Avatar billede fqthjoe Nybegynder
04. december 2000 - 11:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Slukke comp. helt

Jeg har læst et sted...og kan selvf. ikke huske det mere...suk..
At når man vælger luk computer, at slukker den computeren, og ikke står med boksen
genstart. Og jeg ved det er inde i reg.edt.
men kan ikke altså ikke huske det.

Er der en der kan hjælpe mig ????
Avatar billede LNG.DK Novice
04. december 2000 - 11:34 #1
Den forståd jeg ikke !!
Avatar billede leif Seniormester
04. december 2000 - 12:09 #2
Står der ikke \"Du kan nu lukke computeren\"???

Men man kan i bios sætte om den skal slukke helt eller om du selv skal slukke computeren.

Avatar billede shaft Nybegynder
04. december 2000 - 12:22 #3
Du kan også sætte det i kontrolpanelet under Power settings
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. december 2000 - 07:13 #4
Windows NT kan som standart IKKE lukke computeren ned. Jeg ved dog at HP har en driver/program, som kan lukke maskinen, så den ikke bare skriver at man kan slukke computeren eller genstarte den.

Det er desvære bare ikke en driver/et program jeg kan få fat i nu.
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
05. december 2000 - 08:42 #5
Hej eksperter...

Mange tak for ihærdig arbejdsindsats...

Ingen af tingene har hjulpet, og jeg leder stadig
efter hvor jeg fandt det henne. Og det er i REGEDT
Og det virker !..

Håber at finde det...
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
05. december 2000 - 09:37 #6
Fandt nu endelig svaret... Det virker efter kopieringen af Hal-filen fra SP5.

Tak for indsatsen...

HKEY_LOCAL_MACHINE\\software\\Microsoft\\WindowsNT\\CurrentVersion\\winlogon\\

Hersættes
PowerdownAfterShutdown:REG_SZ:1

This value enables a Shut Down And Power Off option on the Shut Down menu, this only works for machines with an ATX-board and ATX-switch.
<from a user> I tried your tip (above), and my comp just rebooted. I have a full ATX comp, so I didn\'t understand why it happend. I found the answer at www.ntfaq.com, and this is wht is missing in yout tip: You will need an ATX power supply and an updated HAL.DLL from the computer manufacturer in order for this to work, otherwise the machine will just reboot.
<from another user> Windows NT 4.0 Service Pack 4 ships with a file, HAL.DLL.SOFTEX which works on many systems. To install perform the following:
C:\\> cd %systemroot%\\system32
C:\\WINNT\\system32> rename hal.dll hal.old
C:\\WINNT\\system32> copy g:\\i386\\hal.dll.softex hal.dll