Avatar billede nethuset Nybegynder
05. december 2000 - 11:31 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Større opgave - ordresystem......

Hejsa...

Vi skal have udviklet en accessdatabase, hvor følgende skal bruges...

Vi kan betale op til 1000 points...

Kalendersystem / Ordresystem:
Man skal kunne søge meget simpelt, altså så enkelt som muligt på navn, ordrenummer (ID), telefon, dato mv.

Den skal også automatisk poppe op med hvad der skal behandles idag, når jeg tænder om morgenen.

Dertil skal der også integreres en kundedatabase, hvor der skal være nogle simple data, navn og telefonnummer, og oprettelsdato.

Det hele skal kunne spille sammen, så der kan komme flere kunder og ordrer ind i databasen...

... Bare skriv, hvis du har flere spørgsmål...

Mvh.

Kenneth,
kenneth@nethuset.com
Avatar billede nethuset Nybegynder
05. december 2000 - 11:33 #1
...Fortsættelse...

Der skal også være en lille brugeroversigt tilsluttet, så man logger ind med et brugernavn, så man derefter kan se sine initialer på ordrene automatisk.

Og det kunne være fedt, hvis der kunne følge en administrationsflade med dertil...
Avatar billede blazer Nybegynder
05. december 2000 - 11:40 #2
hmmm...en af de opgaver jeg syntes der fortjener at komme $ på bordet ved!

Men der skal da nok være en derude der er \"syg\" nok til at gøre det for dig!
Avatar billede enlize Nybegynder
05. december 2000 - 11:44 #3
Gang antallet af dine udlovede point med 15 og sæt \"Kr.\" bagefter - så har vi to en deal :)
Avatar billede blazer Nybegynder
05. december 2000 - 11:45 #4
ej.....7000 kr. så er jeg frisk på en løsning :)
Avatar billede nethuset Nybegynder
05. december 2000 - 11:54 #5
det, som det handler om, er egentlig bare få simple spørgsmål om noget kode...

Prøver 1 gang til...:

kunne vælge i en dropdown, i hvilken kategori man vil søge i, f.eks. telefonnr. eller lign.

Også en kode, som tjekker hvad dato det er idag, og automatisk søger efter poster med den dato.

det er faktisk det hele - det generelle databasedesign er ikke noget problem...
Avatar billede kasseper Nybegynder
05. december 2000 - 12:15 #6
Brug guider til at oprette din dropdownboks. Der kan du helt ved hjælp af guiderne, kreere den som du vil have den.
koden til spg. 2 :

dim idag
idag = date
DoCmd.RunSQL = \"select * INTO Mybase from Mytable where Dato = #\" & idag & \"#\"

Avatar billede blazer Nybegynder
05. december 2000 - 12:24 #7
altså..var et ikke lige en ide at sige HVAD det skal i??????

Visual Basic?

Delphi`?

c++??

Og hvis at du snakker om en færdig løsning(som jeg syntes det lyder som du gør)!

Så er det altså noget som ordentlige firmaer betaler mange penge for........

Jeg kunne sagtens lave ovenstående i vb...men je er pektionist hvad angår sådan noget..og det ville blive en kanonløsning...men jeg nægter at gøre det for sølle points....måske lyder det for dig som noget der er nemt lige hurtigt at flekke sammen...men det kan altså SAGTENS blive et større arbejde...og sådan noget gør jeg ikke for points!

At der måske derude er en eller anden pointluder eller end med for meget fritid der vil gøre det kan jeg jo så ikke gøre noget ved...men jeg syntes at den slags opgaver hører til \"arbejdsmarkedet\" med ægte penge!

Min indstilling til eksperten er at den er lavet for \"Hjælp til selvhjælp\"
Avatar billede blazer Nybegynder
05. december 2000 - 12:34 #8
pektionist=perfektionist hvilket jeg tydeligvis ikke er når jeg skriver indlæg på eksperten...

well...slå/stavefejl er gratis anyway :)
Avatar billede kasseper Nybegynder
05. december 2000 - 12:36 #9
Hvad er problemmet ? Hvis du ikke vil lave det for point, hvorfor blander du dig så ? Kan man ikke indføre en cyber-ideologi der hedder hvis jeg ikke er interesseret, men syntes at spørgsmålet stinker så bider man i bordet inden man svare....? Så kunne deet være at man kom til at tænke på noget andet, end at få sine sure opstød.....
Ikke fordi at mit svar kan dække nethuset\'s behov, men en hjælp på vej er ofte en bedre hjælp. Hvis du gerne vil tjene nogle point, så lav så meget du gider og stop der. Ofte bliver folk inspireret af ens kreationer, og laver det færdigt selv.
Og med hensyn til i hvilket sprog det skal laves, så se en gang på kategorien, mon ikke det er en løsning der kan integreres i Access. Så mon ike vi skal bruge VBA....? JA ja ja jeg ved da godt at man også godt kan bruge de andre med en Access base, men så gør det, hvorfor skal du være så sur ?!
Avatar billede blazer Nybegynder
05. december 2000 - 12:50 #10
uhhh hada...ja jeg er PISseSUR...jeg er så sur at...at...øhhh er jeg sur?

næhh....
Avatar billede kasseper Nybegynder
05. december 2000 - 13:45 #11
Tjaaa, du kom da med en strofe i din kommentar der lyder sådan her :
\'At der måske derude er en eller anden pointluder eller end med for meget fritid der vil gøre det kan jeg jo så ikke gøre noget ved...men jeg syntes at den slags opgaver hører til \"arbejdsmarkedet\" med ægte penge! \'
Det ville jeg umiddelbart, hvis jeg var spørgeren, tolke som en grum kritik af mit spørgsmål, selv om at nethuset har simplificeret sine behov, til 2 enkle ting....
Anyway så hader jeg når jeg selv har lavet er spørgsmål og det så bliver til en intern diskution mellem 2 brugere der snakker noget helt urelevant, så slut herfra.....
Avatar billede ddn Nybegynder
05. december 2000 - 23:41 #12
urelevant ???? hehe
Avatar billede kasseper Nybegynder
05. december 2000 - 23:42 #13
ups ;-) u = i tsk.*LOL*
Avatar billede blazer Nybegynder
06. december 2000 - 14:51 #14
kasseper..hvis det er så enkelt...hvorfor laver du det så ikke?
Avatar billede kasseper Nybegynder
06. december 2000 - 15:44 #15
Du er stadig sur ;-)
Avatar billede blazer Nybegynder
06. december 2000 - 15:48 #16
[Når du læser følgende bedes du læse det højt med en meget stærk københavner dialekt]

Du skal fanme ikke sige at jeg er sur din lille nougatplov...eller så skal jeg ondelynendeme stikke denne her Microsoft Sql Server cd så langt op i din næse at du skal bruge en proktolog for at få den ud!
Avatar billede frunlog Nybegynder
09. december 2000 - 23:43 #17
End of diskussion.
Let\'s get serius.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
18. december 2000 - 00:47 #18
\"At der måske derude er en eller anden pointluder eller end med for meget fritid der vil gøre det kan jeg jo så ikke gøre noget ved..,.\"

sidder du og fornærmer mig !?! *LÅÅL* ..
Avatar billede tylkum Nybegynder
22. december 2000 - 13:39 #19
Hej Kenneth!

Hvis du ikke allerede har fået løst dit problem, ville jeg foreslå, dig, at I kigger på en anden løsning... FileMaker Pro 5.0v3. FileMaker er bygget op på næsten samme måde som Access. Det er bare lettere at bruge og designe i. men vigtigst af alt: netværk! Næsten alt foregår on-the-fly. Administrator kan altså ændre basens opbygning, tilføje funktioner og lave om på designet, mens der er brugere på. Når det ændres i en record sker det også on-the-fly. Jeg bruger selv både Access og FileMaker. Men så snart jeg skal lave en base til flere brugere, vælger jeg altid FileMaker. Access er udemærket til enkeltbrugerløsninger, men det er ikke så godt til størrer flerbrugerløsninger. Hvis du giver mig lidt specs på, hvad det er I vil, skal jeg gerne prøve at sætte lidt sammen i FileMaker. Du kan hente en demo af programmet på deres hjemmeside: www.filemaker.com.
En vigtig ting, du skal tænke på, når du laver ordresystemer i databaser: Hvad sker der, når der kun er én vare til rådighed, men to sælger den samtidigt? I Access, ville du nemt stå i en situation, hvor det ser ud som om, der er en vare på lager, som en anden lige har solgt. Det kan man komme uden om, på en simpel måde i FileMaker.
Du kan se nogle af det rigtig professionelle løsninger på eks. www.junior.dk og www.structure.dk Der kan man også hente en demo af deres løsninger.
Avatar billede nethuset Nybegynder
21. januar 2001 - 19:41 #20