Avatar billede lars_resulture Nybegynder
16. juni 2003 - 12:13 Der er 8 kommentarer og
10 løsninger

Hvad er jeres første indtryk af dette site

Jeg spørger ikke så meget på om i synes om grafikken/layoutet er flot/fedt/lækkert...

Men er --->
Er sitet brugervenligt ?
Er det let at navigere rundt i ?
Kan man finde de info man søger ?
Hvilket indtryk får man af firmaet ?

Tjek ud på -->  http://www.weebizz.dk/
Avatar billede peet-49 Novice
16. juni 2003 - 12:19 #1
Flot og stilren-hvis min webmaster var lige så god, ville jeg være lykkelig.
Avatar billede miss-g Seniormester
16. juni 2003 - 12:20 #2
Det første jeg tænkte på var bøger. Billederne på forsiden.....

Da emnet omhandler noget jeg ikke har forstand på, vil jeg ikke kommentere brugervenligheden/navigering yderligere.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
16. juni 2003 - 12:20 #3
(1) Siden er meget enkel, overskuelig og fremfor alt let at anvende så jeg synes bestemt at den er brugervenlig.

(2) Ja det synes jeg bestemt. Menuen er meget enkel og lige til at bruge. Måske er menuen i venstre side lidt "forvirrende" fik ikke lige øje på den i første omgang.

(3) Da teksten på menu punkterne er meget sigende, er det nemt at finde de forskellige ting

(4) Synes ikke siden utrykker så meget, udover at det nok er ok. Den utrykker ikke direkte professionalisme, men heller ikke modsat.

NB! Synes du skal fjerne de to reklamer på forsiden
Avatar billede miss-g Seniormester
16. juni 2003 - 12:20 #4
Ja - håber at den blå top kommer til at passe bedre til resten (ved godt det ikke var det vi skulle kommentere) *S*
Avatar billede trakavolvien Nybegynder
16. juni 2003 - 12:21 #5
Jeg har næsten glukket alle sider og links på jeres side igennem...
Det er nemt at finde rundt i, og meget overskueligt...
Der er dog lidt sjusk under "weebizz News" (helt til højre)..
Der er beskrevet rigtig godt omkring info, og hvad i hat at tilbyde...
Men jeg kunne nu godt forestille mig et lille link der hed "Priser"?
Avatar billede resten Nybegynder
16. juni 2003 - 12:22 #6
Jeg får et godt indtryk af både siden og firmaet.

Den er bruger venlig let at naviger rundt i og ja jeg kunne godt finde den info jeg lige pt søgte på.
Avatar billede muuu Nybegynder
16. juni 2003 - 12:27 #7
For mig der ikke ved hvad siden hanler om virker det lidt uoverskueligt!

Det der gør det uoverskueligt er at der er en menu øverst, og højre og venstre side, der bør max være to!

Og til grafikken/layoutet ( ;D ) så bliver teksten i den øverst menu ikke normal igen.
Avatar billede m88m Nybegynder
16. juni 2003 - 12:33 #8
Jeg syntes den var meget overskuelig.
Mit første indtryk af firmaet var professionalitet. Dog ikke med de farver, selvom det ikke var det du spurgte om.
Men jeg er mere til konservative farver, der på mig virker mere som om det er et kæmpe firma der ikke går så meget op i udseendet som i funktionaliteten osv.
Og kæmpe firma= går ikke nedenon og hjem og er tillidsvækkende.
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2003 - 12:36 #9
Umiddelbart en flot side, som man sagtens kunne finde på at bruge mere tid på.
Der er dog et par kritikpunkter:

1. Logoet for oven har to elementer, og de bør nok smeltes sammen til ét, ved fx at fade billedet til højre over i den lyseblå baggrundsfarve til venstre.
2. Menupunkterne til venstre er gemt helt væk. Jeg tænker slet ikke på dem som links, men nærmere som tekst, man ikke behøver bruge tid på.
3. Den lilla streg over kampagnetilbuddet og Livingstone Safari er brudt. Hvorfor? :)
4. Telefonnummeret er for mig uoverskueligt, når det er brudt op på den måde. Godt nok er det fedt med 1-2-3-4, men alligevel...
5. Måske er den sorte "ramme" om siden (baggrunden) for mørk. Eksperimentér lidt.
Avatar billede cob Nybegynder
16. juni 2003 - 12:51 #10
Siden er pæn at se på, frames taget i betragtning, men jeg syntes sådan set ikke at man kan tale om brugervenlighed i forbindelse med sitet.

- Der mangler først og fremmest farve skift på links når man lige ser bort fra dem i top-menuen.
- Der er flere forskellige typer af links, der er ingen understregning.
- Man har ikke noget overbliver over hvor man befinder sig sitet.
- "Koncernløsning med weebizz" og "Institutionen på nettet" giver scrollbars - ikke kønt i forhold til designet og brugen af frames... !!
- savner site-map for overskuelighedens skyld.
- der er ikke helt overensstemmelse i brugen af farver - pludselig dukker der røde streger frem... i modsætning til de lilla der ellers bruges...

Det var lige mine førstehånds indtryk
COB
Avatar billede lars_resulture Nybegynder
16. juni 2003 - 13:05 #11
Dejligt at se så mange svar så hurtigt...
Jeg vil gerne give point til alle, m88m, og phoenixv, hvis i laver et svar, så kan jeg også give jer point.

Jeg lader spørgsmålet stå lidt endnu...
Avatar billede exp Juniormester
16. juni 2003 - 13:07 #12
1. Der er faktisk en kategori til vurdering af brugervenlighed :-)
  http://www.eksperten.dk/kat/79

2. Synes ikke du udnytter pladsen på skærmen særlig godt - der er utrolig meget sort "ingenting" - desuden er der temmelig meget "ingenting under menuen

3. Kan godt lide det med at der er forskellige "dokumenter" i højresiden

4. Synes menuen er lidt uoverskuelig

5. Hvordan kan det være, at du i venstre menuen har hvide links, mens du i højremenuen har sorte links?
Avatar billede michael2690 Nybegynder
16. juni 2003 - 14:07 #13
det er grimt med den sorte baggrund
bare min mening prøv med noget lysere
Avatar billede smooth Nybegynder
16. juni 2003 - 15:55 #14
Hmm måske lidt kederlig og gammeldages..

1. Dine farver passer ikke alt for godt sammen.
2. Din side er alt for mørk. En mørk side bliver hurtig kederlig.
3. Menuen i højre side er alt for bred..Altså der er en del spille pldas.

Prøv at klikke dig in på www.cwd.dk og se om du kan finde mere inspiration der.

peet49 >> Hvis du har brug for en der kan lave nyt design til din side, så kan du bare sende mig en mail på headmaster@websteps.dk så kan vi snakke om det .

Med venlig hilsen
Smooth
Avatar billede smooth Nybegynder
16. juni 2003 - 15:57 #15
Retter lige ..

punkt 3.  Det er ikke menuen i højre side med venstre
Avatar billede lars_resulture Nybegynder
16. juni 2003 - 17:48 #16
Jeg takker for de mange svar og fordeler point...
Avatar billede peet-49 Novice
16. juni 2003 - 18:30 #17
Selv tak.
Avatar billede smooth Nybegynder
16. juni 2003 - 20:27 #18
peet49 >> Hvis du har brug for en der kan lave nyt design til din side, så kan du bare sende mig en mail på headmaster@websteps.dk så kan vi snakke om det .

Med venlig hilsen
Smooth