Avatar billede theneeding Nybegynder
16. juni 2003 - 17:12 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Har et meget stort problem. Vær sød at læse.

(Er ikke helt sikker på det er her dette spørgsmål høre til)
Har et mega problem, ved ikke rigtigt hvordan jeg skal beskrive det... but here goes...
Ligepludselig en dag fik jeg fejl i alle mine spil, programmer, kunne ikke komme på nettet og den genstartede af sig selv når den nu havde lyst.
så jeg checkede for virus og bagdøre den fandt intet... og det blev kun være med tiden, så jeg besluttede at formatere og installere windows igen... jeg kunne så ikke få lov til at installere windows igen, jeg havde nu prøvet op til flere forskellige cd'ere som meget vel skulle virke... men nej. troede måske det var cd drevet, men efter at have prøvet med 4 forskellige udelukkede jeg nok den mulighed... min hdd? prøvede 2 andre kunne stadig ikke installere windows.. var ved at give op da jeg for "sjov" gav den en chance til og wow kom sq igennem denne gang uden problemer... windows xp kørte fint indtil efter et par timer, så begyndte fejlende at komme frem igen. ok denne gang troede jeg det måske var noget data jeg lagde ind?  formaterede igen (virkede fint igen) og lod bare windows køre uden noget installeret, og selvfølgelig kom det igen... denne gang formatere jeg igen (med en anden cd) gik så også fint. denne gang installerede jeg mange forskellige trojan findere, virus scannere og prøvede at scanne igen, stadig intet... Vil tro det er noget med mit hardware.. men hvad ved jeg ikke hvordan jeg skulle finde ud af. (har ikke lige penge til at gå ud og køve nyt og afprøve) nogen der har haft noget ligne eller ved noget som helst?
ps: 100% sikker på det ikke er noget med min cd, det er en orginal cd**
Vil blive uendelig glad hvis nogen kunne hjælpe.
Avatar billede -bikerbirk- Nybegynder
16. juni 2003 - 17:15 #1
Tja, det er ikke fordi der bliver for varmt i din com., vel? Hvor gammel er din com? Hvad med bundkortet??

Lyder meget mystisk, men sådan opfører coms sig desværre en gang imelleM! :(

/BikerBirk
Avatar billede jpvj Nybegynder
16. juni 2003 - 17:17 #2
Hej!

Når XP går ned (og ikke blot fryser), så får du en STOP kode 0x....... Skriv den ned næste gang, og list den her.

Da systemet HAR fungeret, er der tale om noget hardware der er ustabilt. Jeg vil foreslå, at du starter med at kontrollere din CPU cooler - skift evt. kølepasta.

Hvis det ikke løser problemet, kan du jo enten få en butik til at fejlsøge på maskinen, eller se om du kan låne dig frem til noget HW (CPU, RAM, MB, PSU).

Der er desværre ingen anden udvej, når det gælder ustabil hardware. Det er praktisk talt umuligt at teste det med software, da softwaren jo baserer sig på, at hardwaren fungerer...

JP
Avatar billede jpvj Nybegynder
16. juni 2003 - 17:18 #3
-bikerbirk-> Kun (halv)defekte maskiner....
Avatar billede theneeding Nybegynder
16. juni 2003 - 17:23 #4
ok. vil poste næste fejl. og biker: Min computer er ca. 1år gammel. temp i idle er ca. 55C. men tidligere på året var den konstant i idle på 68C den gik aldrig ned eller ligne. har et chaintech eller Gigabyte bundkort. kan ikke líge helt huske navnet. men kan lige slukke og finde ud af det hvis det kan hvis det er nå ja. når jeg startede den idag da jeg kom hjem spurgte windows også efter min wincd da nogle af de orginale filer var udskiftet med nogle andre, så den ville installere de rigtige igen. mystisk....
Avatar billede theneeding Nybegynder
16. juni 2003 - 17:27 #5
Hmm.. her er en typisk fejl fra et program... får den med forskellige besked I alle programmer spil osv:
File corrupted !

Please run a virus-check, then reinstall the application.

(nu ikke lige det med virus scanne, men mange af dem indeholde de der windows fejl som jeg kan sende til microsoft, giver jer navnet når den kommer)
Men der er ingen virus med mindre den er helt ny som opdateret norton ikke kan finde.
Avatar billede theneeding Nybegynder
16. juni 2003 - 17:32 #6
en til fejl kom lige:

Run-time error '7' out of memory.

Tror jeg altså ikke jeg er medmindre der er et eller andet der suger dem?? tror jeg ikke
Avatar billede fromsej Praktikant
16. juni 2003 - 17:35 #7
Avatar billede jpvj Nybegynder
16. juni 2003 - 17:38 #8
Hmmm... når du både får memory fejl og diskfejl, så vil jeg gætte på MB.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. juni 2003 - 17:39 #9
Hmm...jeg synes det lugter lidt af ram fejl. Har du evt en anden ram blok du kan prøve i maskinen
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. juni 2003 - 17:41 #10
Den her memory tester bliver anbefalet i andre spørgsmål. Jeg har dog aldrig selv prøvet den:
http://www.memtest86.com/
Avatar billede theneeding Nybegynder
16. juni 2003 - 18:05 #11
Har en 128mb blok jeg kan prøve... gør det nu:)
Avatar billede theneeding Nybegynder
16. juni 2003 - 18:23 #12
Har dem i nu... har dog allerede fået en fejl:
Fejlsignatur:
szAppName : pestpatrol.exe    szAppVer : 4.2.0.28
szModName : pestpatrol.exe    szModVer : 4.2.0.28    offset : 00001592
...
C:\DOCUME~1\julia\LOKALE~1\Temp\WER5.tmp.dir00\pestpatrol.exe.mdmp
C:\DOCUME~1\julia\LOKALE~1\Temp\WER5.tmp.dir00\appcompat.txt
... ved ikke om i kan få noget ud af de oplysninger.

Prøver stadig de her ram for en stund. for en sikkerhedskyld
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. juni 2003 - 18:39 #13
Ja, men de fejl kunne have været der allerede inden du skiftede ram. Windows havde måske bare ikke opdaget dem endnu. Jeg synes også du skal fortsætte med de ram. Evt kan du køre en
sfc /scannow
Så får du ihvertfald kontrolleret alle system filer. Dog kan der stadig ligge fejl i programmer og dokumenter.
Avatar billede theneeding Nybegynder
17. juni 2003 - 09:13 #14
Hmm.. Du har måske ret tonny me dden fejl, har ingen fejl I 3timer nu i nogen programmer, måske var det mine ram.
Vil skrive I aften igen hvis stadig ingen fejl må det jo være det:)
takker for hjælpen.
Det er første gang jeg er herinde. hvordan gør jeg med uddeling af point? deler dem eller ligne?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. juni 2003 - 09:35 #15
Jeg lægger lige et svar.

Mht til point, så bestemmer du suverænt. Det er dit spørgsmål. Hvis du vil dele point, og en af dem du vil tildele point ikke har lagt et svar (kun kommentarer) skal du lige bede vedkommende om at lægge et svar.

Hvis du vil give point til en enkelt, vælger du bare vedkommendes svar og accepterer det.
Hvis du vil dele point, trykker du avanceret og kan så fordele point mellem dem der har lagt svar.
Avatar billede fromsej Praktikant
17. juni 2003 - 12:37 #16
http://www.ebruger.dk/faq.asp - Eksperten: Sådan gør jeg.
Avatar billede theneeding Nybegynder
18. juni 2003 - 08:14 #17
Takker for hjælpen:)

Sidste ting... Efter udskiftningen af de ram kører den fint igen, men fik testet dem bit for bit, men ingen fejl i dem... troede så det måske var den ene ram port på mit bundkort så skiftede pladsen kørte stadig stabilt. prøvede så for sjovt mine gamle ram der kørte ustabilt (pga der egentlig ingen fejl var) fik så kun kørt i 2 timer, men heller ingen fejl. mystisk:)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. juni 2003 - 09:13 #18
Hmm... ja det lyder underligt, men jeg ville nok undlade den ramport for fremtiden, hvis det vider dig at den bliver ved med at være stabil ved at din gamle ram sidder i en anden port.
Takker for point :-)
Avatar billede yvstre Nybegynder
10. september 2003 - 17:38 #19
øhmm, jeg har squ det samme problem og jeg har prøvet at fjerne mine ram, hvilken ikke hjælper...........
plz HElp