Avatar billede karmapolice Nybegynder
16. juni 2003 - 10:53 Der er 16 kommentarer

PcWorld popup vinduer burde være slået fra

Hejsa,

Jeg har på det sidste haft et problem med at jeg får _mærkelige_ popup vinduer på pcworld.dk selvom jeg har slået popups fra i min Mozilla-browser.

Når jeg går ind på siden, så får jeg 2 ekstra browsere med den samme banner som også er på pcworld.dk

Er det hævn over popup-blockere eller hvad?? Hvordan f**** bærer de sig ad og hvordan får jeg det bras slået fra igen? Det værste er næsten at jeg ikke kan lukke browser-vinduerne igen. Så popper der bare et nyt vindue op.

Forslag modtages med kyshånd...

Mvh,
Nicolai
Avatar billede jpvj Nybegynder
16. juni 2003 - 10:58 #1
Har du prøvet at køre adaware (www.lavasoft.com) eller andre spyware fjernere? ... antager lige at du kører Windows.

JP
Avatar billede soreno Praktikant
16. juni 2003 - 11:01 #2
Måske du har sat pcworld.dk på din whitelist - så er det klart at der kommer popups.

Jeg bruger:
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.2; en-US; rv:1.4b) Gecko/20030610 Mozilla Firebird/0.6

og den blokkerede fint for popuppen.

Ellers så opdater din browser.
Avatar billede soreno Praktikant
16. juni 2003 - 11:06 #3
Du burde have oprettet spørgsmålet i Mozilla kategorien.

Eksperten : Programmer : Browsere : Mozilla
Avatar billede karmapolice Nybegynder
16. juni 2003 - 11:06 #4
Jeg kører Linux, pcworld.dk er ikke i min whitelist. Kører Mozilla v. 1.3
Avatar billede c-holst Novice
16. juni 2003 - 11:07 #5
her er en god cocktail som jeg kan holde din maskine rimeligt ren

ad aware eller spybot search and destroy
spywareblaster
alurias spywareblaster
hijackblaster
ie spyad

alle programmer er gratis og du finder links til dem her
www.spywarefri.dk under værktøjer.

på siden kan du også køre onlinescanninge mod forsk. ting samt find rigtigt mange gode besyttelses programer og gode råd
Avatar billede c-holst Novice
16. juni 2003 - 11:08 #6
med linux aner jeg ikke om mit forslag virker, nogen andre der ved noget der
Avatar billede c-holst Novice
16. juni 2003 - 11:24 #7
afviser du mig p.g.a. det med linux eller fordi du mener mit svar er direkte forkert. bare lige for at høre
Avatar billede karmapolice Nybegynder
16. juni 2003 - 11:32 #8
Linux...og desuden så _har_ Mozilla en popup-blocker som pcworld.dk (og i øvrigt også comon.dk) har fået omgået. Og de værktøjer du nævner er i øvrigt hovedsageligt spyware-removers og det var slet ikke spyware jeg spurgte om.
Avatar billede c-holst Novice
16. juni 2003 - 11:49 #9
men det kunne jo være at de kunne grave en masse smuds ud af din registringsdatabase. for et eller andet sted ligger disse ting jo og gemmer sig på din maskine, og aluria er god til at finde den slags, men ok
Avatar billede soreno Praktikant
16. juni 2003 - 11:53 #10
Der findes ikke nogen registreringsdatabase i Linux..
Avatar billede olebole Juniormester
16. juni 2003 - 13:52 #11
<ole>

Nu ligger Mozilla jo som open-source, så mon ikke man kan finde ud af, hvad popUp-blockeren gør - og så ad den vej finde ud af, hvad PC-World og Common gør for at undgå den?

/mvh
</bole>
Avatar billede soreno Praktikant
16. juni 2003 - 14:00 #12
Ole:

Du skal være velkommen til at gå igang. En 30 MB bzip2 fil kan hentes her:
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla/releases/mozilla1.3.1/src/mozilla-source-1.3.1.tar.bz2

;-)

Nemmeste ville være at opdatere browseren. Min build, som er baseret på 10. juni koden til Mozilla kommer ikke med popups. Så "fejlen" er tilsyneladende rettet.

Version 1.4 skulle meget gerne snart komme i "final release".
Avatar billede olebole Juniormester
16. juni 2003 - 14:19 #13
soreno >> Der tror jeg, du fundamentalt har misforstået problematikken. Jeg har ingen drift i den retning - og heller ingen problemer med popUps på PC-World, så deeeeeeeeeet .....  :)
/mvh
Avatar billede skovenborg Nybegynder
16. juni 2003 - 15:39 #14
Mærkeligt - jeg får slet ikke nogen popups - også selvom jeg tillader popups eller kører den i IE. I hvert fald ikke noget i nærheden af de popups du taler om.
Avatar billede olebole Juniormester
16. juni 2003 - 17:24 #15
skovenborg >> Prøv at slette dine cookies  ;o)
Avatar billede c-holst Novice
27. september 2003 - 08:01 #16
hvordan går det så?
har du fået det op at køre?
har du brug for mere hjælp?

vi hører gerne hvordan det går

carsten