Avatar billede meldal Nybegynder
16. juni 2003 - 12:31 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Spam af min mail hvem er bag.

Hej

Hvordan finder jeg en person bag en IP, findes der programmer jeg kan bruge til at gøre livet surt for en person bag en ip eller bag en mail eller på anden måde?

En virksomhed i Bulgarien spammer mig og det er jeg MEGET træt af..

Nogen der kan hjælpe med at gøre livet surt for dem??

Tak

Nicolai
Avatar billede tobias28 Praktikant
16. juni 2003 - 12:38 #1
du skal have en tilladelse for at tracke ip mener jeg...fås hos politiet, hvis du anmelder dem!

Endvidere bør du vide......selvtægt er ikke lovligt i DK.
Avatar billede meldal Nybegynder
16. juni 2003 - 12:40 #2
Tak Tobias.. Men jeg er ret ligeglad med hvad der er lovligt eller ikke! Jeg taler jo ikke om at brænde deres hus ned! Jeg skal bare finde ud af hvem de er!
Avatar billede dmcn Praktikant
16. juni 2003 - 12:41 #3
meldal, herinde er du ikke ligeglad med om det er lovligt eller ej. Læs lige http://exp.dk/regler.phtml en gang til.
Avatar billede meldal Nybegynder
16. juni 2003 - 12:45 #4
Det var dog utroligt! Fordi Tobias mener at man skal have tiladelse til at tracke en IP så er mit spørgsmål ulovligt....! Nu må i sgu holde op... Vi taler om nogle idioter fra Bulgarien der spammer mig som dansker.. De svarer ikke på mine mails og jeg vil finde ud af hvem de er..
Avatar billede tobias28 Praktikant
16. juni 2003 - 12:46 #5
n0rmality -> godt sagt

meldal -> få da fat i politiet... it-kriminalitet@politi.dk

her kan du skrive.....det er da det din skat går til!
Avatar billede tobias28 Praktikant
16. juni 2003 - 12:49 #6
citat "Nogen der kan hjælpe med at gøre livet surt for dem??" citat slut!

lyder ikke som noget rart!

Dit spørgsmål er jo som sådan kun ulovligt, hvis du vil have hjælp til noget ulovligt...vil du det?
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. juni 2003 - 12:53 #7
Hvorfor ikke bare bruge Mailwasher eller lignende, du skriver: en virksomhed, jamen hvis du har navnet,har de vel en mailadresse,
hvis du kun har ip, er det nok netudbyderen spammeren bruger,
desuden bruger spammerne (næsten) aldrig deres egne adresser
Avatar billede tobias28 Praktikant
16. juni 2003 - 12:55 #8
god andenløsning magictouch!

Så er han af med dem, uden nogle problemer! Dog er det bare surt, at de bare slipper afsted med det!
Avatar billede meldal Nybegynder
16. juni 2003 - 13:05 #9
Nu er i ude i noget af det rigtige.. Helt ærligt Tobias Politiet i Danmark tager sig jo ikke af nogen fra bulgarien der har en mailheader der stammer fra Rusland! Jeg skal bruge et eller andet værktøj til at finde dem.. Kan virkelig ikke se det ulovlige i det! Har prøvet at ringe til dem men deres nr eklsisterer ikke.. Nu er det blevet et princip.. De skal ikke slippe afsted med det.. De reklamerer for et dansk site men de spammer fra Rusland og har købt domænet i bulgarien!
Avatar billede dmcn Praktikant
16. juni 2003 - 13:07 #10
Hvis det er et dansk site, så forward al spam du modtager, inkl. en klage, til spam@fs.dk. Det er Forbrugerstyrelsen, og de tager sig af den slags.
Avatar billede meldal Nybegynder
16. juni 2003 - 13:34 #11
Har fundet en IP-tracker og deres udbyder. Tager den derfra..

Tak
Avatar billede roenving Novice
16. juni 2003 - 14:10 #12
>>meldal
Politiet i dk tager faktisk it-kriminalitet alvorligt på tværs af landegrænser -- ellers var der overhovedet ingen mening med at have en enhed til at håndtere noget, som i sin natur ikke kan respektere landegrænser ...

Noget andet er så deres mulighed for at trænge igennem til det bulgarske bureaukra ... undskyld politi -- og deres muligheder dernede ...
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. juni 2003 - 18:12 #13
Tak for rosen tobias28
Det skulle vel aldrig være det firma her:
www.superbdealing.com
Avatar billede tobias28 Praktikant
12. juli 2003 - 02:14 #14
lukketid!
Avatar billede turaxis Nybegynder
02. april 2004 - 00:11 #15
Din udbyder kan via deres log se hvem der står som afsender. (uanset om det er fast IP eller dynamisk IP). - Så kontakt din udbyder i første omgang, få det på skrift hvem det er, og kontakt derefter politiet, med dit bevis materiale.
Avatar billede meldal Nybegynder
09. november 2005 - 13:29 #16
ok