Avatar billede -bomann- Nybegynder
19. juni 2003 - 09:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Runtime Error 203 (Heap overflow)

Jeg får en runtime error 203 (heap overflow) når et program exekveres under w2k men ikke i en dos-promt under w2k - any ideas??? (2.8 GHz maskine)
Avatar billede kustoden Nybegynder
19. juni 2003 - 11:08 #1
Det kommer meget an på, hvad programmet gør, hvilke VCL-komponenter bruger du etc.

Et sted at starte er at konstatere at DOS på W2K er MS DOS 5, og at der er meget forskel på commandolinieprogrammer der er 32bit og DOS programmer, der er 16 bit.

Et andet sted at lede er Service Packs. Jeg havde på et tidspunkt et memory-problem der var direkte relateret til W2K SP1. Ikke W2K, ikke W2K SP2 men W2K SP1.
Avatar billede poull Nybegynder
20. juni 2003 - 01:16 #2
Hvorfor er det svar accepteret? Hvad hjalp med at løse problemet?
Avatar billede -bomann- Nybegynder
20. juni 2003 - 08:15 #3
Havde ikke tid til at uddybe svaret - problemet ligger i, at nogle "DOS-programmer" eksekveres via en serie batch-filer der genereres i programmet, og startes af et kald til en pif-fil. Jeg har mistanke til pif-filen, men indtil videre er det kun en teori - svaret hjalp ikke...
Avatar billede poull Nybegynder
20. juni 2003 - 18:07 #4
Hvorfor har du så accepteret det som et svar og givet point?
Avatar billede -bomann- Nybegynder
21. juni 2003 - 10:54 #5
Fordi manden var flink at komme med et seriøst svar i stedet for at stille dumme spørgsmål.
Avatar billede -bomann- Nybegynder
21. juni 2003 - 10:58 #6
Problemet er løst. Det hjalp at fjerne alt lh fra system32\autoexec.nt. Selv om dette sikkert ikke har din interesse!!??
Avatar billede poull Nybegynder
21. juni 2003 - 13:40 #7
Grunden til at jeg stiller et sådan lidt kritisk spørgmål som måske ikke virker vildt venlig var blot at det for mig at se var et svar som informerede om noget ik helt brugbart + at det var en meget ny bruger. Men ok det er dine point, så dig om det ;)
Avatar billede kustoden Nybegynder
21. juni 2003 - 15:15 #8
-bomann-.
Jeg ved ikke helt, hvorfor mit indlæg ikke er kommet med, men jeg prøver lige igen.
Jeg mente mit indlæg som en uddybende foranstaltning. Det var ikke ment som et svar.
Jeg har lagt 150 point på et delphi-spørgsmål til -bomann-

http://www.eksperten.dk/spm/367057