Avatar billede handmade Nybegynder
04. december 2000 - 13:06 Der er 6 kommentarer og
4 løsninger

Fakturaprogram

Jeg skal bruge et ganske enkelt faktureringsprogram, helst freeware.
Det skal blot kunne indeholde:
Firmanavn (brevhovede)
Kundenavn
Valgfri varetext (ikke lagerstyring)
Moms
Betalingsbetingelser.
Skal kunne udskrive på en inkjet

Jeg ved godt, man kan lave det i fx. Word, men det skal bruges til en bekendt der lige knap og nap kan finde ud af at tænde for sin computer :)

Hvor finder jeg det?

Avatar billede keysersoze Guru
04. december 2000 - 13:24 #1
excel burde være rimelig forståeligt - der ligger en skabelon i forvejen, hvor der skal indtastes nogle enkelte oplysninger og så burde det ellers køre...
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2000 - 14:24 #2
Vær lidt opmærksom på at du skal have en ubrudt fakturanummerserie og de andre få lovkrav, der knytter sig til faktureringer...

Hvsi jeg var dig, ville jeg skrive et lille program til Excel, sådan at din bruger/ ven kun kan indtaste basale informationer.
Excel er, alt andet lige, det letteste at bruge, hvis det skal være gratis - ellers er Damgaard C5 Light billigt og nemt at bruge.
Avatar billede microtec Nybegynder
04. december 2000 - 15:19 #3
mml >> Jeg er uenig i at Damgaard C5 Light er nemt at bruge for en uerfaren. Selv om der er tale om en \"Light\" udgave er der et hav af indstillinger og valg der skal gøres før man kan få noget så banalt som udskrift af en faktura til at virke. I gamle dage var der noget der hed PC-Plus, som var nemt at gå til men desværre kun til DOS.
Avatar billede mariaf Juniormester
04. december 2000 - 17:22 #4
Hvis man får en profesionel til at sætte sin C5 light op (tager en time), så er det langt det bedste program, og opfylder i øvrigt alle lovkrav. Der skal være sporbarhed, og det er ikke nok at skrive sine bogføringer i et regneark - (medmindre det er en hobbyvirksomhed med 10-15 bilag om året).
Avatar billede sawimi Nybegynder
05. december 2000 - 12:27 #5
Vælg Stellar Office, hent en demo på www.stellar.dk du kan gå igang med det sammme, gratis. + gratis hotline hjælp i 45 dage.

Så for du det produkt med de kriterier du ønsker.
Avatar billede handmade Nybegynder
05. december 2000 - 20:15 #6
Tak!
Jeg lander nok på en Excelløsning og håber det bedste.
Avatar billede mariaf Juniormester
05. december 2000 - 23:00 #7
Man håber i den ene hånd og betaler bøden og efterskatten med den anden..........
Avatar billede handmade Nybegynder
05. december 2000 - 23:41 #8
-->Jeg kan ikke gøre andet end at gøre brugeren opmærksom på bl.a. dine forbehold :-)
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2000 - 19:03 #9
Det væsentligste er vel nok at du laver en \"nem løsning\", hvor du f.eks. laver
1. En ikke redigerbar fakturaskabelon i Excel
2. Så laver du en formular, hvor kundeoplysninger og faktureringsoplysninger indlægges.
3. Derefter skal du lave et skjult ark, hvor du styrer de nødvendige parametre - f.eks. kunne du fremskrive faktura nummer med 1 efter hver faktura.
Det er relativt simpelt at gøre dette. Det er selvfølgeligt nødvendigt at du så gemmer dine faktureringer i en mappe i 5 år.
C5 er nok stadig den bedste løsning, når man kommer over en samlet bilagsmængde på 500 bilag / år (faktura, omkostninger mv.); men Excel er fint i en håndevending.
Avatar billede handmade Nybegynder
06. december 2000 - 19:05 #10
Tak for rådene...