Avatar billede muddyw. Praktikant
16. juni 2003 - 21:48 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan åbner man porte i Zonealarm

Avatar billede chalde Seniormester
16. juni 2003 - 21:54 #1
How do I open ports for a program?  In the Program listings, click on the program's name, then click on the Options button. You have the choice to allow the program access to all ports, only to specific ports, or to all ports EXCEPT specific ports. For the specific required ports to open, you should check with the software manufacturer.

kilde: http://forums.zonelabs.com/zonelabs/board/message?board.id=AllAboutPorts&message.id=1
Avatar billede viciodk Praktikant
16. juni 2003 - 21:56 #2
Det kan du ikke, men du kan give programmer ret til at benytte allerede åbne porte. Hvis du vil åbne porte, skal det gøres direkte i routeren med Telnet eller Hyperterminal. Vil du vide hvordan?
Avatar billede muddyw. Praktikant
16. juni 2003 - 22:56 #3
viciodk>> ja, altså hvis jeg selv kan gøre det. Men det er vel noget min udbyder kun kan gøre??
Avatar billede fangel Nybegynder
16. juni 2003 - 22:58 #4
ZA free, er ret dårligt til at fuldt åbne, eller fuldt lukke porte... jeg bruger Agnitum (agnitum.com) Outpost free, dette synes at være bedre til at klare sagen, og det er mere prof. opbygget ang. log over aktivitet

Morten
Avatar billede fangel Nybegynder
16. juni 2003 - 22:58 #5
PS, lidt forkert kategori... prøv firewalls : zonealarm næste gang
Avatar billede muddyw. Praktikant
16. juni 2003 - 23:01 #6
Jeg bruger ZA pro
Avatar billede fangel Nybegynder
16. juni 2003 - 23:06 #7
ok, så er det måske muligt, kender det ikke...
Avatar billede version1 Nybegynder
17. juni 2003 - 16:55 #8
Under Firewall / Zones / Internet Zone Security, vælg Custom.
Click Allow incoming TCP ports (eller en anden type porte du vil åbne for) og skriv de pågældende portnumre i listen.
Avatar billede viciodk Praktikant
19. juni 2003 - 14:08 #9
muddyw. -> Det kommer an på din udbyder. Kunder hos CyberCity og Tiscali kan gøre det igennem routeren med Telnet som beskrevet her: http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/

Hvis du har TDC ADSL kan det også lade sig gøre, men det foregår på en noget anden måde. Du burde om alle omstændigheder selv have mulighed for at åbne porte hvis du kobler op gennem din router. Prøv at ringe til din udbyder og hør nærmere.