Avatar billede tobiasr Nybegynder
18. juni 2003 - 13:11 Der er 106 kommentarer og
3 løsninger

Lyrics Site Skal Vurderes!

http://www.lyrics.frac.dk/index.php
------------------------------------
Lyrics Now er navnet!

Hvad kan gøres bedre? (og hvordan...)
Hvad er fedt?

Kom med nogle kommentarer om siden ind til vidre.
Avatar billede fet321 Nybegynder
18. juni 2003 - 13:13 #1
I Opera 7.10/Win2k får jeg en blank side.
Avatar billede Kengun Praktikant
18. juni 2003 - 13:18 #2
du ved vel om at der er copyrights også på tekster?
Avatar billede tobiasr Nybegynder
18. juni 2003 - 13:20 #3
fet321 - Det kan da ik' være sandt!?
Avatar billede exp Juniormester
18. juni 2003 - 13:21 #4
Det er godt nok nogle skrappe farver...
Avatar billede Slater Ekspert
18. juni 2003 - 13:23 #5
og store fonte... ser ret Frontpage-agtigt ud
Avatar billede hcm Nybegynder
18. juni 2003 - 13:25 #6
Hmm. Man kan ikke klikke i "Browse by artist". Det havde jeg da forventet
Avatar billede _michael_ Nybegynder
18. juni 2003 - 13:25 #7
Hej Tobiasr. Det er sgu ikke for at gøre dig ked af det. Men personligt tror jeg nu, at jeg ville besøge din hjemmeside. Grøn/rød farveblanding har aldrig været god og ca. 8% af alle mænd har lige præcis denne type farveblindhed.

Prøv at åbne et par browsere, sæt en til at være din lyrik-side, en anden eks. eksperten. Og prøv at at skifte frem og tilbage mellem disse to browsere - og læg mærke til, hvad der først springer i øjnene på din lyrik. Jeg synes, det er lidt svært at overskue, hvor øjene først finder hen. Faktisk tror jeg det er den reklame i højre side... Eller er det teksten i midten, når øjnene først har fået stillet sig skarpt på siden?... Eller er det rulleteksterne oppe i toppen.

Nok om det. Virker siden overhovedet, kan man rent faktisk se nogle tekster - og hvordan foregår det? Den slags skal også være i orden.

_Michael_
Avatar billede tobiasr Nybegynder
18. juni 2003 - 13:26 #8
Exp:
Er det skidt?!

Viperine:
Store fonte? Hvad er der galt med det? Så kan man læse hvad der står!
Hvorfor ser det Frontpage-agtigt ud...?
Avatar billede tobiasr Nybegynder
18. juni 2003 - 13:30 #9
hcm:
Der er faktisk et kolon og der er jo så meningen at man klikker på et bogstav lige nedenunder... ("Browse By Artist:")

_michael_:
Ok, men hvilke farver skal jeg så vælge i stedet for?

Og til: "Virker siden overhovedet".
Nej! Den er ikke åbnet endnu, da jeg jo gerne vil have noget respons først... fine?!
Avatar billede exp Juniormester
18. juni 2003 - 13:30 #10
ja... som _michael_ skriver er det svært at få fokus på noget som helst - farverne tager simpelthen for meget opmærksomhed
Avatar billede hcm Nybegynder
18. juni 2003 - 13:32 #11
ja, men når vinduet så kommer op, kan man ikke vælge noget... Det var egentlig det jeg mente
Avatar billede Slater Ekspert
18. juni 2003 - 13:33 #12
tobiasr : styr tonen. du bad selv om kritik, og det får du. Jeg kan ikke lide designet af siden - det er sagtens muligt at lave en side der ser godt ud uden brug af grafik, men denne er ikke en af dem. Det ligner lidt noget fra webbyen. Tabel-border er grimme, og farverne er for uøjnefaldende.
Store fonte er ikke en god ting. "Så kan man læse hvad der står" ... jamen er dine forventede brugere da handicappede? Det er irriterende at skulle flytte blikket unødigt meget pga. store fonte.
Avatar billede Kengun Praktikant
18. juni 2003 - 13:33 #13
tror også det ville blive pænere hvis du fjernede de grå strege så det ik ser så "tabel agtig" ud.
Avatar billede tobiasr Nybegynder
18. juni 2003 - 13:34 #14
hcm, det er fordi siden ikke er færdig endnu.
Avatar billede Kengun Praktikant
18. juni 2003 - 13:35 #15
..og tjek nu lige de der copyrights på teksterne ;)
Avatar billede tobiasr Nybegynder
18. juni 2003 - 13:39 #16
De 'grå streger' er sådan set blå, men okay...

Kan I ikke lige fortælle, hvilke steder der er fontene er for store?
Avatar billede tobiasr Nybegynder
18. juni 2003 - 13:39 #17
"Tabel-border er grimme" - der er ingen.
Avatar billede tobiasr Nybegynder
18. juni 2003 - 13:40 #18
Er det bedre nu, uden mellemrum imellem cellerne?
Avatar billede Slater Ekspert
18. juni 2003 - 13:40 #19
hvad er så det rundt om søgning og menu? der ser dumt ud i hvert fald
Avatar billede Kengun Praktikant
18. juni 2003 - 13:41 #20
I de grønne (grim farve) så er bl.a. fonten for stor.
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
18. juni 2003 - 13:41 #21
http://gonza.dk/exp/lyrics.jpg <--- synes bare lige at jeg ville give dig et screenshot af din side i mozilla 1.3.1 på en winXP platform

Mvh.
gonza
Avatar billede Kengun Praktikant
18. juni 2003 - 13:42 #22
Gonza> Hva? Bliver siden til Tobias slig i Mozilla? Tør ik tænke på hvordan min ville se ud ;)
Avatar billede tobiasr Nybegynder
18. juni 2003 - 13:43 #23
(gonza.dk:)
Hvad er det Mozilla ikke kan??
Avatar billede Slater Ekspert
18. juni 2003 - 13:43 #24
forresten... hvorfor skriver du "kun små bogstaver" i stedet for bare at lave dem små med .toLowerCase() ???
Avatar billede Slater Ekspert
18. juni 2003 - 13:44 #25
tobiasr : det er ikke hvad Mozilla IKKE kan, det er hvad IE kan. Mozilla kører på w3c standarder, hvilket enhver webdesigner burde arbejde efter. jeg bruger selv den browser derhjemme, men sidder til et kursus lige nu.
Avatar billede tobiasr Nybegynder
18. juni 2003 - 13:44 #26
hvad?, kengun.
Avatar billede tobiasr Nybegynder
18. juni 2003 - 13:45 #27
viperine:
Fordi jeg ikke kan kode.
Hvor skal det sættes ind?
Avatar billede Kengun Praktikant
18. juni 2003 - 13:47 #28
Tobias> Som du ser på screenshot til Gonza på en Mozilla browser, så bliver ik din side vist slig den gør i Internet Explorer.
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
18. juni 2003 - 13:49 #29
Tja, som det er nævnt, mozilla kan skam sagtens, det er din kode der halter lidt ;o)

Jeg ville give dig indtrykket af hvor vigtigt det kan være at overholde standarderne.

Da jeg ikke har kikket din kode igennem, ved jeg ikk lige hvor den er gal ;o)
Men noget ER der galt :o|
Avatar billede tobiasr Nybegynder
18. juni 2003 - 13:49 #30
Har lige slået 'slig' op - hvad betyder det?
Avatar billede Kengun Praktikant
18. juni 2003 - 13:50 #31
slig=slik?? Altså at siden din ik er ens i Mozilla og Internet Explorer, lige som Gonza skriver.
Avatar billede tobiasr Nybegynder
18. juni 2003 - 13:52 #32
Hvad med nu...?
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
18. juni 2003 - 13:53 #33
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.lyrics.frac.dk%2Findex.php <--- du har ikk angivet en doctype, det er første fejl ;o)
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
18. juni 2003 - 13:54 #34
tobiasr -> det er stadig det samme, prøv at angive en doctype
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
18. juni 2003 - 13:55 #35
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<html>
<head>
</head>
<body>
</body>
</html>

der skal den sidde og sådan kan den se ud
Avatar billede tobiasr Nybegynder
18. juni 2003 - 13:56 #36
Ok, hvordan skal MIN doctype så se ud! ?
Avatar billede tobiasr Nybegynder
18. juni 2003 - 13:56 #37
hov, havde ikke set det indlæg.
Avatar billede tobiasr Nybegynder
18. juni 2003 - 13:57 #38
Hvad betyder 'Transitional//EN'..?
Avatar billede tobiasr Nybegynder
18. juni 2003 - 13:58 #39
Sådan??
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
18. juni 2003 - 14:02 #40
her er dine fejl, så er det at gå igang ;o), skal nok tjecke i mozilla og give dig et nyt screenshot, bare så til c")
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.lyrics.frac.dk%2Findex.php

Der står lidt om doctype her:
http://htmlhelp.com/tools/validator/doctype.html
Avatar billede exp Juniormester
18. juni 2003 - 14:02 #41
slig = som
Avatar billede tobiasr Nybegynder
18. juni 2003 - 14:02 #42
Hvordan ser det ud nu?
Avatar billede grinebidder Nybegynder
18. juni 2003 - 14:03 #43
I IE5, Mac OS 9, får jeg bare en hvid side. Der er åbenbart fejl i JavaScript'et i <head>'eren.
I øvrigt er koden enormt dårlig ...
Avatar billede exp Juniormester
18. juni 2003 - 14:03 #44
ved nu ikke helt med denne fejl:

end tag for element "TITLE" which is not open
<title>Søgeresultater</title>
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
18. juni 2003 - 14:08 #45
i dit første javascript har du en '<-- begin' men ikke en '-->' kan være derfor den sige fejl i din </title>
Avatar billede tobiasr Nybegynder
18. juni 2003 - 14:12 #46
Hvor skal '-->' så indsættes...?

Kan du også fortælle hvor '.toLowerCase()' skal være når viperine ikke kan?!
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
18. juni 2003 - 14:17 #47
har lige prøvet at hente din kode, at sætte 'end -->' på gjorde store underværker på designet i mozilla.

<script>
<-- begin
bla bla bla
end -->
</script>

Der er dog stadig mange fejl
Avatar billede tobiasr Nybegynder
18. juni 2003 - 14:21 #48
Så burde det virke nu...?
Avatar billede grinebidder Nybegynder
18. juni 2003 - 14:26 #49
Det gør det også ...
Men hvorfor bruger du JavaScript til søgningen - siden bliver da utrolig tung, hvis du regner med at få mange kunstnere på siden.

Brug da PHP (som du har adgang til) og MySQL i stedet for?!
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
18. juni 2003 - 14:27 #50
Avatar billede tobiasr Nybegynder
18. juni 2003 - 15:50 #51
Grinebidder:
Gider du lave ca. det samme søgescript i php og med MySQL ?

Gonza.dk:
Ved du hvorfor marquee'en scroller uden for tabellen og hvordan undgås det??
Avatar billede grinebidder Nybegynder
19. juni 2003 - 23:14 #52
Næ, jeg ville slet ikke lave sådan et site.
Men skulle jeg endelig det, så ville jeg lavet det i PHP og MySQL, ja.
Avatar billede tobiasr Nybegynder
20. juni 2003 - 11:26 #53
Ok, men så kan jeg jo ligesom ikke bruge php og MySQL da jeg ikke selv kan finde ud af det.
Avatar billede exp Juniormester
20. juni 2003 - 11:40 #54
Avatar billede tobiasr Nybegynder
29. juni 2003 - 16:15 #55
Ok...
Jeg vender tilbage.

Har prøvet at ændre farverne:
http://www.lyrics.frac.dk/newindex.php

Hvad siger I?

PS: Jeg vil stadig gerne vide hvor '.toLowerCase()' skal indsættes.
Hjælp!
Avatar billede Kengun Praktikant
29. juni 2003 - 16:17 #56
den grønne farve er fremdeles meget grim.
Avatar billede tobiasr Nybegynder
29. juni 2003 - 16:25 #57
Er du mod alle grønne farver eller hvad?
Hvorfor er lige den her grim!?
Og hvordan skulle den ellers være?
Avatar billede Kengun Praktikant
29. juni 2003 - 16:27 #58
nåh, jeg troede at du ville at vi skulle sige hva vi menede om dit site. Men skid, jeg kan da slutte at sige noget.
Avatar billede tobiasr Nybegynder
29. juni 2003 - 16:30 #59
What..? Undskyld, men det er meget svært at forstå dit sprog.

Jeg spørger hvorfor du lige synes den her grønne farve er grim, og hvordan den ellers skulle være - ikke at du ikke må sige hvad du mener.
Avatar billede Kengun Praktikant
29. juni 2003 - 16:41 #60
Forstå mit sprog? Det er da sværere at forstå dit sprog i "Kommentar: tobiasr
29/06-2003 16:25:02." Jeg tolker din sætningen "Er du mod alle grønne farver eller hvad?" i negativ retning. Om jeg liger grønne farve eller ik har ik noget med sagen at gøre. Jeg forsøger at kommentere din side og siger at den grønne farve er grim og at den ik passer ind i dit design. Hvis du på død og liv vil bruge den grimme grøn farve, så er det da lige meget for mig. For at gøre det hele litt enklere for dig og i et enklere sprog: "Den grønne farve passer ik ind i dit design". Nogle farver passer ik sammen med andre farve, slig er det bare.
Avatar billede tobiasr Nybegynder
29. juni 2003 - 16:50 #61
OK (forstod det lige trods stavefejlene).

Hvilken farve vil så være passende?
Avatar billede Kengun Praktikant
29. juni 2003 - 16:54 #62
Beklager, men du er for negativ i de siste kommentarene dine, bl.a. her: "OK (forstod det lige trods stavefejlene).". Jeg gidder ikke å bruke mere tid på deg og dette spørsmål. (PS! Jeg er norsk)
Avatar billede Kengun Praktikant
29. juni 2003 - 17:04 #63
...angående skrivefeil så kan du starte med å endre dine stavefeil på http://www.lyrics.frac.dk/index.php !
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
29. juni 2003 - 17:16 #64
*LOL*

tobiasr -> undskylder, men havde nær glemt dit spm. nej, jeg ved desværre ikke hvorfor din scroll ligger som den går i mmozilla, men kan du ikke nøjes med at bruge en simpel <marquee> istedet?
Avatar billede Kengun Praktikant
29. juni 2003 - 17:18 #65
gonza.dk> Pass dine skrivefeil ;)
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
29. juni 2003 - 17:22 #66
kenqun -> *LOL* *undskylder ærbødigt overfor kenqun (eller er det kengun???)*

rettelse for kenquns skyld:

"tobiasr -> undskylder, men havde nær glemt dit spørgsmål. nej, jeg ved desværre ikke hvorfor din scroll ligger, som den gør i Mozilla, men kan du ikke nøjes med at bruge en simpel <marquee> istedet for?"

er der flere, så sig endelig til ;o)
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
29. juni 2003 - 17:23 #67
okay, det er kengun, det står i mailen, sorry.
Avatar billede Kengun Praktikant
29. juni 2003 - 17:24 #68
Ja, godt, nå tror jeg Tobias forstår ditt språk også :D
Avatar billede el_morten Nybegynder
29. juni 2003 - 17:39 #69
Jeg ville lave alle farverne på siden om! De passer simpelthen ikke til hinanden. Prøv at finde nogle farver der ligger lidt inden for samme skala i farvekortet. Mht. overskriften er det ikke ligefrem nogen god idé at bruge en sort på en mørkegrå baggrund. Det gør at man ikke lægger specielt mærke til overskriften, da den falder i ét med baggrunden. Hvad med evt. at lave et logo af en slags...
Avatar billede exp Juniormester
29. juni 2003 - 17:43 #70
Avatar billede tobiasr Nybegynder
29. juni 2003 - 19:22 #71
el_morten:

Når der i alt, foreløbigt!, står 'Lyrics Now' tre gange på siden, er det ikke 100 % vigtigt at man lægger mærke til overskriften, men jeg skal nok overveje det.
Avatar billede tobiasr Nybegynder
29. juni 2003 - 19:29 #72
kengun:
Hvilke stavefejl?
Avatar billede tobiasr Nybegynder
29. juni 2003 - 19:30 #73
Kan I ikke give nogle andre forslag til farver?

[Vender tilbage senere - har travlt]
Avatar billede Kengun Praktikant
29. juni 2003 - 20:43 #74
tobiasr> hehe. Nå har du selvfølgelig rettet stavefeilen. Men stavefeilen var at du hadde skrevet "ellers for du ingen resultater!", men det riktige er jo at "for" skal byttes ut med "får". Jeg tok selfølgelig et screenshot for jeg regnet med at du kom til å rette alle feil og så spørre hvor feilen er :D Se den røde ring her: http://www.kengun.com/eksperten/lyrics.jpg *BUSTED*
Avatar billede Kengun Praktikant
29. juni 2003 - 20:44 #75
selfølgelig=selvfølgelig , nå som det er så VELDIG viktig å ikke ha skrivefeil.
Avatar billede tobiasr Nybegynder
29. juni 2003 - 22:05 #76
!
Nu er det sådan at jeg kun arbejder videre på http://www.lyrics.frac.dk/NEWindex.php og ikke mere på 'index.php'.

Og jeg havde rettet fejlen på den ene, men rettere den så også lige på den gamle for at være sikker -
Avatar billede tobiasr Nybegynder
29. juni 2003 - 22:06 #77
Og i øvrigt; hvis jeg havde vidst du ikke er dansk havde jeg nok ikke kommenteret dine små fejl..
Avatar billede tobiasr Nybegynder
29. juni 2003 - 22:07 #78
Avatar billede el_morten Nybegynder
30. juni 2003 - 00:45 #79
Stavefejl på forsiden:
"Husk at skriv alt med småt" skal være "Husk at skrive alt med småt"!
Avatar billede tobiasr Nybegynder
30. juni 2003 - 09:54 #80
Jeg synes da det er godt nok at få rettet fejlene... :-P

Morten, har du nogle forslag til andre farver??
Avatar billede tobiasr Nybegynder
02. juli 2003 - 10:41 #81
Hello everybody??

..
Avatar billede Kengun Praktikant
02. juli 2003 - 10:43 #82
ja? Hva hjelper det at vi sier noe, når du allikevel gjør som du selv vil?
Avatar billede tobiasr Nybegynder
02. juli 2003 - 22:27 #83
Jeg har da ændret meget (http://www.lyrics.frac.dk/newindex.php)
fra http://www.lyrics.frac.dk/index.php .

Så jeg synes da jeg lytter!
Avatar billede tobiasr Nybegynder
10. juli 2003 - 00:30 #84
?
Avatar billede fet321 Nybegynder
10. juli 2003 - 01:39 #85
Den anmasende grønne til menuboksene er stadig grim. Prøv at skifte den ud med den orange fra http://www.lyrics.frac.dk/index.php.
Den dagen-derpå-tis-gule er heller ikke køn. Prøv at skifte den ud med den lyseblå fra http://www.lyrics.frac.dk/index.php.
Avatar billede tobiasr Nybegynder
10. juli 2003 - 12:31 #86
I øvrigt:
Prøv og se Kengun's 'flotte' side:
www.kengun.com - med 10 blinkende reklamer på forsiden!
Avatar billede tobiasr Nybegynder
10. juli 2003 - 12:32 #87
fet321 - nu har jeg ændret de ting du sagde.
Hvad synes du?

Jeg synes selv at de orange menuer er grimme sådan som de står nu, men kan ikke lige selv se hvad der kan gøres...?!
Avatar billede mads.peder Nybegynder
10. juli 2003 - 18:23 #88
hehe, kenguns side er da meget flot, det er bare ham personen ude i højre side der er ret grim ;)
Avatar billede tobiasr Nybegynder
10. juli 2003 - 18:43 #89
Sådan kan man også se på det :-))
Avatar billede Kengun Praktikant
10. juli 2003 - 18:44 #90
mads.peder> Hva mener du?
Avatar billede tobiasr Nybegynder
10. juli 2003 - 19:13 #91
Hey 'Kengun':
Lad være med at skrive her når du ikke gider svarer på spørgsmålet...

;-P
Avatar billede Kengun Praktikant
10. juli 2003 - 19:27 #92
Hvilket sprøgsmål?
Avatar billede tobiasr Nybegynder
10. juli 2003 - 19:29 #93
Avatar billede Kengun Praktikant
10. juli 2003 - 19:31 #94
jeg har da svart!
Avatar billede tobiasr Nybegynder
10. juli 2003 - 19:33 #95
;-P
Avatar billede mads.peder Nybegynder
10. juli 2003 - 20:43 #96
kengun<<
Det jeg mener er at jeg regner med at det er dig der er i højreside af hjemmesiden, det billede af en mand der er. Og det med at han ikke er ret køn, ja det er bare en spøg. Jeg skal ikke være den som går og dømmer om folk er kønne eller ej ;)
Avatar billede Kengun Praktikant
10. juli 2003 - 21:18 #97
hvis du ik går og dømme om folk er kønne eller ej; hvorfor så den kommentar?
Avatar billede mads.peder Nybegynder
10. juli 2003 - 21:34 #98
Fordi det var for sjov :D
Avatar billede tobiasr Nybegynder
10. juli 2003 - 22:23 #99
Ærgeligt du ikke forstår den danske humor :-))

Til Mads:
;-)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. juli 2003 - 12:02 #100
mads.peder => For fremtiden, prøv at undlade sådanne kommentare, da det måske ikke er alle der synes det er sjovt.

kengun => Den kommentar var mente som en joke, hvis du ser ;) bagved

Rkhdk / CoAdmin
Avatar billede mads.peder Nybegynder
11. juli 2003 - 22:24 #101
rhdk<<
God ide, glemte det bare lige at det måske ikke var alle der syntes sådan noget er sjovt, har ellers lavet sådanne jokes succesfuldt i flere spørgsmål, hvor folk sagtens kan forstå dem, bla andet det her spørgsmål

http://www.eksperten.dk/spm/359258

Men jeg skal nok tage din kommentar til efterretning ;)
Avatar billede mads.peder Nybegynder
11. juli 2003 - 22:28 #102
Kan se på min andmeldelses side at du har anmeldt mig kenneth, og du vil have en undskyldning :/

Den får du her:
Undskyld :(

Venner igen ??

Mvh.
En flov Mads Peder
Avatar billede Kengun Praktikant
11. juli 2003 - 22:54 #103
Jeps, din undskyldning er accepteret (vil du have nogle points? - hehe) :) Vi er heretter de bedste venner :D ...og jeg fikk da taget litt igen også ;) (http://www.eksperten.dk/spm/374983), så nu er vi "skulls" (er "skulls" et dansk ord?). Det er muligt jeg burde skjønt at din kommentar var for sjov, men det er ikke alltid jeg klare at følge den danske humor (som i ved er jeg norsk).

Næste gang vil jeg forsøge å ikke være så rask i "aftrekkeren" ;)

Med vennlig hilsen
Kenneth
Avatar billede mads.peder Nybegynder
11. juli 2003 - 23:08 #104
Hehe,ok, og nej, jeg tror ikke at "skulls" er et dansk ord, jeg har ihvertilfælde aldrig hørt om det ;)
Avatar billede Kengun Praktikant
12. juli 2003 - 11:40 #105
det heter vistnok "skuls" på norsk ;) men det ser ut til at ordet kommer fra et dansk ord :D Jeg fant nettop en forklaring av ordet på nettet, og forklaringen var med danske ord :) "skulls a. kvitt (være skulls: intet skyldig hinanden, alt op og afgjort)".

Vel, må i alle have en fin sommerferie :)
Avatar billede exp Juniormester
12. juli 2003 - 12:32 #106
"skuls" i den sammenhæng kan vist bedst oversættes til "kvit"
Avatar billede mads.peder Nybegynder
12. juli 2003 - 21:11 #107
Hehe, så lærte man det ;)
Avatar billede zildjian Nybegynder
21. juli 2003 - 20:23 #108
Fuck hvor er i strikse...!
Slap dog af og grin af det istedet!
Avatar billede exp Juniormester
21. juli 2003 - 23:41 #109
zildjian >>
Hvad snakker du om?

tobiasr >>
Lukketid?