Avatar billede bohlke Nybegynder
20. juni 2003 - 12:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke skrive ^

Efter at have opgraderet til Red Hat Linux 9 kan jeg ikke laengere skrive ^, hvilket er lidt fundamentalt naar man skriver i LaTeX. Det er ikke knappen paa tastaturet som ikke virker, da jeg kan skrive de andre tegn, som den knap skal kunne skrive. Er der nogle der kan hjaelpe mig med mit problem?

Pft. Christian
Avatar billede hcm Nybegynder
20. juni 2003 - 12:57 #1
Alt + 94
såfremt det altså er ascii der bruges...
Avatar billede hcm Nybegynder
26. juni 2003 - 22:53 #2
Var det et svar du kunne bruge??
Avatar billede bohlke Nybegynder
13. juli 2003 - 18:03 #3
Nej ikke helt desværre. Jeg er interesseret i at vide hvorfor at knappen ikke virker efter at jeg har installeret RH 9.0 og dermed få den til at virke igen... Men ellers tak for hjælpen, Christian
Avatar billede cmyk Nybegynder
18. juli 2003 - 12:48 #4
Redhat 9 benytter utf-8 som default

du skal ændre i LANG variablen

Prov i en xterm at skrive
LANG=da_DK
også se om ^virker

giv evt. info vedr. din enviroment
>echo $LANG
>env

Ellers søg på google vedr. RH9 og UTF-8 - og du vil finde en masse info (også på www.sslug.dk)

cmyk
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2003 - 18:02 #5
lukketid ???