Avatar billede boyd Nybegynder
15. juni 2003 - 21:43 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Routing af ADSL i Windows 2000 server

Jeg vil gerne ha min windows 2000 server maskine til at dele min ADSL forbindelse.

Jeg vil gøre brug af Routing og Remote Access, som er implemteret i windows 2000 server.

Nu kommer spørgsmålet, hvordan opretter man en opkaldsforbindelse i Routing og Remote Access som virker med ADSL? Jeg kan ihvertfald ikke få det til at virke!
Avatar billede jpvj Nybegynder
15. juni 2003 - 21:45 #1
Det mener jeg ikke du kan.

Hvis du installerer ISA 2000 server (eller en anden proxy server), kan den gøre det for dig.
Avatar billede oddj0b Nybegynder
15. juni 2003 - 21:47 #2
Skal man ikke bare sætte serveren ip som gateway for de andre computere.
Avatar billede boyd Nybegynder
15. juni 2003 - 21:47 #3
ISA 2000 server ?
Avatar billede boyd Nybegynder
15. juni 2003 - 21:48 #4
men jeg vil også kunne gøre brug af forwarding af prote og alt det der geil
Avatar billede k_la Nybegynder
16. juni 2003 - 00:16 #5
af sikkerheds mæssige årsager vil jeg anbefale en router med firewall funktion som feks en zyxel, d-link eller lign. det er en bedre løsning.
ellers kan det lade sig gøre med 2 netkort og IP forward routing
Avatar billede boyd Nybegynder
16. juni 2003 - 10:18 #6
jeg har en router... men nu vil jeg gerne prøve med serveren, så someone please forklar mig hvordan
Avatar billede jpvj Nybegynder
16. juni 2003 - 10:19 #7
boyd> Ja. Microsoft Internet Security and Acceleration server 2000. Den kan gøre det.

JP
Avatar billede venturer Nybegynder
18. juni 2003 - 12:27 #8
Det kommer lidt an på hvordan du har ADSL. Hvis du benytter PPPoE kan du ikke umiddelbart benytte RRAS. I så fald skal du installere en PPPoE klient på din server. Denne vil generere et virtuelt netkort som RRAS så kan benytte. RRAS skal i den sammenhæng blot konfigurers som en almindelig NAT router (gøres med Wizard'en).

Hvis du har andet ADSL skulle det ikke være nødvendigt med en decideret opkaldsforbindelse.
Avatar billede venturer Nybegynder
18. juni 2003 - 12:28 #9
Vil du forresten lige skrive hvilken type ADSL du har og hos hvilken udbyder? :)
Avatar billede boyd Nybegynder
01. januar 2004 - 19:14 #10
har installeret Linux debian istedet... virker top!
Avatar billede oddj0b Nybegynder
01. januar 2004 - 23:04 #11
Det var godt nok en fesent måde at give sig selv point på.
Avatar billede jpvj Nybegynder
04. januar 2004 - 23:50 #12
Hmmm... var vist stiv da jeg svarede... ICS er jo også implementeret i Windows 2000, så det korrekte svar er:

http://support.microsoft.com/?kbid=237254