Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2003 - 21:51 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

trj/w32.ist som lægger fil i winnt\istsvc.exe

Kender i den og hvordan kommer jeg af med den.
Kan ikke finde den på symantec.com
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
16. juni 2003 - 21:53 #1
prøv med denne online scanner: http://housecall.trendmicro.com/
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
16. juni 2003 - 21:54 #2
Avatar billede bredker Nybegynder
16. juni 2003 - 21:56 #3
Avatar billede fromsej Praktikant
16. juni 2003 - 21:56 #4
Avatar billede perhaps Nybegynder
16. juni 2003 - 22:08 #5
Som fromsej siger så kan spybot fjerne den. Problemet er bare at jeg tror du har en masse reklame popups når du har den fyr. Det er en form for hijacker som også lægger den nye Rapid Blaster, kendt for reklame reklame og reklame. Er det ikke korrekt når jeg siger at du har reklamepopups i stor stil?
Avatar billede summer Mester
16. juni 2003 - 22:09 #6
Jeg tror du finder parasitten her og removal
Avatar billede summer Mester
16. juni 2003 - 22:10 #7
Avatar billede fromsej Praktikant
16. juni 2003 - 22:11 #8
summer>>Hvad var der galt med mit link? ;o)
Avatar billede beta Nybegynder
16. juni 2003 - 22:19 #9
Prøv med Fprot, hvor du scanner i DOS (boot fra floppy-drevet)

www.f-prot.com/download/download_fpdos.html
Avatar billede perhaps Nybegynder
16. juni 2003 - 22:23 #10
beta>Fprot er rigtig god til meget, men den kan den ikke fjerne. Hvis den også har lagt RapidBlaster, hvad den nok har, så er situationen forværret.  RapidBlaster arbejder helt skjult og forsøger at undgå spywarefjernere, og derfor har vor ven javacool også lavet et specialværktøj til RapidBlaster. Selvfølgelig kan HijackThis også bruges.
Avatar billede summer Mester
16. juni 2003 - 22:40 #11
fromsej ja, ja, prøv du lige at være kommet hjem fra en uges bageovn på Kreta, så ville dine øjne garanteret også være lige så slørede ;-) Jeg må vist hellere gå i seng gab gab :o|
Hov forresten dít link var et svar, min kun en kommentar
Avatar billede fromsej Praktikant
16. juni 2003 - 22:44 #12
Summer>>Du havde forhåbentlig en god tur? *S*
Det smutter også for mig ind imellem, men det vigtige er at CKT kommer af med skidtet.*S*
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2003 - 08:56 #13
pandasoftware www.antivirus.dk kunne ikke fjerne den.
Jeg tror min f-secure gjorde det ved opstart i dag...
Jeg ved ikke hvem jeg skal give point :-))
Men tak for hjælpen...
Avatar billede perhaps Nybegynder
17. juni 2003 - 10:20 #14
Ta' nu lige og køre din maskine gennem denne scanner
http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm
for at se om du er clean. Det tager 1. min.
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2003 - 21:11 #15
okay da...
Avatar billede aovergaard Nybegynder
17. juni 2003 - 22:54 #16
Jeg vil nu tillade mig at næget at tro på at din secure har kunnet gøre noget som helt ved den fil, den kan kun passe på at der ikke kommer hackere på din puter, så jeg følger trop med perhaps og siger scan nu for pokker, før du kan kaldes for clean.
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2003 - 09:02 #17
Jeg har scannet. Men åbnebart har antivirus.dk alligevel fjernet den. Skulle åbenbart bare genstarte....
Måske var det min ad-aware eller spyboot..
har mistet overblikket. Men væk er den.
Avatar billede fromsej Praktikant
18. juni 2003 - 16:20 #18
Ja, du mistede da vist overblikket temmelig meget her.
Du får 100% korrekte svar, til at fjerne skidtet, får det fjernet og tager selv dine point!
Meget imponerende. :o(
Avatar billede aovergaard Nybegynder
18. juni 2003 - 16:30 #19
Enig med fromsej, det er ikke pænt af dig at få alt denne hjælp fra totalt ukendte hjælpere som bruger en masse tid på at prøve på at hjælpe dig, for derefter at være ligeglad og nakke point selv. Det animerer ikke disse hjælpere til at hjælpe en anden gang, og du har faktisk haft fat i spidserne, det kan du se hvis du kigger dem efter i sømmene.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
18. juni 2003 - 16:31 #20
Point er dog ikke vigtig heller ikke for disse personer ved jeg, men et skulderklap og et lille tak for hjælpen er altid en god ting.
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2003 - 20:17 #21
Nu synes jeg i er lige grove nok. Antivirus.dk fjernede den åbenbart før jeg skrev her. Maskinen skulle bare genstartes.
Så jeg har ikke brugt noget af det i skrev om.

Jeg siger mange tak for gode ideer til hjælp og det var ikke for at få point. Men ingen svarede jo på hvem der skulle have point.
Jeg kunne jo også bare have skrevet, at problemet løste sig selv.
Men det var meningen i skulle kunne læse det ud af teksten.
Det kunne i ikke og jeg vil ikke have sure miner her.
Så dem der føler sig berettiget til point, kan svare på mit netop stillede spørgsmål : Ingen sure miner her :-)
Avatar billede perhaps Nybegynder
18. juni 2003 - 20:31 #22
ckt> Der er ingen som har svaret dig her som er pointsgriske, så gad de vel ikke svare på et spørgsmål til 15 points. Der er derimod mange som har en glæde i at hjælpe på et område de ved noget om. Derfor sender man nok nogle forkerte signaler når man nupper sine 15 points selv. Men nevermind ingen bad feelings fra min side, og jeg skal ingen points ha'.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
18. juni 2003 - 21:48 #23
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2003 - 21:52 #24
Det ved jeg godt. Jeg har jo heller ikke prøvet på at score point.
Men har bare lukket spørgsmålet, da jeg følte at jeg selv havde løst det.
Okay jeg fik masser af tips til en anden gang, så jeg skulle vel have givet alle point ?
Nogen gange er der jo nogen der bliver sure hvis de mener de var berettiget til point og man så har givet til en anden.

Jeg har forstået det sådan, at man tildeler point til den der kommer tættest på at løse ens problem.

Alle der har deltaget her omkring virusscanner kan roligt svare på det spørgsmål "Ingen sure miner her " som er oprettet tidligere.
Har ikke nr. på den. hvor ser man egentlig spørgsmålets nr??
Nå nu er der vist vævet nok om denne....
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2003 - 21:53 #25
Ups....selvfølgelig i adr. feltet :-))))...pinligt...
Avatar billede fromsej Praktikant
18. juni 2003 - 23:03 #26
Ckt>>Undskyld mit sure opstød, men jeg var lige blevet pisset af, af en anden bruger, hvor jeg havde brugt timer på at klare det.
Du spørger selv om hvordan point skal fordeles, og det reagerer vi så ikke hurtigt nok på.
Det er der en grund til, vi sidder og bakser med logfiler fra Hijackthis, i store træk hele tiden, det kræver mange ressourcer og læggen hovedet i blød, så jeg blev helt ærligt temmelig muggen et øjeblik.
Bortset fra det, bare et "Tak for hjælpen gutter/inder" havde gjort underværker.
Avatar billede fromsej Praktikant
18. juni 2003 - 23:04 #27
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2003 - 08:07 #28
Fair nok. Ingen grund til undskyldning. Det er mig der undskylder....
Avatar billede phongtran Nybegynder
06. august 2003 - 15:43 #29
format din hardiskt, fordi det er en hackz file, som du har fået
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2003 - 16:27 #30
Det er 2 mdr. siden, så det er løst som der står i teksten. Du har tydeligvis ikke læst "sagen" :-)
Avatar billede fromsej Praktikant
06. august 2003 - 16:29 #31
Phongtran>>Hvad med at læse indlæggene inden du kommer med det vrøvl der, for det første er den væk, for det andet, havde vi fået den væk uden at formatere i 99% af alle tilfælde.