Avatar billede boyd Nybegynder
17. juni 2003 - 14:18 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Begrænsning af båndbrede

Hvilken software skal jeg gøre brug af hvis jeg vil begrænse up- og download hastighederne for en bestemt IP?

Programmet skal kører på en windows maskine (windows 2000 server faktisk). Men jeg er da også klar til at høre om linux alternativer hvis der er sådanne. Men jeg regner dog med at der er lavet et lignende produkt til windows.
Avatar billede superanden Nybegynder
17. juni 2003 - 14:25 #1
hvis du mener ftp program så bruger jeg Bullet Proof der kan man tildele et BrugerNavn og adgangskode og så individuelt for hver bruger vælger up/down speed
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
17. juni 2003 - 14:26 #2
hvilken slags trafik er der tale om?
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. juni 2003 - 14:28 #3
Jeg ved at der findes et linux produkt der kan dette, hvor godt der er ved jeg ikke, du kan også gøre det med en Cisco switch, hvor båndbreden kan styres på port niveau. Disse switche er dog ret dyre
Avatar billede kr-data Nybegynder
17. juni 2003 - 14:29 #4
enig med superanden, du kan gratis prøve bulleproof fra denne adresse www.bpftpserver.com hvis det er den slags du mener, men tinepingvin har ret, forklar mere!
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. juni 2003 - 14:35 #5
Det hjælper bare ikke at anvende bulletproof hvis det ikke er ftp båndbrede forbrug man ønsker at styre, up og download kan jo også gennemføres via http og det kan bulletproof ikke begrændse
Avatar billede kenp Novice
17. juni 2003 - 16:08 #6
http://smb.sygate.com/products/son.htm

som jeg læser det et er det en bestemt computer på dit interne net som skal begrænses! der ka du bruge det program jeg linker til.
Avatar billede boyd Nybegynder
17. juni 2003 - 16:23 #7
jeg skal bruge begrænsning af ALT data der går igennem mit inet
Avatar billede boyd Nybegynder
17. juni 2003 - 16:26 #8
kenp: jeg har prøvet det produkt du snakker om, men der skal jeg definere hvor vigtig dataen på på en bestemt port er, på en bestemt ip, i forhold til en anden ip og port... jeg vil ha jeg bare kan sige... max 100kb/sec donwload og 15kb/sec til en bestemt ip.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
17. juni 2003 - 16:41 #9
Du skal nok højst sansyligt have fat i noget QoS (Quality of service)
http://msdn.microsoft.com/archive/default.asp?url=/archive/en-us/dnarw2k/html/msdn_qostech.asp

jeg er ikke 100% klar over om man kan begrænse en specifik ip deri, men jeg tror det skulle være muligt.
Avatar billede kenp Novice
17. juni 2003 - 16:51 #10
så kan dette program
http://bandwidthcontroller.com/
Avatar billede kr-data Nybegynder
17. juni 2003 - 18:29 #11
oz2kas> Jeg ville passe på med QoS den er sikkert god nok, men ingen af dem jeg kender har fundet ud af hvordan man bruger det!
Avatar billede oz2kas Nybegynder
17. juni 2003 - 22:40 #12
kr-data >> ok. jeg har ikke selv kørt det, blot læst om det. så ved jeg da at jeg skal være påpasselig med det :)
Avatar billede oz2kas Nybegynder
01. juli 2003 - 09:56 #13
kommet videre?
Avatar billede boyd Nybegynder
06. juli 2003 - 15:04 #14
Jeg har selv fundet programmet som hedder Netlimiter (.com)

Men ellers tak for besvarelserne