Avatar billede _et Praktikant
20. juni 2003 - 01:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Programmerings prog til 8051

Jeg skal bruge et program, til at skrive programmer til en Atmel at89c2051, og det skal være assembler, jeg har prøvet at hente Keil's C51, men jeg kan ikke finde ud af det C kode

Er der ikke nogen der kender et godt assembler program, der kan lave .bin og .hex filer
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
20. juni 2003 - 03:06 #1
Så vidt jeg husker kan du sagtens skrive assembler i keil miljøet.
Prøv at kigge efter startup.asm eller lignede i et eksempelprojekt.
Avatar billede _et Praktikant
22. juni 2003 - 22:19 #2
Det kunne man sørme også. :-)
Avatar billede temanden Nybegynder
22. juni 2003 - 22:22 #3
gå ind på www.avrfreaks.net, der ligger et godt program kaldet AVR Studio 4. Der ligger også en masse artikler til at komme igang.