Avatar billede pilrik Nybegynder
18. juni 2003 - 22:05 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Digital audio afspiller/recorder søges

Hej! Jeg skal bruge en digital bærbar afspiller der ligeledes kan optage lyd. Det oplagte er at købe en af Sonys Minidiske med USB og microfon input. Problemet er bare at man ikke kan overføre optaget MD filer til computeren.

Er der nogen der har et forslag til en digital optager der optager lyd i Wav format/kvalitet eller i et komprimeret format uden synderligt kvalitetstab a la MP3.

Den skal kunne optage øvetimer for en sangstuderende, så hun derefter kan gå hjem og lagre det på computeren og evt. lave CD'ere af det optagne (erstatning for en god gammel båndoptager). Det kan man ikke med Sonys software da det som sagt ikke tillader overførsel fra MD til Computer.

P.S: Kontaktoplysninger på en butik hvor man kan få en sådan en fyr ville være lækkert!!!!

Der er 300 ektra points til et brugbart svar :-)
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
18. juni 2003 - 22:09 #1
Hvad med en mp3-afspiller med voice recording? Kig på www.edbpriser.dk De kan dog være ret dyre.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. juni 2003 - 22:11 #2
200 point er maks i flg. ekspertens regler.

Du kan købe en iPod fra Apple, der kan anvendes til både Mac og windows.

Link: http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore/

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. juni 2003 - 22:21 #3
Her er løsningen:

http://www.bizrate.com/marketplace/product_info/details__cat_id--11730000,prod_id--6287344,name--Olympus%20DM%2D1.html

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. juni 2003 - 22:24 #4
Du kan ringe til Olympus Danmark, der er importør af produktet.

Link: http://www.olympus.dk/voice/digital_prof.htm

/per
Avatar billede s_kjaer Praktikant
18. juni 2003 - 22:46 #6
Den billigste jeg har fundet er denne til 1545 kr. Mulighed for ekstra kort, medfølger ekstra microfon. http://www.spyzone.dk/product.asp?product=4
Avatar billede sprutnik Nybegynder
18. juni 2003 - 23:05 #7
Min den billigste er det første link til 845kr.
Avatar billede s_kjaer Praktikant
18. juni 2003 - 23:22 #8
Jeg mente den billigste med mulighed for at skifte kort.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. juni 2003 - 23:28 #9
s-kjaer> Det er ikke kun et spørgsmål om prisen. For kvaliteten på produktet skal være så høj, at den
kan anvendes til optager af en sangstemme.

/per
Avatar billede s_kjaer Praktikant
19. juni 2003 - 08:33 #10
hoejrup>> Lydkvaliteten afhænger meget af microfonen, så det er vel om at få en med mulighed for ekstern microfon.
Kom til at tænke på om det ikke var muligt at tilslutte microfoner til en bærbar computer, da det så også ville være muligt at optage flere spor.
Avatar billede pilrik Nybegynder
19. juni 2003 - 10:05 #11
Tak for alle svarene. 1. prioritet er lydkvaliteten og at det skal være en bærbar optager/afspiller. Prisen er 2. prioritet :-)

- Pilrik
Avatar billede pilrik Nybegynder
19. juni 2003 - 11:44 #12
Hej igen! Nu har jeg kontaktet forhandlerne af de forskellige forslag I er kommet med. Fælles er at der er tale om digitale digtafoner hvor komprimeringen er alt for stor til formålet. Nemlig en sangers arbejdsredskab.

Er der nogen af jer der har ideer til hvorledes man kan omgå SONYs copy protection software. Det er jo ikke til pirat kopiering med en sangers arbejdsredskab.

Alternativt, er der ideer til en audio grabber kort der er godt, brugervenligt og ikke for dyrt?

Alle forslag er velkomne. På forhånd tak!

- Pilrik
Avatar billede pilrik Nybegynder
20. juni 2003 - 11:33 #13
Jeg har lukket dette spørgsmål med points til hoejrup, da det var det mest fuldestgørende svar jeg fik. Men ligeledes tak til jer andre!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
20. juni 2003 - 11:57 #14
Velbekomme!
Kan du ikke afspille musikken fra din Sony MD på dit stereoanlæg via din headset udgang?
Hvis det er muligt, så kan du trække en forbindelse fra stereoanlægget til din PC'er.

/per
Avatar billede pilrik Nybegynder
20. juni 2003 - 12:14 #15
Jeg har en Sony MD med analog udgang som kobles til anlægget, ingen probs. Det jeg vil er at trække det analoge signal fra MD ind i computeren. Der skal jeg vel bruge et lydkort med input der konverterer det analoge signal til digitalt igen?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
20. juni 2003 - 14:13 #16
Hvis du har en mikrofon indgang på din PC'er, så kan det være at den kan forbindes direkte.
De fleste mikrofon indgange er nemlig analoge, så lyder bliver digitaliseret på vej ind.

/per