Avatar billede samson Nybegynder
26. august 1999 - 22:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Jpg og Win98

Hvordan får jeg stifinder til at starte CorelPaint, når jeg klikker på en jpg-fil. Den har kunne før, men nu er der kun et Windows-ikon, og intet program åbne. Jeg har været i mappeindstilling, og her vises det rigtige program og det rigtige ikon, men det slår ikke igennem i stifinderen.
Avatar billede snowball Novice
26. august 1999 - 22:33 #1
1. Markér en .jpg fil
2. Hold SHIFT nede mens du højreklikker på den samme fil
3. Vælg Åben med (mener jeg det hedder)
. Nu får du så en liste over programmer hvor du så kan vælge hvilket program der skal åbne den slags filer
(5) Hvis programmet ikke er på listen, så vælg Andet (mener jeg det hedder) og så selv angi stien til programmet du vil bruge.

Snowball
Avatar billede samson Nybegynder
26. august 1999 - 22:55 #2
Tak for hjælpen, men jeg læste et andet svar, og det bragte mig på sporet. Jeg rettede JPG i HKEY_CLASSES_ROOT.
Der stod "PI#.Image" der hvor der skulle stå "CorelPhotoPaint.Image.7". Spørg mig ikke hvordan det var blevet ændret.
Avatar billede snowball Novice
26. august 1999 - 23:00 #3
Ja, man kan jo altid være besværlig og rette "fejl" i reg.databasen, men jeg foretrækker nu "min" metode. Der er ikke så stor sandsynlighed for at det går gruelig galt :-))

Snowball
Avatar billede benny.dk Nybegynder
27. august 1999 - 08:22 #4
Snowball's måde er både den mest rigtige og den nemmeste, han glemmer dog lige en lille detalje at man skal sørge for at boksen ud for, brug altid dette program til denne filtype (eller noget ligende - der er kun den ene boks der kan krydses af), er krydset af.

/Benny
Avatar billede snowball Novice
27. august 1999 - 08:55 #5
Whoops...Ja den glemte jeg lige. Det er fordi jeg normalt bruger Win2k og der gøres det ikke helt på samme måde, så det var lige med at huske det hele ;-))

Snowball
Avatar billede samson Nybegynder
27. august 1999 - 22:09 #6
Jeg giver mig. Snowballs metode er det letteste, hvis man husker Bennys tilføjelse. Jeg brugte den til gif-filer, hvor den også var gal.