Avatar billede christer2 Nybegynder
17. juni 2003 - 22:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Super zoom i Premiere?

Hej!

Beklager, hvis dette er den forkerte gruppe at spørge i, men jeg kunne ikke umiddelbart finde andre og mere passende grupper at poste i.

Jeg vil meget gerne lave genskabe den der "super zoom" effekt, som bruges ret så meget for tiden i diverse reklamer og film. Altså, at have et objekt fra en forholdsvis lang afstand, for så, båret af effekt, at komme relativt tæt på måske et sekund eller mindre. Jeg vil gerne genskabe effekten i Adobe Premiere.

Jeg har på fornemmelsen, at det er rimeligt banalt, for det er jo ingen sag at lave fade fra ét billede til et andet. Men jeg søger både hints til proper optagelse og så hvad jeg skal gøre for at genskabe "overgangseffekten". Effekten jeg tænker på minder sådan set som fatstriber, der giver indtryk af at kameraet skyder fremad med stor hastighed.

På forhånd tak!

Mvh.
Christer
Avatar billede appel Novice
11. juli 2003 - 17:30 #1
Jeg har prøvet med at først image pan, som ligger under transform, der kan du bestemme hvor meget der skal zoomes ind.
Dernæst har jeg lagt radial blur med zoom effekt ind, den findes under blur.

Et dårligt eksempel kan ses på www.gonk.dk/wroom.wmv

Lyden, hastigheden og opløsningen er ikke særlig god, men jeg vil tro med et bedre billede kan de to effekter sat sammen give den ønskede effekt.
Avatar billede christer2 Nybegynder
18. juli 2003 - 20:28 #2
Tak! Det var lige det jeg ledte efter! Jeg vil gerne give dig points, men umiddelbart kan jeg ikke litte stedet hvor jeg smider dem afsted?!? Hvis du er venlig at give et praj, får du dem fluks!
Avatar billede appel Novice
19. juli 2003 - 11:56 #3
Nu burde du kunne give mig point ...