08 Der er 4 kommentarer

Skift af processor på bærbar

Hej Eksperter,

Jeg har en to bærbare computere en Fujitsu Siemens og en Acer,

Min Fujitsu Siemens har den dårligste processor, men den har det bedste af det andet der er i den.

Nu er mit spørgsmål, kan jeg godt skifte processoren fra min acer til min Fujitsu Siemens? Den der sidder i min Acer er en mobil mens den i min Fujitsu Siemens ikke er.
Avatar billede jacob172100 Praktikant
20. juni 2003 - 22:10 #1
Det kommer anden på om de begge to er samme mærker, f.eks. Celeron. Desuden skal du være sikker på at de har samme socket. F.eks. har Celeron socket 378.
Til sidst skal du selvfølgelig sikre dig at køleren kan klare en processor der er hurtigere.
Avatar billede spar2klub Nybegynder
20. juni 2003 - 22:17 #2
de er de samme mærker Intel Celeron 2000 Mhz og Mobile Intel Cleron 2000 MhZ

Betyder det at de godt kan skiftes hvis køleren kan klare det?

hvordan finder jeg ud af om køleren kan klare det?
Avatar billede jacob172100 Praktikant
20. juni 2003 - 22:45 #3
Har selv en bærbar, og på min køler står der hvor meget den kan klare.
Jeg tænker næsten din socket er socket 478 når det er en Celeron 2 ghz. Hvis bare socket er den samme skulle du også nok kunne skifte. Bare hold dig til Celeron.
Avatar billede semey Nybegynder
22. juni 2003 - 20:47 #4
Hvis bundkortet i FS modellen ikke understøtter den mobile del af Celeron CPU'en så kan du ikke udnytte dette.
Vær opmærksom på at du mister garantien, hvis du efterfølgende sender din acer ind på grund af fejl, da der så ikke sidder den rigtige CPU i.