Avatar billede soylant Nybegynder
17. juni 2003 - 22:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

kan jeg selv lave et webhotel

Hej

jeg har tænkt på at købe et domæne navn, og lave min eget webhotel hvis det altså er til at lave,
er der nogen der kan hjælpe mig igang eller fortælle hvor jeg kan finde en guid til at sætte sådan en fætter op??
jeg ved ikke om det er for svært at lave det regner jeg med i vil fortælle mig.
hvis jeg køber et domæne navn kan jeg så ikke også have min egen mail server??
kan 2000server ikke klarer det???
Avatar billede netro Nybegynder
17. juni 2003 - 22:04 #1
Hvad vil du tilbyde dine kunder? ASP/PHP, Access/MSSQL/MySQL, POP3-konti/komponenter etc.
Avatar billede linkmaster Nybegynder
17. juni 2003 - 22:06 #2
Ja sagtens har du en server så kan du..
for det første til at få et webhotel op skal du have et program som hedder apache .. Det kan give andre hjemmesider ud.. men så skal du have fast ip adresse og ændret dit hostname .. til dit nye domain som du køber.. for så kommer andres hjemmesider som de får hos dig til at hedde www.ditnavn.dk.deres hjemmeside navn.. bare send en mail hvis du vil høre mere .. på: Mysql@ofir.dk
ps. apache kan du nok finde in på www.google.com der ksal du bare søge under: "apache" men ellers kontakt mig ..og det der med din egen mail server kan jeg nok godt finde ud af men det går lidt længere tid men Webhotel kan jeg hjælpe med og ja en 2000server kan sagtens men det ville være bedre med Windows Xp eller linux <-- selvom linux er meget svært at komme igang med.. men prøv dig da frem..
Avatar billede soylant Nybegynder
17. juni 2003 - 22:23 #3
tak for det, så er der lige lidt jeg kan begynde at lege med, kan windows nt klare det jeg har nemlig kun en windows nt og en xp og xp bruger jeg på den her computer, og man må jo ikke installere den på flere maskiner eller må man??
også har jeg en 120 dages evaluvering af 2000server men så skal jeg til at formatere 4 gange om året hahaha, jeg vil helst bruge et styrersystem jeg har licens til
hvor meget skal der til for at trække sådan en server, jeg har en ekstra lille computer 500mhz 256mb ram og 20gb HD er det nok ??
du siger jeg skal ha en fast ip adresse, det har jeg også, men så skal jeg lige høre, hvis jeg bruger feks. 2000server kan man så også sætte den til køre en som router, for ellers har jeg jo et problem med en fast ip og 2 maskiner der skal på eller har jeg??
jeg har en 16ports switch men det hjælper jeg ikke rigtigt, er det bedste hvis jeg køber en router??
kan 2000server dele internet forbindelsen som xp kan ???

undskyld der er så mange spørgsmål men jeg er meget nysgerrig hahah
Avatar billede netro Nybegynder
17. juni 2003 - 22:32 #4
Du skal jo heller ikke glemme forbindelsen!
Avatar billede linkmaster Nybegynder
19. juni 2003 - 17:15 #5
jo da du må gerne installere xp på flere com..
ja "500mhz 256mb ram og 20gb HD er det nok ??"
er godt nok.. jamen du kan få din server sat op der hvor du får dit internet igennem så få den til at dele internettet ud til alle husets com..
og ja en 2000server kan godt dele internet med en xp ..
Avatar billede linkmaster Nybegynder
19. juni 2003 - 17:16 #6
og hey det er i orden bare spørg løs